اخبار و مطالب

چگونه با دستگاه سی ان سی چوب پول دربیارم؟

چگونه با دستگاه سی ان سی چوب پول دربیارم؟

یک فروشنده همیشه کالاها و محصولات خود را با توجه به نیاز مشتری می آورد، پس از کسب درآمد با دستگاه سی ان سی چوب هم باید با توجه به نیاز مشتریان انجام شود. ایجاد یک طرح پیچیده و حرفه ای در نرم افزار اتوکد چندان سخت نیست و توانایی دستگاه سی ان سی هم به حدی است که بتوانند الگوهای سه بعدی پیچیده را پیاده کند. اما آیا واقعاً برای طرح مورد نظر شما مشتری پیدا می شود؟ چه قیمتی باید برای این محصول انتخاب کنید تا برای تلاش شما پاسخگو باشد؟

این دو مورد از ساده ترین انتظاراتی است که قبل از شروع کار با دستگاه سی ان سی چوب به منظور کسب درآمد و درآوردن پول در نظر بگیرید. اما به هر حال استفاده از این دستگاه نیاز به چند گام اولیه دارد که اولین آنها انتظار سنجی است.

سطح انتظار ما در دستگاه سی ان سی چوب چقدر باشد؟

در مطالب قبل در مورد کاربرد دستگاه سی ان سی صحبت کردیم و به مدل های مختلف آنها برای کار روی متریال های مختلف اشاره کردیم. حقیقتاً دستگاه‌های CNC در زمره بهترین دستگاه های صنعتی قرار می‌گیرند که نمونه های خانگی و رومیزی آنها وجود دارد. اما این دلیل نمی‌شود که استفاده از آنها تضمین کننده درآمد شما باشند. اگر به فکر پول درآوردن هستید، اول باید محصولی تولید کنید که مشتریان نیاز داشته باشد.

مطمئن باشید که دستگاه سی ان سی چوب یک دستگاه قابل و فوق العاده کارآمد است. اما:

  • آیا واقعاً شما ظرفیت کسب درآمد با این دستگاه را دارید؟
  • آیا اصلاً مهارت کار با دستگاه را دارید؟
  • آیا می توانید مواد اولیه را برای آن تهیه کنید؟
  • آیا هزینه کردن برای خرید دستگاه CNC مقرون به صرفه است؟
  • آیا موقعیت جغرافیایی شما برای شروع یک کسب و کار در این حوزه مناسب است؟
  • آیا می‌توانید از نیروی ماهر برای کار با دستگاه استفاده کنید؟
  • دنبال چه اندازه ای و چه مدل هایی از دستگاه باید بگردیم؟

این فقط چند سوال معمولی برای پایه‌ریزی در کسب درآمد از دستگاه سی ان سی چوب است. شما قبل از شروع کار و حتی قبل از خرید دستگاه باید به همه این سوالات پاسخ دهید و برای تان مسجل شود که محصول به فروش میرود و مشتری به آن نیاز دارد.

اما  در برخی از حوزه‌ها کسب درآمد و پول درآوردن ساده‌تر است. در این حوزه مصرف کننده بیشتری وجود دارد و کار کردن در آنها هم راحت‌تر است. شما هم می‌توانید یکی از این موارد را انجام دهید:

سطح انتظار ما در دستگاه سی ان سی چوب چقدر باشد؟

کارگاه تولید تخته های چوبی

شاید پیش خودتان فکر کنید که برش دادن تخته‌های چوبی نیاز به دستگاه سی ان سی چوب ندارد. بله ما هم با این نظر شما موافق هستیم، اما به هر حال شما به دنبال مزیت رقابتی و متفاوت بودن نسبت به بقیه هستید. تخته ها متفاوت هستند و کاربرد آنها هم با یکدیگر متفاوت است. یک تخته نازک می تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ویلاهای چوبی داشته باشد. میتوان روی تخته های چوبی حکاکی هایی انجام داد که تحت عنوان کابینت آشپزخانه یا کمد دیواری از آنها استفاده کرد. این تخته ها معمولاً پر مصرف هستند و بازاریابی آنها ساده تر است.

کارگاه خانگی با دستگاه CNC چوب کوچک

اگر پول ندارید، دستگاه سی ان سی کوچک بخرید! قرار نیست که همیشه کسب درآمد شما با درآمد چند میلیون تومانی در ماه شروع شود. می توانید گام اول کارگاه خود را با رفتن به سراغ دستگاه فرز cnc کوچک بردارید و بعد از آن گزینه های دیگر را امتحان کنید. در یک کارگاه خانگی می توان عروسک چوبی درست کرد، می توان جعبه کوچک برای دستمال کاغذی یا حتی جعبه کوچک جواهرات درست کرد، می توان تخته شطرنج یا تخته بازی درست کرد، می توان جعبه بازی درست کرد. بنابراین در خرید دستگاه سی ان سی چوب حتماً هدف نهایی را در نظر بگیرید تا این انتخاب در طول فعالیت به شما کمک کند.

کارگاه خانگی با دستگاه CNC چوب کوچک

کارگاه بزرگ برای تولید سرویس مبلمان

تقریباً همه ما به شکل های مختلف از سرویس مبلمان استفاده کرده‌ایم و بدون استثنا بعد از مدتی قطعات چوبی آنها شکسته شده و نیاز به تعمیر دارند. این یعنی یک خانواده با خرید یک دست سرویس مبل، از خرید یک مدل جدید آنها بی نیاز نمی شوند. اگر سرمایه کافی دارید و می توانید یک دستگاه سی ان سی بزرگ خرید، حتماً روی راه اندازی کارگاه برای تولید سرویس مبلمان فکر کنید. سرویس مبلمان بسیار متنوع هستند و شما اگر در طراحی آنها خلاقیت داشته باشید، به اندازه کافی مشتری خواهید داشت.

کارگاه تولید سرویس خواب و سیسمونی

هر زمانی که بچه ای متولد می شود، خانواده به فکر خرید سیسمونی برای آنهاست. سیسمونی شامل تخت خواب کودک، کمد کودک، کمد لباس کودک، گهواره کودک و بسیاری از لوازم جانبی چوبی دیگر می‌شوند. این ابزار ها پرمصرف هستند و آمار فروش آنها بالاست. از طرف دیگر دستگاه سی ان سی چوب این ظرفیت را به شما می دهد که نمونه های مختلف و متنوعی از آن‌ها تولید کنید و خیلی راحت تر بفروشید. فقط سعی کنید که به عنوان تکنسین دستگاه CNC (تکنسین دستگاه تراش cnc به چه مهارت‌هایی نیاز دارد) به اصول اولیه پایبند باشید و به شکل مناسب از آن استفاده کنید.

کارگاه تولید لوازم اداری با دستگاه سی ان سی چوب

اگر برای چند دقیقه در یکی از ادارات ایران یا حتی در یکی از بانک‌ها بچرخید، متوجه می شوید که اکثر وسایل آن ها از جنس چوب هستند و آمار استهلاک بالایی هم دارند. این وسایل شامل میز چوبی، صندلی چوبی، کمدهای دیواری چوبی، تابلو اعلانات چوبی، و میز پذیرش می شوند. شما اگر استعداد کافی در زمینه طراحی داشته باشید و بتوانید از این توانایی خود در کنار دستگاه سی ان سی چوب استفاده کنید، کسب در آمد و در آوردن پول برای شما چندان سخت نیست. حتی می توانید در کنار شرکت های بزرگ فعالیت کنید و بخشی از کار آنها را انجام دهید.

کارگاه تولید لوازم اداری با دستگاه سی ان سی چوب

کارگاه کوچک لوازم تزئینی

خانواده ها به اندازه ای که برای خرید یک عروسک چوبی ۲۰ هزار تومانی فکر می کنند، برای خرید لوازم ۱۰ هزار تومانی فکر نمی کند و معمولا لوازم ارزان تر را خیلی راحت تر می خرند. گاهی استفاده از یک دستگاه رومیزی در یک کارگاه خانگی به حدی برای شما منفعت دارد که دستگاه های سی ان سی بزرگ چنین ظرفیتی ندارند. در بستر اینترنت و در گوشه کنار دنبال الگوهای مختلفی برای لوازم تزیینی بگردید. گردنبند های عاشقانه درست کنید و لوازم را با وسایل مختلف تزئین کنید. این لوازم خیلی راحت تر فروش می‌روند و حتی به عنوان تبلیغات هم استفاده میشوند.

ساخت آباژور چوبی با طرح چهره

حتماً برخی از آباژور های چوبی را دیده اید که با چهره فرد یا حتی با چهره دو نفر مانند زن و شوهر تزیین شده است. این ابزار ها جذابیت دارند و خانواده ها استقبال بیشتری از آنها می کنند. شما هم به کمک دستگاه سی ان سی چوب می توانید تولید کننده این ابزارها باشید. البته باید در طراحی چهره افراد و تبدیل کردن آن به طرح‌های مختلف تبحر داشته باشید تا بتوانید در این زمینه کار کنید. ضمن اینکه داشتن سرمایه برای خرید آباژور معمولی هم مهم است و بخشی از روند کسب درآمد شما را تشکیل می دهند. اگر در این حوزه می خواهید کار کنید، حتماً باید با دستگاه سی ان سی پنج محور آشنایی داشته باشید (دستگاه cnc پنج محور چیست و نحوه حرکت آن در ابعاد مختلف).

تولید و حکاکی تابلو چوبی

تولید یک تابلو چوبی با اشعار زیبا و جذاب، تولید تابلوهای چوبی از چهره افراد مختلف، تولید تابلوهای چوبی با آیات، تولید تابلو های چوبی با چهره خود فرد و تولید تابلوهای چوبی مناسبتی برای مسابقات مختلف زمینه های دیگری هستند که شما می توانید به فکر کسب درآمد با دستگاه CNC چوب باشید. البته این تابلو ها از جمله موارد پیچیده برای کار با دستگاه سی ان سی محسوب می شوند و باز هم شما باید در زمینه طراحی برای این دستگاه‌ها تبحر داشته باشید.

تولید منبت با دستگاه CNC چوب

یکی دیگر از مواردی که شما هم در قالب دستگاه های صنعتی بزرگ و هم در قالب دستگاههای کوچک می توانید از آن کسب درآمد کنید، تولید منبت چوب به صورت مستقل است. منبت های چوبی را می‌توان به صورت جداگانه تولید کرد و در نهایت در مرحله مونتاژ، آنها را به قطعه مورد نظر چسباند. به عنوان مثال در حال حاضر امکان تولید منبت چوب برای سرویس مبلمان، منبت چوب برای نرده پلکان، منبت برای دکوراسیون داخلی، منبت برای قاب عکس و موارد مشابه آنها وجود دارد. شما هم اگر در کار با دستگاه سی ان سی چوب توانایی داشته باشید، راحت تر پولدار می شوید.

به خاطر داشته باشید که دستگاه های سی ان سی ظرفیت ها و قابلیت های فوق العاده ای دارند، پس شما هم در کنار آنها رشد کنید تا راحت تر به درآمد برسید. مطالب زیر را هم مطالعه کنید که به شما کمک می کند:

منبع: MAZAK HAAS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =