اخبار و مطالب

دستگاه تراش ارزان بخریم یا نه؟

دستگاه cnc کوچک برای چه اهدافی بهترین انتخاب است؟ - دستگاه تراش ارزان بخریم یا نه؟

وقتی که فرصت خرید دستگاه تراش ارزان برای ما پیش بیاید معمولاً با کمی ترس و اضطراب نسبت به آن رفتار می کنیم و ممکن است از چند نفر آشنا در این زمینه بپرسیم. متاسفانه برخی به جای مشورت در این زمینه، بلافاصله برای خرید دستگاه تراش سی ان سی اقدام می کنند و این را نوعی زرنگی به حساب می آورند. اما به طور کلی ارزان بودن دستگاه های سی ان سی منوط به برخی ویژگی های خاص است که ممکن است خوب یا بد باشد.

برای اینکه دردسر کمتری بابت خرید دستگاه تراش ارزان متحمل شوید در این مطلب تلاش داریم که در مورد ارزان بودن دستگاه ها صحبت کنیم و توصیه هایی در مورد خرید آنها داشته باشیم.

حقایقی در مورد دستگاه تراش ارزان

همراه کردن تکنولوژی های کامپیوتری و استفاده از نرم افزارهای هوشمند در دستگاه تراش سی ان سی باعث شده که در اغلب موارد ما با یک دستگاه گران قیمت مواجه باشیم. اما این دلیل نمی‌شود که ما همیشه خود را برای قیمت بالای آنها آماده کنیم و گاهی ممکن است در بازار با مواردی مانند دستگاه تراش ارزان مواجه شویم. به طور کلی ارزان بودن دستگاه های سی ان سی منوط به چند ویژگی است:

دستگاه تراش سی ان سی کوچک

یک دستگاه تراش سی ان سی رومیزی از لحاظ ابعاد حرکتی و توانایی تراشکاری نسبت به دستگاه های صنعتی قابلیت کمتری دارد. این یعنی در مورد کاربرد دستگاه تراش در حوزه‌های مختلف محدودیت هایی تعریف می‌شود و نمی‌توانیم آن را یک دستگاه همه کاره معرفی کنیم. این دستگاه ها برای کارگاه های کوچک خانگی و برای کسانی که سرمایه اولیه چندانی ندارند بهترین انتخاب ممکن برای راه اندازی کسب و کار است.

دستگاه cnc کوچک در مشاغل خانگی

دستگاه تراش سی ان سی کارکرده

در اغلب موارد و در بیشتر آگهی های منتشر شده در وب سایت های اینترنتی می بینیم که دستگاه تراش ارزان بیشتر به معنی دستگاه تراش سی ان سی دست دوم است. این دستگاه ها توسط شخص خریدار برای مدت زمان مشخصی استفاده شده و در حال حاضر بخشی از عمر مفید خود را از دست داده است. از طرف دیگر ممکن است توانایی و مهارت کافی برای کار با این دستگاه را نداشته باشد یا حتی دستگاه از لحاظ تکنولوژی و نرم افزاری قدیمی شده باشد.

به همین دلیل توصیه می شود که هنگام خرید دستگاه تراش کارکرده توجه ویژه‌ای به مشخصات فنی و وضعیت ساختاری آن داشته باشید. در واقع بررسی های شما باید شامل قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه شود و مواردی مانند الکترو موتور دستگاه سی ان سی و سرعت گردش اسپیندل در آن لحاظ شود.

دستگاه های قدیمی یا دستگاه های معیوب

واقعیت خطرناکی که در مورد دستگاه تراش ارزان وجود دارد این است که در برخی موارد فروشنده به دلیل معیوب بودن دستگاه یا به دلیل قدیمی بودن آن اقدام به فروش دستگاه تراش سی ان سی می‌کند. اگر شما یک دستگاه معیوب بخرید که امکان تامین قطعات برای آن وجود نداشته باشد مطمئناً متضرر خواهید شد. اما طرف دیگر ماجرا این است که شما امکان به روز رسانی نرم افزار دستگاه سی ان سی یا به روزرسانی سیستم سخت افزاری آن را ندارید و مجبور هستید که با یک سیستم مربوط به ۲۰ یا ۳۰ سال قبل کار کنید.

 کدام یک انتخاب بهتری است؟

اصولاً تعمیر دستگاه سی ان سی نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد و اگر شما گزینه سوم را انتخاب می کنید باید مطمئن شوید که شرکت‌های حرفه ای در زمینه سرویس دستگاه سی ان سی را می شناسید. گزینه دوم برای کسانی مناسب است که اولاً در کار با دستگاه تراش و سرویس آن مهارت ویژه‌ای داشته باشند و در کنار آن بتوانند یک دستگاه مناسب را انتخاب کنند. هدف شما از خرید دستگاه تراش ارزان این است که یک دستگاه را با سرمایه کم داشته باشید و فاز اولیه کارگاه را به کمک آن راه اندازی کنید. حالا اگر در خرید دستگاه تراش کارکرده کوتاهی کنید به احتمال زیاد مجبور هستید که هزینه زیادی برای تعمیر یا سرویس دستگاه بپردازید.

اگر تازه کار هستید یا تصمیم به راه اندازی کارگاه خانگی دارید، گزینه اول بهترین گزینه ممکن است. در این حالت  شما نه تنها صاحب یک دستگاه تراش ارزان می شوید، بلکه مشکلاتی مانند محدودیت فضای کارگاهی یا کمبود سرمایه اولیه خود را پوشش می دهید و این در کسب درآمد برای شما بهترین خبر ممکن است.

دستگاه تراش ارزان از کجا بخریم؟

با توجه به اینکه حتی دستگاه سی ان سی کوچک یا دستگاه سی ان سی رومیزی هم قیمت نسبتاً بالایی نسبت به سایر تجهیزات دارد، توصیه ما این است که در همه موارد به سراغ شرکت‌های رسمی بروید تا حداقل از سالم بودن دستگاه و خدمات پس از فروش مطمئن شوید.

اگر انتخاب اولیه شما دستگاه تراش کوچک یا رومیزی است ترجیحا به سراغ شرکت‌های فروش دستگاه سی ان سی بروید. در هر صورت قیمت این دستگاه ها چندان هم بالا نیست که شما به فکر خرید یک دستگاه کار کرده باشید یا آن را از وب سایت های فروش اینترنتی بخرید.

در صورتی که شما دستگاه تراش دست دوم را انتخاب می کنید مطمئن شوید که از یک فرد قابل اطمینان یا از یک شرکت شناخته شده این خرید را انجام می دهید. اگرچه ممکن است فروشنده های شخصی شما را صاحب یک دستگاه با کیفیت و ایده آل کنند، اما بهتر است که از سابقه و تجربه شرکت ها کمک بگیرید و نگرانی های خود را نسبت به خرید دستگاه تراش ارزان کمتر کنید.

کلیاتی در مورد دستگاه cnc کوچک

از چه کسی برای خرید دستگاه تراش کمک بگیریم؟

خوشبختانه افراد زیادی هستند که در مورد انتخاب گزینه مناسب می‌توانند به شما کمک کنند. تنها کسی که در این مسیر به شما کمک می‌کند کسی جز خودتان نیست. در هر صورت شما قرار است به عنوان تکنسین دستگاه تراش سی ان سی فعالیت کنید و باید الزامات اولیه کار با دستگاه را بشناسید. اطلاع از بخش‌های مختلف دستگاه و کارکرد هر کدام از آنها در اینجا بسیار مهم است.

افراد باتجربه و افرادی که در نزدیکی شما کارگاه دارند هم در انتخاب دستگاه تراش ارزان می توانند به شما کمک کنند. در هر صورت این افراد تجربه کار با دستگاه های سی ان سی را دارند و به احتمال زیاد برندهای مختلف و کیفیت آنها را به خوبی می‌شناسند. اگر این افراد آشنای شما باشند و به همراه شما به بررسی دستگاه بپردازند مشاوره‌های خوبی هستند که احتمالاً شما را به یک دستگاه و خوب می رسانند.

گروه سومی که در اینجا می توانند به شما کمک کنند، بخش فنی فعال در شرکت‌های فروش دستگاه سی ان سی است. اگرچه این افراد به فکر فروش محصولات خود هستند اما اگر مطمئن شوند که شما قصد خرید دستگاه تراش را دارید به عنوان مشاور در کنار شما خواهند بود تا به سوالات احتمالی پاسخ دهند. در واقع این افراد هم در مورد ویژگی های دستگاه تراش ارزان و هم در مورد کاربردهای آن با شما مشورت خواهند کرد و بهترین دستگاهی که برای شما مناسب است پیشنهاد خواهند داد.

 بخریم یا نه؟

بدون شک پاسخ مثبت است و امکان راه اندازی کارگاه با کمک دستگاه تراش ارزان وجود دارد. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب دستگاه را کاملاً متناسب با نیاز کارگاه خود انجام دهید. این که شما یک کارگاه بزرگ داشته باشید و به جای خرید دستگاه تراش کارکرده به سراغ دستگاه تراش رومیزی بروید به هیچ معقولانه نیست. در واقع در حالی که شما مسائل مالی را به عنوان اولویت اصلی خود در خرید دستگاه تراش در نظر گرفته اید باید موارد دیگری مانند شرایط استفاده از دستگاه و همچنین نحوه بکارگیری آن برای تولید محصولات مختلف در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب ممکن را داشته اید.

از مطالب زیر هم به عنوان راهنما در انتخاب دستگاه مناسب کمک بگیرید

منبع: precisetool

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =