اخبار و مطالب

واقعیت هایی که قبل از خرید فرز cnc کوچک باید به آنها توجه داشته باشید

چگونه از تغییر شکل آلومینیوم در حین ماشینکاری جلوگیری کنیم؟ - واقعیت هایی که قبل از خرید فرز cnc کوچک باید به آنها توجه داشته باشید

احتمالاً به محض اینکه تصمیم خود را برای راه اندازی یک کارگاه کوچک گرفته‌اید به شما پیشنهاد خرید فرز cnc کوچک شده که به عنوان یک دستگاه سی ان سی ارزان از آن استفاده کنید. اما همین دستگاه کوچک یا اصطلاحاً دستگاه رومیزی قابلیت هایی دارد که می‌تواند تعجب شما را برانگیزد. اگر در بحث کار با دستگاههای سی ان سی تازه کار هستید توصیه ما این است که حتماً به فکر خرید فرز سی ان سی رومیزی باشید.

اما در این مطلب تصمیم داریم که به طور اختصاصی بحث خرید فرز cnc کوچک را از جنبه های مختلف بررسی کنیم و ببینیم که این دستگاه در چه شرایطی بهترین انتخاب ممکن است.

فرز cnc کوچک دست دوم هیچ وقت اولین انتخاب شما نباشد

شاید در مطالب قبلی پیشنهاد داده باشیم که به خاطر محدودیت سرمایه به سراغ دستگاه سی ان سی کارکرده یا دستگاه سی ان سی دست دوم بروید. اما این قانون اصولاً در مورد دستگاه های کوچک و دستگاه های رومیزی چندان پیشنهاد خوبی نیست. به طور کلی اندازه کوچک دستگاه باعث شده که از لحاظ عملکرد نسبت به دستگاه‌های دیگر محدودیت هایی داشته باشد و این یعنی شما در انتخاب گزینه خود باید حساس باشید.

حالا اگر تصمیم گرفته اید که کارگاه خود را با یک دستگاه فرز cnc کوچک راه اندازی کنید در وهله اول ترجیحاً به سراغ یک دستگاه جدید و پیشرفته بروید تا بتوانید به بهترین شکل از خدمات آن استفاده کنید. حالا اگر به دلایل مالی یا به هر دلیلی امکان استفاده از دستگاه فرز سی ان سی رومیزی جدید را نداشتید در انتخاب بعدی خود در دستگاه های کار کرده را انتخاب کنید و سعی کنید به سراغ دستگاه‌های شرکتی بروید تا حداقل از گارانتی آنها مطمئن باشید.

ابعاد دستگاه سی ان سی مینیاتوری - خرید دستگاه cnc مینیاتوری

دستگاه فرز سی ان سی کوچک قابلیت های معدودی ندارد

یکی از دیدگاه های اشتباهی که نسبت به دستگاه های سی ان سی رومیزی وجود دارد این است که از لحاظ قابلیت نسبت به دستگاه های سی ان سی صنعتی محدود هستند. اما این دیدگاه کاملاً اشتباه است و شما باید این دستگاه ها را به عنوان یک نسخه کوچک شده از دستگاه‌های بزرگ در نظر بگیرید. در واقع در یک دستگاه فرز cnc کوچک اندازه محورها و همچنین قدرت الکتروموتور و اندازه میز دستگاه متناسب با اندازه کلیه دستگاه تغییر کرده اند.

بنابراین اگر ما در مورد محدودیت کاردستگاههای رومیزی صحبت می‌کنیم منظور ما توانایی حرکت آنها در اندازه های بزرگ است. طبیعی است که محدوده حرکت محورها یا سرعت گردش اسپین در باعث شود که از این دستگاه ها برای برش در ابعاد بزرگ استفاده نشوند. اما قابلیت های دیگر دستگاه به ما اجازه می‌دهد که فرز cnc کوچک را برای کار روی تجهیزات پیشرفته مانند قطعات کامپیوتری یا حتی تولید قطعات جواهر به کار ببریم.

خرید فرز سی ان سی کوچک را مطابق با اهداف کارگاه خود انجام دهید

اینکه ما دستگاه فرز سی ان سی رومیزی را صرفاً به خاطر قیمت ارزان‌تر آن انتخاب کنیم یک اشتباه بزرگ و استراتژیک است. در حقیقت ممکن است شما در یک کارگاه سفارش های کوچکی داشته باشید که امکان انجام آنها با یک دستگاه کوچک وجود داشته باشد. در این جور مواقع هزینه کردن برای خرید دستگاه سی ان سی بزرگ و صنعتی توجیه اقتصادی ندارد و بهتر است که شروع کار شما با همان دستگاه رومیزی باشد.

اما در برخی موارد مانند صنعت مبلمان یا تولید سرویس های چوبی لازم است که از یک دستگاه با ابعاد بزرگ استفاده شود و فرز cnc کوچک توانایی پاسخگویی به نیاز کارگاه ما را ندارد. پس قبل از اینکه برای خرید دستگاه اقدام کنید مشخص کنید که چه انتظاری از دستگاه دارید و قرار است کارگاه شما در چه زمینه ای فعالیت کند. از این مرحله به بعد این امکان برای شما فراهم می شود که با توجه به نیاز کارگاه دستگاه را انتخاب کنید و از قابلیت های آن نگران نباشید.

قیمت دستگاه فرز cnc کوچک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد

متاسفانه همه ما این جمله تکراری که دستگاه فرز سی ان سی رومیزی یک دستگاه سی ان سی ارزان است را شنیده ایم و ما هم تکرار می کنیم. اما فراموش نکنیم که قیمت دستگاه های سی ان سی بیش از هر چیزی به مشخصات فنی و قابلیت های آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است شما برای کارگاه خود نیاز به یک دستگاه سی ان سی ۵ محور داشته باشید و در کارگاه دیگر با یک دستگاه سی ان سی سه محور نیاز آن برطرف شود.

بنابراین قضاوت صریح و ثابت در مورد قیمت دستگاه فرز سی ان سی کوچک چندان منطقی نیست و باید مشخصات فنی آنها را در نظر بگیریم. عملکرد یک دستگاه به قسمت های مختلفی مانند توانایی الکتروموتور و سرعت گردش اسپیندل و همچنین تعداد محورها و اندازه کلی دستگاه بستگی دارد. بنابراین هنگامی که درخواست لیست قیمت فرز cnc کوچک از یک شرکت را دارید حتماً از آنها بخواهید که در مورد این اطلاعات به شما مشورت دهند.

قیمت دستگاه cnc مینیاتوری - آناتومی مته فرز سی ان سی و ملاحظاتی که در هنگام انتخاب آنها باید داشته باشید

در انتخاب شرکت فروش دستگاه فرز سی ان سی کوچک مراقب باشید

شرکت‌های متنوع و متعددی در شهرهای بزرگ به خصوص در تبریز و تهران و اصفهان وجود دارد که در زمینه فروش دستگاه سی ان سی فعالیت می کنند. هر کدام از این شرکت ها سابقه خاص خود را دارند و احتمالاً در زمینه فروش یک دستگاه خاص تبحر ویژه‌ای از خود نشان می‌دهند. چیزی که در مورد همه این شرکت ها وجود دارد این است که از لحاظ کیفیت خدمات پس از فروش و راهنمای استفاده از دستگاه به شما کمک کنند.

مثلا اگر همین الان شما با گروه تهران CNC تماس بگیرید، کارشناسان ما این آمادگی را دارند که به همه سوالات شما در مورد دستگاه‌های مختلف پاسخ دهند و لیست قیمت محصولات را در اختیار شما بگذارند. بنابراین توجه کنید که شرکت ها به هنگام فروش دستگاه چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند و شما صاحب چه دستگاه با چه ویژگی‌هایی می شوید.

دستگاه فرز cnc کوچک چوب کاربرد بسیار وسیعی دارد

یکی از محبوب ترین دستگاه ها در صنایع کوچک و زودبازده دستگاه سی ان سی چوب است که کاربرد بسیار وسیعی دارد. این دستگاه‌ها هم در صنایع کوچک و هم در صنایع بزرگ نقش های مهمی برعهده دارد که از برشکاری و فرزکاری گرفته تا حکاکی سطح چوب را شامل می‌شوند. بنابراین روش های کسب درآمد با این دستگاه ها بسیار متنوع هستند و در عوض می توان شیوه های مختلف را به کمک آنها امتحان کرد.

حالا اگر شما تازه کار هستید و قصد دارید که از یک دستگاه فرز cnc کوچک به عنوان منبع کسب درآمد استفاده کنید توصیه ما دستگاه‌های مرتبط با چوب است. البته شما با توجه به موقعیت جغرافیایی و شناختی که از بازار دارید می توانید مدل های مختلف آنها را انتخاب کنید.

دستگاه فرز سی ان سی رومیزی انتخاب خوبی برای جواهرات است

حوزه تولید جواهرات و زیورآلات زینتی یکی از حساس ترین حوزه هایی است که نیاز به یک دستگاه دقیق مانند دستگاه سی ان سی دارد. در بحث تولید جواهرات مسئله ایجاد ضایعات بسیار مهم است و از هزینه های اضافی در کارگاه جلوگیری می کند. در یک کارگاه جواهر سازی نیازی به استفاده از یک دستگاه سی ان سی بزرگ نیست و می توان تمامی کارها را به کمک فرز cnc کوچک انجام داد. این افراد ممکن است از لحاظ تامین سرمایه برای خرید دستگاه مشکلی نداشته باشد، اما بهتر است که نوع دستگاه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند.

در انتها توصیه می کنیم که حتما مطالب زیر را مطالعه کنید تا در این مورد به شما کمک کند:

منبع: harveyperformance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =