اخبار و مطالب

تراش cnc و حقایقی که باید در مورد آن بدانید

تراشکاری cnc و حقایقی که باید در مورد آن بدانید

اگر وقتی که در خیابان قدم می زنید به مغازه ها و کارگاه ها توجه کنید متوجه می‌شوید که تعداد کارگاههای تراشکاری cnc نسبت به سایر مغازه های معمولی کمتر است. اما عجیب ترین که حتی یک کارگاه کوچک هم می‌تواند بخش مهمی از تقاضاهای یک منطقه را پوشش دهد. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه تراش سی ان سی هم بهانه خوبی برای کسب درآمد است و هم می‌تواند توانایی دستگاه برای جذب مشتری استفاده کرد.

حالا اگر شما هم از جوانانی هستید که رفع بیکاری خود را در راه اندازی کارگاه تراشکاری cnc می بینید، به عنوان یک شرکت تخصصی به شما خواهیم گفت که این کارگاه چه امتیازاتی دارد و باید چه الزاماتی برای آن فراهم کنید.

تراشکاری cnc چیست؟

در مطالب قبلی به اندازه کافی در مورد تکنولوژی سی ان سی و بکارگیری نرم افزار هوشمند برای کنترل آن صحبت کرده‌ایم و حتی برنامه نویسی دستگاه سی ان سی را هم آموزش داده ایم. اما توانایی این دستگاه‌ها چیزی نیست که بخواهیم به این راحتی از آن چشم‌پوشی کنیم و این ابزاری است که ما می‌توانیم از آن برای کار روی قطعات مختلف و کسب درآمد استفاده کنیم.

تراشکاری cnc یعنی به کارگیری دستگاه تراش سی ان سی برای کار روی قطعه کار های مختلف به منظور تولید یک محصول خاص. در حال حاضر رایج ترین دستگاه مورد استفاده در صنعت دستگاه سی ان سی فلزات است که در حوزه های مختلف مانند جواهر سازی و خودروسازی کاربرد دارد. اما امروزه ثابت شده که از این دستگاه ها می توان در صنایع پیشرفته تر و پیچیده تر مانند صنایع پزشکی و کامپیوتر هم استفاده کرد و آن ها را به عنوان دستگاه تولید به کار گرفت.

تراشکاری cnc چیست؟

ابزارهای لازم برای راه اندازی کارگاه تراشکاری

حالا احتمالا شما به عنوان یک جوان یا یک کارگر کارگاه تمایل دارید بدانید که برای کارگاه تراشکاری cnc باید چه ابزارهایی را فراهم کنید. اولین گام برای شما این است که یک طرح کسب و کار بنویسید و در آن مشخص کنید که قرار است چه چیزی را تولید کنید و چه کسی خریدار آن است. اگر به سوالات یک بیزینس پلن به طور کامل پاسخ دهید می‌دانید که گام بعدی شما به چه چیزی خواهد رسید و استراتژی بعدی چیست.

از جمله ابزارهای لازم برای یک کارگاه تراشکاری cnc در وهله اول باید دستگاه را در نظر بگیریم. برای یک کارگاه بزرگ می‌تواند یک دستگاه تراش سی ان سی صنعتی استفاده کرد، اما اگر به فکر راه اندازی یک کارگاه کوچک یا فعالیت در حوزه مشاغل خانگی هستید توصیه ما این است که از دستگاه تراش cnc کوچک یا دستگاه تراش سی ان سی رومیزی استفاده کنید.

دیگر از انتخاب هایی که در مورد انتخاب دستگاه باید رعایت کنید، به کارگیری دستگاه برای کار روی متریال های مختلف است. در یک کارگاه شما می توانید روی چوب یا سنگ یا فلزی یا پلاستیکی کار کنید و به عنوان منبع اصلی درآمد خود به کار ببرید. حالا با توجه به نوع دستگاه انتخابی میتوانید مواد اولیه تهیه کنید و ابزارهای جانبی دیگری برای سرویس و نگهداری دستگاه یا انجام وظایف مختلف تهیه کنید.

مهارت های لازم برای کار با دستگاه تراش cnc

در مطالب قبلی در مورد مهارت های لازم برای یک تکنسین دستگاه تراش سی ان سی صحبت کردیم و جزئیات آن ها را گفتیم. شما ممکن است قصد استخدام یک تکنسین داشته باشید یا خودتان به عنوان اپراتور دستگاه فعالیت کنید. در حالت اول شما اگر با اطلاعات اولیه و مقدماتی دستگاه آشنایی داشته باشید می توانید نسبت به کار تکنسین حساسیت به خرج دهید و این به شما در کنترل کارگاه تراشکاری cnc کمک می کند.

اما اگر خودتان می خواهید به عنوان تکنسین دستگاه کار کنید در وهله اول باید با اصول برنامه نویسی دستگاه ها آشنایی داشته باشید و اطلاعات شما در کار با دستگاه کامل و دقیق باشد. برنامه نویسی دستگاه با استفاده از زبان برنامه نویسی جی کد نسبتاً پیچیده بوده و ممکن است برای شما سخت باشد. در کنار آن تسلط در کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند کورل دراو و تری دی مکس و همچنین تسلط به انتخاب دریل و مته برای کار روی مواد مختلف ضروری است. در عین حال ممکن است شرکت های فروشنده کاتالوگ دستگاه را در اختیار شما قرار دهند تا راحت تر بتوانید دستگاه را مدیریت کنید.

خدمات دستگاه تراشکاری cnc

نمیدانم تا چه اندازه با دستگاه سی ان سی و توانایی های آن آشنایی دارید، اما به طور کلی می توان از آن برای انجام خدمات مختلف استفاده کرد که طبیعتاً در سطح توانایی و سیستم پیشرفته دستگاه هستند. در وهله اول دقت این دستگاه‌ها بسیار بالاست و می تواند برش های دقیق با میزان دقت ۰.۱ را انجام دهد. این برای صنایع حساس و دقیق که نیاز به کار روی جزئیات دارند بهترین خبر واقعی است.

اما در طرف مقابل در بیشتر موارد به کارگیری نرم افزار در این دستگاهها این اجازه را به ما می‌دهد که برش ها را با دقت بالا و با تکرار پذیری انجام دهیم. بنابراین مهم نیست که شما روی فلزات کار می کنید یا روی چوب، بلکه این توانایی و قابلیت‌های بالقوه دستگاه است که شما را در انجام سفارشات مختلف قادر می‌کند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که عملکرد دستگاه تراش سی ان سی به شکلی است که قطعات تولید شده نیاز به اصلاح مجدد و بازبینی ندارند و به همین دلیل محصولات تولیدی شما بلافاصله دسته بندی شده و به بازار فرستاده می‌شوند.

خدمات دستگاه تراشکاری cnc

برای کارگاه تراشکاری چقدر سرمایه نیاز داریم؟

اینکه شما برای راه اندازی کارگاه تراشکاری cnc به چقدر پول نیاز دارید به همان تعریفی بستگی دارد که شما در طرح بیزینس پلن خود بیاورید. طرح کسب و کار در حقیقت یک الگوی مجازی از برنامه شغلی شماست تا در آن به سوالات و ابهامات احتمالی پاسخ دهید و برای هر کدام از آنها عکس العمل مناسب داشته باشید. طبیعتاً راه اندازی یک کارگاه بزرگ نیاز به یک دستگاه بزرگ دارد و این یعنی شما باید به سراغ یک دستگاه پیشرفته مانند دستگاه تراش همه کاره بروید.

اما وقتی که کسب و کار و تجارت شما محدود است و از لحاظ سرمایه مالی مشکل دارید، مجبور هستید که از یک دستگاه تراش سی ان سی ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده کنید. در این وضعیت اگرچه شما برای تامین سرمایه اولیه کسب و کار خود مشکلی ندارید، اما در عین حال اگر شما به تعویض و سرویس قطعات دستگاه می‌کشد که بسیار گران قیمت و غیر معقول است.

در انتها اگر احساس می کنید که یک کارگاه تراشکاری cnc می تواند منبع درآمد پایدار شما باشد، حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند و در صورت نیاز دستگاه خوب و مناسب را به شما معرفی کنند.

از مطالب زیر هم به عنوان راهنما استفاده کنید:

منبع: HASS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =