اخبار و مطالب

آیا دستگاه سی ان سی انتخاب خوبی برای کارگاه من هست؟

آیا دستگاه سی ان سی انتخاب خوبی برای کارگاه من هست؟

هیجان زده بودن و خوشحالی برای خرید دستگاه سی ان سی یکی از تکراری ترین احساساتی است که اکثر مشتریان ما آن را تعریف می‌کنند. البته درصد بسیار بالایی از این افراد همراه با این احساس خوشحالی، نوعی ترس و نگرانی را هم تجربه می کنند. آنها هنوز هم نمی دانند که آیا استفاده از یک دستگاه پیشرفته CNC می تواند کارگاه آنها را به مسیر موفقیت برساند یا خیر؟ اکثر سوالاتی که این افراد می پرسند شامل موارد زیر می شود:

  • آیا واقعا دستگاه CNC برای کارگاه مناسب است؟
  • آیا می توانم کار با نرم افزارهای دستگاه رو یاد بگیرم؟
  • آیا میتوانم یک تکنسین ماهر باشم؟
  • آیا میتوانم تولیدات دستگاه را بفروشم؟
  • دستگاه فرز سی ان سی بهتر است یا دستگاه تراش سی ان سی؟
  • به نظر شما دستگاه CNC اقساطی بهتر است یا دستگاه CNC دست دوم؟
  • آیا این حجم از سرمایه‌گذاری معقولانه است؟

این سوالات و شاید ده ها سوال دیگر معمولاً در جریان فروش دستگاه سی ان سی از طرف مشتریان ما مطرح می‌شود و ما مجبور هستیم که به شکل‌های مختلف به این سوالات پاسخ دهیم. اما در این مطلب می خواهیم که واقعیت هایی در مورد دستگاه های CNC به شما بگوییم که می‌تواند کار شما را برای انتخاب ساده تر کند.

چیزهایی که لازم است برای دستگاه سی ان سی داشته باشید

وقتی که شما به فکر راه اندازی کارگاه سی ان سی هستید و می خواهید از این دستگاه به شکل موثر استفاده کنید، لازم است که تغییراتی در روند کسب و کار خود به وجود بیاورید که شانس موفقیت شما را افزایش می دهد:

چیزهایی که لازم است برای دستگاه سی ان سی داشته باشید

کار با دستگاه CNC را دوست داشته باشید

راه اندازی کارگاه سی ان سی را مانند یک سرگرمی بدانید و از یک ابزار پیشرفته و حرفه ای به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. از اینکه از یک نرم افزار طراحی برای خلق یک اثر جدید استفاده کنید یا نرم افزار دستگاه سی ان سی را به شکلی هدایت کنید که طرح مورد نظر شما را پیاده کند لذت ببرید. همانطور که در یک جنگل جدید برای پیدا کردن جذابیت‌ها و ناشناخته ها هستید در هنگام کار با دستگاه CNC هم به دنبال این موارد باشید.

یادگیری مهمترین اصل کار است

قبلا در مورد تکنسین دستگاه تراش سی ان سی صحبت کردیم و مهارت های مورد نیاز آنها را هم معرفی کردیم. این افراد به هر اندازه که حرفه ای و آموزش دیده باشند باز هم به مهارت های جدید نیاز دارند تا در حوزه کاری خود موفق عمل کنند. تکنولوژی سی ان سی یک تکنولوژی کاملا پیشرفته و مطابق با علم روز است. این یعنی به طور مداوم به روز رسانی هایی در آن صورت می گیرد که نیاز شما را به یادگیری مباحث جدید نشان می دهد و به هر دلیل کار با دستگاه CNC بدون آموزش و یادگیری امکان پذیر نیست.

 خلاقیت داشته باشید

توصیه می کنم که یک یا دو روز وقت بگذارید و کارگاههای سی ان سی سطح شهر را بگردید. از آن ها در مورد نحوه کار با نرم افزارهای طراحی بپرسید و بدانید که آیا با برنامه نویسی دستگاه سی ان سی با زبان برنامه نویسی G-Code آشنایی دارند یا خیر.

شاید برای شما جالب باشد اما متاسفانه درصد بسیار زیادی از این کارگاه ها نه تنها اصول طراحی خلاقانه با نرم افزار اتوکد و کورل دراو را نمی شناسند بلکه آشنایی چندانی با برنامه‌نویسی دستگاه هم ندارند. این خبر اگرچه ممکن است شوکه کننده باشد اما برای شما به عنوان یک تازه کار خبر فوق العاده ای است و شما می توانید از هنر خلاقیت و توانایی خود برای خلق محصولات جدید و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

یادگیری اصول حرکت و کارکرد دستگاه سی ان سی ضروری است

به عنوان کسی که به فکر استفاده بهینه از دستگاه های سی ان سی است، یادگیری دستورات اصلی حرکت و تنظیمات و همچنین تکنیک های خاموش کردن و سرویس دستگاه برای شما ضروری است. اینکه قرار است دستگاه کار را از کجا شروع کند و چگونه از یک موقعیت به موقعیت دیگر حرکت کند در برنامه نویسی دستگاه آورده شده و ما تحلیل نمونه برنامه نویسی دستگاه سی ان سی را در مطالب قبل آوردیم.

اگرچه در کار با دستگاه باید خلاقیت به خرج دهید و از آن به عنوان سرگرمی لذت ببرید، اما نباید از بخش ترسناک دستگاه هم غافل شوید. کوچکترین کوتاهی شما می‌تواند صدمات بدنی جبران‌ناپذیری به شما برساند یا مجبور به فروش دستگاه شوید.

ایمنی اصلی‌ترین رکن کار است

از همه مهمتر، باید یاد بگیرید که روش‌های ایمنی را در کارگاه خود رعایت کنید. استفاده از عینک ایمنی و محافظ گوش اصلی‌ترین مواردی است که شما قبل از شروع کار با دستگاه سی ان سی باید آنها را در نظر داشته باشید. استفاده از لباسهای گشاد یا لباسهای باز برای محیط کارگاه مناسب نیست. اگر با دستگاه‌هایی مانند فرز سی ان سی یا حتی روتور استفاده می کنید باید خود را در برابر قطعات برشکاری محافظت کنید. دور کردن تراشه ها از محل کار در بالا بردن کیفیت کار و حفظ ایمنی ضروری است و همیشه برای پاک کردن آنها برنامه داشته باشید.

مواردی در دستگاه سی ان سی که نیازی نیست در آنها ایده‌آل باشید

نگرانی های مشتریان ما قبل از خرید دستگاه سی ان سی شامل مواردی هم می شود که ما به آنها توصیه می کنیم که نیازی به اختصاص وقت در مورد آنها نیست.

مواردی در دستگاه سی ان سی که نیازی نیست در آنها ایده‌آل باشید

مهارت برنامه نویسی دستگاه CNC ضروری نیست

وقتی که در مورد کار با یک دستگاه پیشرفته صحبت می‌کنیم منظور ما بیشتر از کلیک کردن روی رابط های گرافیکی و انتخاب گزینه‌های مختلفی از منوهای کشویی است. در کار با این دستگاه ها شاید شما هیچ وقت دستورات یا نحوه استفاده از آن‌ها را یاد نگیرید، زیرا برخی از نرم افزارها به شما کمک می کند که تبدیل تصاویر گرافیکی به برنامه ها را داشته باشید. البته برای کار با دستگاه سی ان سی لازم است که چند کد اصلی را بشناسید و از آنها برای تایید یا اشکال زدایی از برنامه ها استفاده کنید.

نیازی نیست که حتماً یک هنرمند واقعی باشید

فراموش نکنید که هدف شما از خرید دستگاه فرز CNC یا خرید دستگاه تراش CNC راه اندازی یک کارگاه و تبدیل آن به منبع کسب درآمد است. اگرچه در بندهای قبلی گفتیم که برای طراحی خلاقیت به خرج دهید، اما به این معنی نیست که شما هنر فوق العاده ای در زمینه طراحی گرافیکی داشته باشید و نیازی ندارید که طراحی های آنچنانی انجام دهید.

در اینجا توصیه ما این است که اصول اولیه طراحی گرافیکی را برای انجام حداقل ها در کار با دستگاه CNC را یاد بگیرید و حداقل بتوانید الگوهای موجود در بستر اینترنت را اصلاح کنید.

نیازی به تجربه در کار با دستگاه سی ان سی ندارید

افرادی که سابقه کار با دستگاه CNC چوب یا کار با دستگاه CNC فلز را دارند لزوماً می توانند مهارت و استعداد بیشتری نسبت به دیگران از خود نشان دهند، اما این لازمه کار با دستگاه نیست. من به شما تضمین می‌دهم که بیش از ۸۰ درصد از کسانی که سفارش ماشین کاری را برای شما می‌آورند هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ماشین شما ندارند و اکثر آن ها کارهای تکراری و معمولی دارند.

اگر چه داشتن سابقه کار یک امتیاز بزرگ محسوب می شود، اما در کنار آن مهارت کار با دستگاه های CNC و نحوه استفاده از ظرفیت آنها برای انجام اهداف مختلف بسیار مهم تر است. از این مرحله به بعد می توانید با کارگاه های دیگر تبادل اطلاعات کنید و به مرور زمان خودتان تبدیل به یک شخص حرفه ای شوید.

 از کجا شروع کنیم؟

قبل از خرید دستگاه CNC خود را برای حضور در این فضا آماده کنید و تمامی چیزهایی که امکان یادگیری آنها را دارید در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید. نرم افزارهای گرافیکی مانند اتوکد و کورل دراو را بشناسید و حداقل با آنها آشنایی مختصری داشته باشید. در مورد دستگاه CNC اطلاعات کافی به دست بیاورید و مطمئن شوید که می توانید از نرم افزار دستگاه به شکل مناسب و استاندارد استفاده می کنید. اگر هم مشکلی داشتید از شماره های سایت برای ارتباط با ما استفاده کنید تا کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دهند.

مطالعه مطالب زیر هم می تواند به شما در این زمینه کمک کند

منبع: millrightcnc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + ده =