اخبار و مطالب

راهنمای انتخاب برند دستگاه فرز cnc چینی

راهنمای انتخاب برند دستگاه فرز cnc چینی

سرعت رشد و توسعه چین در سراسر دنیا آشکار است و به همین دلیل تنوع در تولید کنندگان و برند های دستگاه فرز cnc چینی بسیار بالا رفته است. جالب است بدانید که در حال حاضر چین کشوری است که بیشترین تقاضا برای ماشین آلات سی ان سی در جهان دارد. دستگاه های تولید شده توسط تولید کنندگان چینی به تمام دنیا صادر می شوند. این موضوع باعث می‌شود که انتخاب یک تولید کننده فوق العاده و مناسب در دستگاه های سی ان سی چینی سخت باشد و بیشتر آنها شباهت زیادی به یکدیگر داشته باشند.

حالا اگر شما به فکر انتخاب برند دستگاه فرز cnc چینی هستید و می خواهید که با استفاده از این دستگاه ها یک کارگاه را راه اندازی کنید در ادامه به شما خواهیم گفت که به چه نکاتی توجه کنید و چه مواردی را در نظر بگیرید.

مزایای برند های تولید کننده دستگاه فرز cnc چینی

وقتی که صحبت از ساخت چین می شود، اولین چیزی که مردم به آن فکر می کنند ارزان بودن قیمت دستگاه است. در حقیقت در مقایسه با دستگاه های فرز سی ان سی ساخته شده در ایالات متحده و ژاپن و اروپا، دستگاه های فرز سی ان سی ساخته شده دارای مزایای هزینه هستند.

اما سوالی که در اینجا وجود دارد این است که آیا مزایای دیگر برندهای تولید کننده دستگاه فرز cnc چینی فقط مربوط به ارزان بودن آنهاست؟ دستگاه های چینی چندین مزیت دیگر هم دارند:

مزایای برند های تولید کننده دستگاه فرز cnc چینی

مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی

مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن یکی از بزرگترین مزایای دستگاه فرز سی ان سی ساخته شده در چین است. اما چرا تولیدات چین مقرون به صرفه هستند؟ از آنجا که چین نیروی کار زیادی دارد، دستمزدهای آن پایین تر از کشورهای توسعه یافته بوده و چین در زمینه های تجاری و سیاست های مالیاتی از این مزایا به خوبی بهره می‌برد. در ضمن دولت چین با کاهش مالیات هزینه های شرکت های تولیدی در سال ۲۰۱۸، توانایی سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه برای شرکت ها به وجود آورده و این باعث شده که دستگاه فرز cnc چینی در بازار ارزان تر و اقتصادی تر باشد.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت

چین از جمله کشورهای معروف در دنیا که از منابع معدنی با کیفیت بالا برخوردار است و برخی از مواد معدنی برجسته در سطح دنیا در چین یافت می شود. با توجه به اینکه برای تولید دستگاه های سی ان سی نیاز به برخی مواد آلیاژی و ریخته گری شده خاص است، در محصولات چینی از این آلیاژ ها استفاده شده و تبدیل به یک مزیت بزرگ برای دستگاه‌های آنها شده است. با این وجود بودجه تحقیق و توسعه برای بالا بردن کیفیت ساخت دستگاه فرز cnc چینی کماکان وجود دارد و نسبت به سایر رقبای بازار برتر هستند.

تضمین کیفیت

بسیاری از تولید کنندگان دستگاههای سی ان سی در چین یک بخش مدیریت کیفیت کامل در نظر گرفته اند تا پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشند. یک دستگاه فلزی سی ان سی چینی قبل از حمل برای ارسال به سمت مشتری چندین بار مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرد. در واقع فرآیند تولید در هر کدام از این محصولات دارای یک روش عملیاتی استاندارد کامل است و کنترل‌های دقیقی روی دستگاه صورت می‌گیرد

زنجیره عرضه یکپارچه جهانی

بر اساس سیستم اقتصادی بازار، تعداد زیادی از محصولات با همکاری صنایع تولیدی در سطح جهان به یک محصول نهایی تبدیل می شوند. در حقیقت استفاده از یک دستگاه سی ان سی نیازمند به کارگیری بخش های کامپیوتری و سخت افزاری است که برای بخش کامپیوتری آن شرکت اینتل به عنوان یک همکار بین المللی برای دستگاه های چینی شناخته می شود.

در واقع دستگاه فرز cnc چینی با همکاری تولید کنندگان در سراسر جهان به یک محصول کامل تولید شده و تمامی قطعات اصلی آن در سطح جهان پیدا می‌شود. کنترل کننده های CNC معمولاً از زیمنس و FANUC استفاده می کنند و ریل های راهنما معمولاً از رکسروت یا هوین استفاده می کنند. اینها اجزای اصلی دستگاههای فرز CNC هستند که با ادغام زنجیره تأمین جهانی، بزرگترین خدمات اختیاری را به مشتریان ارائه می دهند.

۲۰ سال تجربه ساخت موفق

با وجود اینکه صنعت تولید دستگاه سی ان سی در چین نسبتاً دیر شروع شده، اما بیشتر تولیدکنندگان چینی بیش از ۲۰ سال سابقه تولید دارند. در حقیقت دستگاه فرز cnc چینی و سایر دستگاه‌های پیشرفته این کشور در سطح بازار شناخته شده هستند. در سال‌های اخیر ماشین آلات سی ان سی چین با سرعت و پایداری مناسبی رو به پیشرفت هستند.

 حمل و نقل و جابجایی مناسب

کشور چین به عنوان یک کشور بزرگ تولید کننده در سطح جهان از یک سیستم حمل و نقل فوق العاده برخوردار است. این کشور هم از لحاظ مسیرهای ریلی و هم از لحاظ مسیرهای زمینی و دریایی روزانه ده‌ها هزار تن محصول به جهان منتقل می کند. معمولاً دستگاه های سی ان سی از طریق شیوه های ریلی و دریایی حمل می‌شوند و شرکت‌های حمل و نقل این کشور در زمینه جابجایی دستگاه های سی ان سی سریع‌تر این خدمات را به مخاطبین خود ارائه می دهند.

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه فرز cnc چینی

در بند های قبلی اشاره کردیم که تعداد تولید کنندگان دستگاه فرز سی ان سی در کشور چین بسیار زیاد است و به همین دلیل پیدا کردن بهترین تولید کننده می تواند یک مسئله سخت و پیچیده باشد. اما شما به عنوان خریدار برای غربالگری تولیدکنندگان مناسب در سطح بازار می توانید به چند فاکتور توجه کنید:

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه فرز cnc چینی

 زمان تاسیس شرکت

این اولین چیزی است که شما می‌توانید برای احراز هویت و تایید کیفیت یک دستگاه سی ان سی بر مبنای سابقه تولید کننده آن انجام دهید. فقط کافی است که سری به وب سایت شرکت تولید کننده یا نهادهای رسمی معرفی کننده بزنید و ببینید که سابقه آنها در تولید دستگاه های سی ان سی و ارائه خدمات مربوط به آنها به چه صورت است.

بازدهی ماهانه دستگاه سی ان سی

وقتی که شما قصد خرید دستگاه فرز cnc چینی را دارید، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می گیرد که در جریان آن ظرفیت تولیدی دستگاه هم آورده شده است. معمولاً شرکت هایی که بیش از ۲۰۰ دستگاه سی ان سی با فروش ماهانه به همین تعداد برخوردار هستند، به عنوان یک برند معتبر در بازار شناخته می شوند و دستگاه های خود را با سرعت بیشتری تحویل می دهند.

گواهینامه ها و تاییدیه های دستگاه سی ان سی

تولید کنندگان دستگاه های سی ان سی باید گواهی نامه های مختلفی برای فعالیت خود داشته باشند. در برخی از شرکت ها داشتن گواهینامه های معتبری مانند گواهینامه ایزو و گواهینامه CE به نوعی تایید کننده خدمات ارائه شده توسط شرکت مورد نظر است و ما هم میتوانیم به دستگاه تولیدی آنها اعتماد کنیم.

پیدا کردن قطعات یدکی

موجود بودن قطعات یدکی برای ماشین آلات سی ان سی بسیار مهم است. ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی به موقع کمک می کند که برطرف کردن ایراد و خرابی های دستگاه خیلی سریع تر انجام شود. یک سازنده خوب دستگاه فرز cnc چینی موجودی زیادی برای قطعات یدکی دارد. به عنوان مثال، برند TAICNC یک انبار بزرگ مربوط به قطعات یدکی کامل دارد که همه قطعات یدکی مورد نیاز برای دستگاه سی ان سی در آنجا پیدا میشود.

محل تولید کننده دستگاه فرز cnc چینی

چین دارای مناطق بزرگ و وسیعی به عنوان منطقه صنعتی است که شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ماشین آلات سی ان سی در آنها فعالیت می‌کنند. به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای شرکت‌های تولیدکننده حائز اهمیت است. معمولاً به خریداران توصیه می‌شود که شهرهای ساحلی مانند گوانگ دونگ، شانگهای و جیانگسو را انتخاب کنید. تولید کنندگان در این استانها به دلیل نزدیک بودن به بندر و منابع اولیه از توانایی بالاتری در تولید دستگاه سی ان سی برخوردار هستند. فاصله مناسب نسبت به بندر ها و فرودگاه‌ها معیارهای خوبی برای انتخاب هستند که حتما سعی کنید آنها را هم در نظر بگیرید.

 نتیجه گیری

در مطالب قبلی به طور کامل در مورد دستگاه فرز cnc صحبت کردیم و نشان دادیم که نحوه کار کردن آنها به چه صورت است. حالا اگر شما برای کارگاه خود به دنبال خرید یک دستگاه فرز cnc چینی هستید می توانید از مطالب گفته شده در این مطلب به عنوان یک الگو برای انتخاب برند تولید کننده استفاده کنید. در ضمن مطالعه مطالب زیر هم به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید:

منبع: lvcnc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =