اخبار و مطالب

آیا تراش cnc دست دوم گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

الزامات برقی و منبع تغذیه را برای نصب و راه اندازی دستگاه سی ان سی در نظر بگیرید - افزایش سرعت دستگاه CNC با چند تکنیک ساده تراش cnc دست دوم

اینکه بخواهیم خوب یا بد بودن سرمایه‌گذاری در خرید دستگاه تراش cnc دست دوم را قضاوت کنیم، به احتمال زیاد نتیجه چندانی نمی گیریم و همیشه دودستگی برای آن وجود دارد. اما تجربه ما نشان می دهد که به همان اندازه ای که این دستگاه می تواند برای برخی از کارگاه ها مفید باشد، برای برخی دیگر از کارگاه‌ها انتخاب خوبی نیست و می‌تواند آنها را با چالش‌های مالی مواجه کند.

با توجه به استقبالی که از دستگاه تراش cnc دست دوم می شود در این مطلب از جنبه های مختلف به بررسی مناسب بودن این دستگاه ها خواهیم پرداخت و در نهایت سعی می‌کنیم که یک نتیجه گیری کلی از آن داشته باشیم.

 از لحاظ اقتصادی: تراش cnc دست دوم ارزان است

مطمئناً هدف همه ما از راه اندازی یک شغل و به طور ویژه راه اندازی کارگاه سی ان سی کسب درآمد بیشتر و تبدیل کردن آن به یک منبع کسب درآمد است. بنابراین طبیعی است که بحث اقتصادی و تاثیر دستگاه بر میزان سرمایه‌گذاری برای ما یک اولویت در انتخاب تراش cnc دست دوم است. با توجه به اینکه دستگاه های کارکرده با قیمت پایین تر و بعضاً با نصف قیمت در بازار عرضه می شوند، می‌تواند هزینه اولیه ما برای سرمایه‌گذاری در شروع و راه اندازی کارگاه پایین بیاورد و این برای افراد تازه کار بهترین خبر ممکن است.

البته کسانی که کارگاه بزرگ دارند می توانند به طور همزمان برای خرید چند دستگاه تراش کارکرده اقدام کنند.

مراحل بکارگیری دستگاه CNC در کارگاه مبلمان سازی

از لحاظ اقتصادی؛ هزینه سرویس و نگهداری تراش cnc کارکرده بالاست

اما از لحاظ اقتصادی داشتن یک دستگاه کار کرده می تواند تبعات منفی هم به دنبال داشته باشد. در هر صورت مشخص نیست که یک دستگاه کارکرده تحت چه شرایطی به کار گرفته شده و در حال حاضر وضعیت آن به چه صورت است. به همین دلیل است که نگرانی ها نسبت به کیفیت تراش cnc دست دوم زیاد است و ممکن است مجبور شویم که در فواصل زمانی کم هزینه سرویس و نگهداری آن را بپردازیم.

البته خرید دستگاه سی ان سی کارکرده از شرکت‌ها به صورت استوک تحت گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت بوده و درصد اطمینان ما را بالاتر می برد.

از لحاظ فنی؛ دستگاه می تواند کارایی اولیه خود را بعد از سرویس داشته باشد

اگر بخواهیم مسئله خرید تراش cnc دست دوم را از بعد فنی بررسی کنیم، یک نکته امیدوار کننده در انتخاب این دستگاه ها وجود دارد که آنهم حفظ کارایی دستگاه برای چندین سال متوالی است. در حقیقت اگر صاحب قبلی به خوبی سرویس و نگهداری دستگاه را انجام داده باشد و شما به عنوان خریدار جدید وضعیت دستگاه را کنترل کنید و ایرادات آن را برطرف کنید می‌توانید با یک دستگاه سی ان سی ارزان قیمت روند تولید خود را ادامه دهید.

این نشان می‌دهد که شما به هنگام خرید دستگاه تراش cnc کارکرده باید به دقت بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که امکان تعمیر آن وجود دارد.

 از لحاظ فنی؛ احتمالا سیستم نرم افزاری دستگاه قدیمی است

متاسفانه بیشتر دستگاه های وارداتی به بازار ایران که به صورت استوک هستند امکان بروزرسانی و آپدیت نرم افزار دستگاه را ندارند و این می تواند یک ایراد بزرگ در انتخاب تراش cnc دست دوم باشد. عدم به روز رسانی دستگاه هم از لحاظ سرعت عمل و هم از لحاظ بازدهی برای آن یک امتیاز منفی بوده و به هنگام خرید دستگاههای کارکرده به این وضعیت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 از لحاظ عملکرد؛ می‌تواند به صورت استاندارد به کار گرفته شود

اگرچه گذر زمان می‌تواند روی عملکرد یک دستگاه تاثیر گذاشته و کارایی آن را پایین بیاورد، اما نحوه استفاده از دستگاه و تسلط فرد در کار با آن بسیار مهم است و می تواند کیفیت آن را حفظ کند. اگر شما به عنوان اپراتور دستگاه سی ان سی به خوبی با این دستگاه آشنایی داشته باشید و بتوانید تغییرات دلخواه خود را روی آن اعمال کنید، به مرور زمان دستگاه شما هم کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند و امکان استفاده از آن برای تولید به صورت حرفه‌ای وجود دارد.

 از لحاظ عملکرد؛ عمر مفید تراش cnc دست دوم کاهش پیدا کرده است

این حقیقت تلخ را در مورد تراش cnc دست دوم نباید فراموش کنیم. در حقیقت بسیاری از مواد مصرفی دستگاه مانند خنک کننده دستگاه سی ان سی یا کلا نت دستگاه سی انسی و سایر مواد مصرفی آن به زودی تمام می شود و در ضمن برخی از قطعات هم مستهلک می شوند. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توانیم انتظار عمر مفید معادل با یک دستگاه جدید از آنها داشته باشیم.

اما در عین حال اگر شما با سرویس و نگهداری دستگاه آشنایی داشته باشید و بتوانیم قطعات مصرفی آن را تعویض کنید برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده می‌کنید و کارایی دستگاهها در سطح مطلوبی حفظ می شود.

شیوه های بازاریابی کارگاه CNC که درآمد آنها را افزایش می دهد

 از نظر تکنسین؛ تراش cnc کار کرده می تواند دستگاه آموزش پرسنل تازه کار باشد

در مطالب قبلی در مورد مهارتهای مورد نیاز برای یک تکنسین دستگاه تراش cnc اشاره کردیم و در آن گفتیم که آموزش سرویس کار با دستگاه و همچنین نگهداری از آن در اولویت است. وقتی که شما یک دستگاه تراش cnc کار کرده را به عنوان دستگاه کارگاه خود انتخاب می کنید در مورد از دست دادن سرمایه خود نگرانی کمتری دارید و از طرفی در انتهای یک نیروی آموزش‌دیده و حرفه‌ای تحویل می گیرید.

 از نظر تکنسین؛ می‌تواند آمار بازدهی تکنسین حرفه‌ای را پایین بیاورد

اما طرف دیگر ماجرا زمانی است که شما یک تکنسین حرفه ای را برای کارگاه خود استخدام می کنید و سعی می‌کنید که بالاترین بازدهی ممکن را از کار این فرد حرفه ای بگیرید. این افراد ممکن است برای گرفتن بازدهی مناسب از دستگاه نیاز به برخی فاکتورها و امتیازات داشته باشند که در دستگاههای کارکرده دیده نشوند. به همین دلیل به مرور زمان بازدهی و توانایی آنها هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این باعث می شود که سرعت تولید و روند محصول به بازار افت کند.

از نظر درآمد کارگاه؛ تراش cnc کار کرده هزینه تمام شده محصول را کاهش می دهد

در نهایت باید قبول کنیم که انتخاب هر دستگاهی با هر شرایطی باید با شرایط کارگاه همخوانی داشته باشد و در حقیقت یک ابزار برای پیشرفت آن باشد. وقتی که شما سرمایه کافی برای خرید یک دستگاه سی ان سی جدید ندارید و از طرف دیگر گزینه‌های ارزان تر مانند دستگاه سی ان سی رومیزی و دستگاه سی ان سی کوچک انتخاب‌های خوبی نیستند، با خرید یک دستگاه تراش cnc دست دوم می‌توانید خلاء وجود یک دستگاه پیشرفته و مدرن را پر کنید و از این طریق کارگاه خود را با یک دستگاه فوق العاده راه اندازی کنید.

 از نظر درآمد کارگاه؛ امکان کاهش سرعت تولید را به دنبال دارد

اما استفاده از یک دستگاه سی ان سی کارکرده درکارگاه ابعاد دیگری هم دارد که آن هم کاهش سرعت تولید است. اگر در تعداد بسیار معدودی از این دستگاه ها، درصد زیادی از آنها قدیمی هستند و این قدیمی بودن تکنولوژی باعث می‌شود که سرعت عملکرد آنها نسبت به دستگاههای مدرن کمتر باشد. به همین دلیل تکنسین های حرفه ای سرعت تولید کمتر و مهارت کمتری در کاربادستگاه دارند و این یک امتیاز منفی برای کارگاه محسوب می شود.

 جمع بندی

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که خرید دستگاه تراش cnc دست دوم مطلقا بد نیست و مطلقا هم خوب نیست. شما ممکن است از لحاظ مالی و از لحاظ نیروی کاری با محدودیت‌هایی مواجه شوید که برای پرکردن این خلاء باید از یک دستگاه کارکرده کمک بگیرید. این در حالی است که افراد حرفه‌ای و کارگاه‌هایی که سفارش‌های بزرگ انجام می‌دهند نیاز به دستگاه های پیشرفته متناسب با نیاز خود دارند و این در نهایت مشخص می‌کند که دستگاه تراش cnc کارکرده برای آنها انتخاب خوبی نیست. حالا باز هم انتخاب با خود شماست و باید وضعیت کارگاه و پرسنل آن را در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

در ضمن کمک گرفتن از مطالب زیر می‌تواند در انتخاب تصمیم نهایی به شما کمک کند:

منبع: industr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =