اخبار و مطالب

دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده – خرید دستگاه هیدرولیک دست دوم آره یا خیر؟

دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده - آیا خرید دستگاه هیدرولیک دست دوم مقرون به صرفه است

به عنوان پاسخ کوتاه، خرید دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده می‌تواند ایمن ترین و بهترین گزینه ممکن برای کسانی باشد که به دستگاه های دست دوم علاقه دارند و سرمایه زیادی برای خرید دستگاه ندارند. در مطالب قبل مسئله خرید دستگاه تراش دست دوم را بررسی کردیم و به نکات مثبت و منفی آن پرداختیم. حقیقت ماجرا این است که با بالا رفتن سن یک دستگاه صنعتی، عملکرد و بازدهی آن هم تحت تاثیر قرار می گیرد. اما به نظر می‌رسد که این موضوع در مورد دستگاه هیدرولیک دست دوم چندان صادق نباشد.

با توجه به پتانسیل و توانایی هایی که از دستگاه های هیدرولیکی انتظار داریم، به نظر می رسد که خرید دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده گزینه مطلوب و مناسبی باشد. اما در ادامه به بررسی جوانب مثبت و منفی این خرید خواهیم پرداخت.

خرید دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده آره یا خیر؟

قبل از هر چیز اجازه دهید که یک مرور کلی نسبت به دستگاه های پرس هیدرولیک داشته باشیم. این دستگاه ها از طریق انتقال نیرو به کمک مایعات هیدرولیک می توانند نیروی بسیار کوچک را تبدیل به یک نیروی بزرگ برای بلند کردن یک شی سنگین یا فشرده کردن یک شی متراکم کند. این دستگاه ها بر مبنای قانون پاسکال طراحی شده اند و هرگونه تغییر در فاکتورهای مختلف، می تواند تغییر رفتار دستگاه را به دنبال داشته باشد.

نکته جالبی که در مورد این دستگاه ها وجود دارد این است که تغییر نیروی خروجی آنها به تغییر کلی دستگاه نیاز دارد. این یک جمله بسیار مهم و حیاتی به طور ویژه در خرید دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده محسوب می شود. توصیه می کنم که مطلب اصلی ما را تحت عنوان «دستگاه پرس هیدرولیک چیست و چگونه عمل می‌کند» مطالعه کنید. در این مطلب گفتیم که نیروی دستگاه به حجم سیال و همچنین اندازه سیلندر دستگاه بستگی دارد.

وقتی که یک دستگاه چند سال فعالیت می کند، طبیعی است که تغییری در اندازه سیلندر یا در وضعیت سیال به وجود نمی آید. بنابراین در تمام طول عمر خود انرژی ثابتی تولید می کند. بنابراین یک دستگاه پرس هیدرولیک ۲۰ تنی تا آخر عمر خود ۲۰ تن نیرو تولید می کند. این از این جهت اهمیت دارد که به بخش‌های مختلف دستگاه فشاری بیش از ظرفیت آنها وارد نمی شود و در نتیجه احتمال خراب شدن آنها بسیار کم است.

آیا هزینه تعمیر دستگاه های پرس هیدرولیک بالاست؟

پاسخ کوتاه: خیر. به هیچ وجه هزینه تعمیر دستگاه پرس هیدرولیک بالا نیست. با توجه بخش‌های مختلف این دستگاهها بر مبنای ظرفیت دستگاه طراحی شده، بنابراین طبیعی است که انتظار شکستگی در قسمت میز دستگاه یا در قالب آن نداشته باشیم یا حتی محور دستگاه هم تحت فشار شدیدی قرار نمی‌گیرد. البته طبیعی است که برخی از قطعات الکتریکی دستگاه مانند در پوش ها یا موارد مشابه آن ها ممکن است به مرور زمان مستهلک شوند.

اما وقتی که انتخاب شما دستگاه پرس هیدرولیک کار کرده باشند خیلی راحت می توانید این قطعات را از بازار تهیه کنید و با هزینه بسیار کمی آنها را روی دستگاه نصب کنید. پس حتی اگر شما یک دستگاه دست دوم با طول عمر بالا هم بخرید، بازهم برای استفاده بهینه از آن دردسر زیادی نخواهید کشید.

آیا هزینه تعمیر دستگاه های پرس هیدرولیک بالاست؟

وضعیت استهلاک دستگاه پرس هیدرولیک

توصیه می کنم که برای یک بار از پمپ هیدرولیک برخی از تعمیرگاه ها بازدید کنید. اگر از آنها بپرسید، احتمالا دستگاه آنها سنی معادل ۲۰ یا ۳۰ سال دارد. این به این دلیل است که دستگاه های هیدرولیک با توجه به ظرفیتی که برای آنها در نظر گرفته شده، طراحی شده‌اند و فشار بیش از این ظرفیت به آنها وارد نمی شود. بنابراین احتمالا شما در سطح بازار دستگاههای پرس هیدرولیک ۲۰۰ تنی و یا حتی بیشتر را می بینید که چندین سال در کارخانه ها کار کرده اند و مشکلی از لحاظ عملکرد ندارند.

به عنوان یک توصیه، در خرید دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده توجه چندانی به شکل ظاهری دستگاه نداشته باشید و اگر از این لحاظ کهنه باشد مشکل چندانی ندارد. اگر این دستگاه از لحاظ عملکرد قسمت هیدرولیک بتوانند عملکردی استاندارد نصیب شما کند، و البته قطعات و ابزارهای آن سالم باشند، مشکلی برای خرید ندارد.

کاربردهای دستگاه و انتظاراتی که باید داشته باشیم

اگر در یک فروشگاه اینترنتی مانند همین فروشگاه تهران CNC به نمونه های مختلفی از دستگاههای کارکرده برخورد کردید و قصد خرید آن را داشتید، توجه به چند مورد ساده می تواند شما را صاحب یک دستگاه با کیفیت بالا و طول عمر بالا کند. هنگام بازدید از دستگاه موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتماً از قسمت هیدرولیک دستگاه استفاده کنید و عملکرد صحیح و استاندارد آن را به صورت حضوری ببینید
  • قسمت کنترلر استورک دستگاه را تست کنید و مطمئن شوید که نوع ترمزدار آن می‌تواند در شرایط مختلف عمل کند
  • نحوه رفت و برگشت دستگاه به هنگام فشرده کردن قطعات مختلف را ببینید و از یک ابزار سنجش نیرو استفاده کنید
  • ابزار و قطعات مصرفی دستگاه را ببینید و نسبت به وجود آنها در سطح بازار مطمئن شوید
  • دستگاه را با توجه به انتظاری که از آن دارید بر روی یک نمونه کار تست کنید تا از آن مطمئن شوید.

ایمنی دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده

به عنوان یک واقعیت، باید بپذیریم که ایمنی دستگاههای پرس هیدرولیک، چه به صورت نو و چه به صورت کارکرده، به خود شما و اهمیتی که به مسائل ایمنی می‌دهید بستگی دارد. شما قرار است اپراتور یک دستگاه چند تنی باشید که فشار آن برای خرد کردن آلیاژهای بسیار سخت طراحی شده است. به همین دلیل بحث ایمنی دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده بیشتر به شما و مهارت شما بستگی دارد.

اما به عنوان یک راهنما، در خرید دستگاه پرس هیدرولیک دست دوم عملکرد سیستم کنترل دستگاه و همچنین سیستم هیدرولیک آن را در شرایط مختلف تست کنید تا از عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید.

ایمنی دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده

نگرانی ها در خرید دستگاه دست دوم

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که آیا در مورد دستگاههای کارکرده باید نگران باشیم یا خیر؟ اگر به شما این اطمینان را بدهیم که نیازی به نگرانی در این مورد ندارید، دیدگاه کاملاً اشتباهی است. شما حتی در مورد دستگاههای نو هم باید حساسیت به خرج دهید و بخش‌های مختلف دستگاه را به طور دقیق بررسی کنید. خوشبختانه دستگاه های پرس هیدرولیک ساز و کار ساده‌ای دارند و شما با شناخت محدود هم می‌توانید عملکرد این دستگاه ها را آنالیز کنید. قطعات و ابزارهای مصرفی دستگاه را ببینید، عملکرد رفت و برگشت دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که از لحاظ وارد آوردن فشار به سطح قطعه کار مشکلی ندارد.

البته ممکن است در خرید دستگاه پرس هیدرولیک کارکرده در برخی موارد دچار مشکل شوید. در این حالت ما در کنار شما هستیم و سعی می کنیم که مطالب فنی و دقیق برای شما منتشر کنیم. در ضمن کارشناسان ما هم آماده پاسخگویی به سوالات شما و مشاوره به شما برای خرید دستگاه هم هستند.

مطالعه مطالب زیر به شما در این زمینه کمک می‌کند:

منبع: greenerd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =