اخبار و مطالب

دستگاه فرز cnc کوچک را به مانند یک متخصص انتخاب کنید

دستگاه فرز cnc کوچک را به مانند یک متخصص انتخاب کنید

درصد معدودی از افراد توانایی خرید دستگاه فرز سی ان سی بزرگ و پیشرفته دارند و اکثر افراد جوان برای شروع کسب و کار خود باید به سراغ دستگاه فرز cnc کوچک بروند. شما به جای اینکه فضای زیادی برای یک دستگاه صنعتی تعریف کنید، راحت و بی دردسر می‌توان یک دستگاه فرز سی ان سی رومیزی را در یک محدوده کوچک نصب کنید و به همان اندازه تولید کالاهای مختلف داشته باشید.

برای کسانی که به فکر خرید یک دستگاه فرز cnc کوچک هستند و می‌خواهند از آن به عنوان منبع کسب درآمد خود استفاده کنند یک الگوی کلی آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید از آن استفاده کنید.

معرفی دستگاه فرز cnc کوچک

دستگاه فرز cnc کوچک یک دستگاه خاص و پیشرفته برای کار بر روی قطعه کارهای با اندازه متوسط و کوچک است. این دستگاه‌ها بیشتر به یک نمونه شبیه سازی شده از دستگاه‌های صنعتی شباهت دارند که تقریباً همان سطح کارایی را از خود نشان می‌دهند، اما صرفاً برای کار بر روی نمونه کارهای کوچک طراحی شده‌اند. از جمله ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌توان به اندازه محور و کورس کوچک‌تر، اندازه میز کوچک‌تر، محدودیت حرکتی، توانایی تحمل بار پایین‌تر و همچنین استفاده از الکتروموتور با حداکثر توان کمتر اشاره کرد.

پس از انتظاری که ما از یک دستگاه فرز سی ان سی کوچک داریم، نباید به اندازه یک دستگاه صنعتی بزرگ باشد. شما می‌توانید از این دستگاه به عنوان یک دستگاه رومیزی کمک بگیرید و از نمونه‌های مختلف آن برای برش دادن چوب و فلز استفاده کنید. این دستگاه می‌تواند منبع کسب درآمد خوبی از طریق تولید کادوهای چوبی و فلزی، تولید تجهیزات و قطعات تزئینی، فروش لوازم کادویی و حتی تولید قطعات کوچک خودرو و کامپیوتر باشد.

کارگاه‌های کوچکی که به فکر استفاده از دستگاه سی ان سی فرز کوچک هستند، در وهله اول به سرمایه کمتری نیاز دارند و در گام دوم در یک فضای کارگاهی کوچک مانند انبار منزل یا در یک مغازه کوچک می‌توان از آنها استفاده کرد. بنابراین کسب درآمد با این دستگاه‌ها بسیار راحت‌تر از چیزی است که ما تصور کنیم.

معرفی دستگاه فرز cnc کوچک

انتظاراتی که از دستگاه فرز سی ان سی کوچک می‌توانیم داشته باشیم

می‌توان گفت اینکه سطح انتظار ما از این دستگاه‌ها باید در اندازه ظرفیت آنها باشد. وقتی میز یک دستگاه در ابعاد خاصی باشد، نمی‌توانیم نمونه کارهای خیلی بزرگتر از این ظرفیت را برش دهیم. همچنین در برخی از دستگاه‌ها توان الکتروموتور و حداکثر گشتاور آن کاملاً متناسب با ظرفیت دستگاه طراحی شده است. پس اگر فشار بیش از حدی به دستگاه فرز cnc کوچک وارد شود، نتیجه‌ای جز فشار بیش از حد به محور و اسپیندل دستگاه به دنبال نخواهد داشت و احتمال سوختن الکتروموتور بالا می‌رود.

هنگام خرید دستگاه سی ان سی، شرکت فروشنده یک کاتالوگ در اختیار شما قرار می‌دهد که هم در مورد متریال هایی که می‌توانید روی آنها کار کنید و هم در مورد مشخصات فنی دستگاه به شما اطلاعاتی می‌دهد. این کاتالوگ به شما می‌گوید که دقیقاً تا چه اندازه می‌توانید از دستگاه کار بکشید و چه زمانی برای سرویس و نگهداری آن مناسب است. این موارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی عملکرد و بازدهی دستگاه فرز cnc کوچک تاثیرگذار است و شما باید به عنوان یک اصل در خرید خود به آن توجه کنید.

متریال هایی که می‌توانید روی آنها کار کنید

همین الان اگر محصولات ما را در سایت تهران CNC دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که برخی از آنها برای کار بر روی چوب، برخی از آنها برای کار بر روی سنگ، برخی برای چوب و برخی هم برای شیشه طراحی شده‌اند. در واقع وقتی که یک شرکت اقدام به تولید دستگاه فرز cnc کوچک چوب می‌کند، یعنی ابزار برشی آن برای کار بر روی چوب طراحی شده و توان الکتروموتور آن هم برای برش دادن چوب‌ها مناسب است.

همین وضعیت در مورد دستگاه فرز سی ان سی سنگ و دستگاه فرز سی ان سی فلز و شیشه هم وجود دارد. پس اگر شرکت سازنده از شما خواسته حتماً روی یک طیف خاص کار کنید، هیچ وقت به هوای قوی بودن دستگاه، آن را وارد حوزه‌های غیر تخصصی نکنید. به این نکته توجه داشته باشید که حتماً در کاتالوگ دستگاه و یا در دفترچه همراه آن اشاره شده که شما باید بر روی چه موادی کار کنید و چه موادی ممنوع هستند.

تعداد محورهای دستگاه فرز

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید، مقایسه بین دستگاه فرز سی ان سی ۳ محور را با دستگاه ۴ محور و پنج محور انجام دادیم. تعداد محور استفاده شده در یک دستگاه معیاری برای استفاده از آن در حوزه‌های مختلف و برای برش‌های پیچیده و ساده است. اصول کلی در بکارگیری محور در این دستگاه‌ها به این صورت است که هر چه تعداد محورها بالاتر برود، دستگاه توانایی حرکتی بهتری دارد و برای برش‌های پیچیده‌تر استفاده می‌شود.

حالا وقتی که شما قصد راه اندازی یک کارگاه در زمینه فرصت کاری و خرید دستگاه فرز cnc کوچک را دارید، باید ببینید که یک دستگاه سه محور می‌تواند اهداف شما را انجام دهد یا باید به سراغ دستگاه‌های پیشرفته‌تر بروید. طبیعی است که هر چه تعداد محورهای دستگاه بالاتر برود، شما باید خود را برای قیمت‌های بالاتری هم آماده کنید. معمولاً استفاده از دستگاه سی ان سی ۳ محور می‌تواند بخش مهمی از فعالیت‌های یک کارگاه کوچک را انجام دهد.

برندهایی که در بازار ایران هستند

در مورد برندهای دستگاه سی ان سی و ماشین‌آلات آنها در سطح جهان به میان می‌آید، معروف‌ترین و شناخته‌ترین برندها شامل برند MAZAK به عنوان یک برند ژاپنی، برند Doosan به عنوان یک برند کره‌ای، برند Victor به عنوان یک برند تایوانی و برند Okuma به عنوان یک برند ژاپنی می‌شوند. این برندها بسیار قدیمی هستند و نمونه‌های مختلفی از محصولات آنها در بازار ایران وجود دارد. البته طبیعی است که شناخته شده ترین برندهای جهانی هم به شمار می‌آیند.

اما کسانی که در ایران به فکر خرید دستگاه فرز cnc کوچک هستند، باید به سراغ برندهایی بروید که کمتر در سطح دنیا شناخته شده هستند.  از جمله برندهای فعال در بازار ایران می‌توان به موریسیکی (mori seiki cnc)، هارتفورت (hartford cnc)، میکرون (mikron cnc)، لیدول (leadwell cnc) و bridegport اشاره کرد که هر کدام از آنها محصولات خاص و متفاوتی دارند. البته باید این حقیقت را هم بپذیریم که شرایط اقتصادی و تحریم سیاسی روی این انتخابات تأثیر گذار است.

مشاغلی که می‌توانید به کمک دستگاه فرز cnc کوچک راه اندازی کنید

اگر تصمیم خود برای خرید دستگاه فرز سی ان سی رومیزی گرفته‌اید، احتمالاً در مورد نحوه بکارگیری آن در یک کارگاه هم جمع بندی‌های لازم را انجام داده‌اید و می دانید که دقیقاً در چه حوزه‌ای می‌خواهید کار کنید. انتخاب حرفه‌ای بر مبنای استفاده از دستگاه‌های سی ان سی تحت تأثیر چند فاکتور قرار دارد. این که دستگاه شما تا چه اندازه توانایی داشته باشد، اینکه اندازه دستگاه شما به چه صورت باشد، این که دستگاه شما توانایی کار بر روی چه متریال هایی را داشته باشد و اینکه شما به کدام یک از مواد اولیه دسترسی بهتری داشته باشید، تأثیر مهمی در انتخاب شغل آینده شما دارند.

اما به طور کلی، بهتر است مطلب «بهترین دستگاه تراش cnc را با توجه به فاکتورهای زیر انتخاب کنید» را مطالعه کنید تا به شکل دقیق بدانید که برای انتخاب دستگاه خود باید به چه فاکتورهایی توجه داشته باشید.

مشاغلی که می‌توانید به کمک دستگاه فرز cnc کوچک راه اندازی کنید

چرا دستگاه فرز سی ان سی کوچک

در انتها باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا اکثر خریداران به سراغ دستگاه فرز cnc کوچک می‌روند؟ آیا برای این افراد صرفاً اندازه دستگاه اهمیت دارد؟ آیا قیمت دستگاه سی ان سی می‌تواند روی این انتخاب تأثیر گذار باشد؟ اصولاً موارد زیر اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب دستگاه فرز سی ان سی رومیزی محسوب می‌شوند:

کارکرد آسان و بصورت خودکار

کار با این دستگاه‌ها بسیار راحت‌تر است و بخش مهم و اصلی کار با کنترل نرم افزار دستگاه انجام می‌شود. بنابراین اگر شما با یک نرم افزار گرافیکی مانند تری دی مکس آشنایی داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید الگوی تراشکاری و ماشین کاری خود را آماده کنید. از طرف دیگر، آماده سازی نرم افزار به شما کمک می‌کند تا مختصات و مشخصات کار را در ابتدا انجام دهید و از این مرحله به عنوان ناظر در کنار دستگاه حضور داشته باشید.

عدم نیاز به اصلاح نتیجه ماشین کاری

قطعه کار خارج شده از دستگاه فرز سی ان سی، نیاز به هیچگونه کار اضافی اصلاحی ندارد و شما می‌توانید مستقیماً نتیجه آن را بسته بندی و به بازار بفرستید. در حقیقت برش دادن قطعات با استفاده از این دستگاه‌ها با کمترین خطای ممکن همراه است و شما صرفاً با یک نظارت معمولی می‌توانید کار آن‌ها را کنترل کنید.

دقت و صحت بالا

این یک قابلیت برجسته و جالب در دستگاههای سی ان سی از مصرف آن به دستگاه فرز cnc کوچک محدود نمی‌شود. استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری فوق العاده و همچنین به کارگیری تعداد محورهای مختلف در هر دستگاه، این امکان را به آنها می‌دهد تا با برش‌های پیچیده و سخت را به کمک آن انجام دهند و مشکلی از لحاظ صحت و دقت دستگاه به وجود نیاید.

مقرون به صرفه

می‌توانیم یک دستگاه سی ان سی کوچک را به عنوان یک دستگاه سی ان سی ارزان هم نامگذاری کنیم. در هر صورت در این دستگاهها تعداد قطعات کمتری استفاده شده و پیچیدگی آنها هم کمتر است. پس طبیعی است که شرکت سازنده برای محصول خود قیمت کمتری انتخاب کند و شما از لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار نمی‌گیرید.

اطلاعات گفته شده در این مطلب در مورد دستگاه فرز cnc کوچک بیشتر عمومی و کلی هستند. مطلب «دستگاه فرز CNC را بهتر بشناسیم» را مطالعه کنید و برای آشنایی با موارد بیشتر، سؤالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

مطالعه مطالب زیر می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =