اخبار و مطالب

قیمت فرز CNC سه محور

فرز فرز های سنتر عمودی و یا همان فرز CNC  به طور معمول دارای حداقل سه محور حرکتی هستند و آن سه محور اصلی نامیده می شوند که عبارتند از  X/Y/Z  این سه محور اصلی می توانند به طور مستقل از یک محور کمکی یا     Auxiliary axes    بهره ببرند. این محور ها به ترتیب   A/B/C     هستند.  به شکل معمول فرز های سه تا پنچ  محور میتوانند به صورت همزمان و غیر همزمان عمل کنند .

قیمت گذاری دستگاه CNC سه محور  به مقوله های مختفی  بستگی دارد که در این مقاله به برخی از این موارد می پردازیم :

بسیاری از شرکت های تولیدی عمدتا در چین و کشورهای دیگر به هر شکلی در صدد ساخت ماشین ابزارند ، این رویکرد به حق از جانب خریداران و بازرگانان صورت می پذیرد ، چرا که داشتن اطلاعات فنی خریدار و یا بازرگان در خصوص شناخت ماشین ابزار و فدا نکردن کیفیت در مقابل مسائل مالی از جمله اصول اولیه در حوزه ی تجارت صنعتی است.

حال در اینجا نقش خریداران و مشتریان نهایی ماشین ابزار پر رنگ میگردد تا با توجه به موارد ذکر شده در مقاله های متعدد راهنمای خرید دستگاه فرز CNC  از انتخاب یک محصول با دوام مطلع گردند.

در تعریف موارد اولیه استفاده از قطعات مکانیکی برند و همچنین بهره گیری از تیم مجرب برای ساخت ، مونتاژ و تست کیفیت ، دقت و تکرار پذیری استفاده کنند

.

2 نکته در خرید فرز  CNC سه محور :

 

.1مصرف کنندگان نهایی به فراوانی آن برند و محصول در بازار دقت نمایند. چرا که فراوانی محصول نشانه ی کیفیت ، مقبولیت کلی ، شناخت هر چه بیشتر نقاط ضعف و قدرت از جانب همکاران و صنعتگران و نهایتا بازار فروش بیشتر پس از خرید را دارا خواهد بود.

. 2برند های معتبر و شناخته شده تر ، اعم از داخلی و یا خارجی به دنبال کسب اعتبار هستند نه از دست دادن آن ، بنابراین در خصوص تامین قطعات جانبی و ارائه خدمات فنی کمتر دچار خطا و کم کاری میگردند.

 

به عنوان مثال قیمت یک فرز   CNC چینی بر مبنای اطلاعات فوق با فرض داشتن کنترل فانوک و قطعات بکار رفته تایوانی حدود 40.000 تا 45.000 دلار فارق از برند و میزان کیفیت محصول و شرکت سازنده ، میباشد. همانطور که تشریح شد ، قیمت دستگاه تابعی است از نرم افزار ، سخت افزار و میزان ساعت کاری است که صرف ساخت و تحقیق و توسعه ای آن محصول شده است. بنابراین میتوان از کنترل های با قیمت پایین تر بهره بود ، میتوان تجهیزاتی در دستگاه بکار برد که مستقیم روی قیمت محصول تاثیر گذاشت.

 

اما نکته ای بسیار مهم در این میان قابل مشاهده نیست و آن میزان تحقیق و توسعه و اثر پذیری آن بر روی محصولی است که خرید میکنید. حتی اگر دستگاه دارای کنترل مناسب و یا تجهیزات معتبر باشد میزان کیفیت محصول برای ما محسوس نیست !!!

 

ناگزیر باید از اطلاعات فنی و دانش اشخاص و یا افراد مرتبط استفاده کرد و یا به شکل رایج به دنبال محصولاتی برویم که فراوانی بیشتری در بازار دارند.

 

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که قیمت دستگاه های فرز  CNC سه محور با مواردی مثل کشور سازنده , سال ساخت , مدل کنترل پنلابعاد محور , استاندارد ابزار , تعداد ابزار , دور اسپیندل و آپشن ها ارتباط مستقیم دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =