اخبار و مطالب

راه های کسب درآمد از طریق حکاکی با دستگاه cnc را بشناسید

انواع دستگاه تراش چند کاره - حکاکی با دستگاه cnc چوب

هم دستگاه تراش و هم دستگاه فرز برای حکاکی با دستگاه cnc مناسب هستند و می‌توان از آنها به عنوان یک منبع کسب درآمد استفاده کرد. با توجه به این که نمونه های مختلفی از این دستگاه ها وجود دارد و از لحاظ عملکرد تفاوت هایی بین آنها به وجود آمده، انتخاب دستگاه مناسب اصلی ترین بخش کار است. در مطالب قبلی در مورد دستگاه تراش سی ان سی و دستگاه فرز سی ان سی اطلاعات کاملی آورده ایم که به شما در انتخاب دستگاه کمک می کند.

اما اگر به فکر کسب درآمد از طریق حکاکی با دستگاه cnc هستید در ادامه چند پیشنهاد ساده و در عین حال جذاب آماده کرده ایم که راهنمای خوبی برای شروع کار شماست.

تولید سنگ نوشته با کمک حکاکی با دستگاه cnc

سنگ نوشته ها جذابیت خوبی برای نما سنگ ساختمان های مسکونی و تجاری دارد. امروزه در بسیاری از ساختمان ها با نمای رومی شاهد استفاده از سنگ نوشته هایی هستیم که به کمک حکاکی با دستگاه cnc به وجود آمده اند. شما هم فقط کافی است که در بستر اینترنت به دنبال الگوهای آماده بگردید یا خودتان در کار با نرم افزارهای گرافیکی تسلط داشته باشید تا با استفاده از دستگاه الگوی مورد نظر را برش دهید.

برندهای تولید کننده را در  در خرید دستگاه cnc در نظر بگیرید تولید سنگ نوشته با کمک حکاکی با دستگاه cnc

حکاکی روی آلومینیوم به منظور تولید قطعات تزئینی

از جاسوئیچی های معمولی گرفته تا ابزارهای تزیینی مختلف برای خودروها با استفاده از دستگاه سی ان سی تولید می شوند. دستگاه های تراش سی ان سی و فرز سی ان سی برای کار بر روی فلزات و به طور ویژه آلومینیوم محدودیتی ندارند. ضمن اینکه طول عمر آلومینیوم هم بالاست و این به شما کمک می کند که نمونه کارهای با طول عمر بالا داشته باشید و به راحتی به کسب درآمد بپردازید.

حکاکی روی ورقه های فلزی برای ساخت علائم و نشانه ها

فقط می‌توانید سری به ساختمان پزشکان بزنید و ببینید که چند تا از آنها تابلویی فلزی حکاکی شده روی سر در خود دارند. شما هم از این ایده برای کسب درآمد از حکاکی با دستگاه cnc استفاده کنید و به تولید علائم و نشانه های مختلف بپردازید. اتفاقاً این روش برای کسب درآمد ایده بسیار خوبی است و مشتری برای محصول شما در هر حالتی پیدا میشود.

حکاکی روی شیشه و آکریلیک با دستگاه سی ان سی

شیشه و آکریلیک به دلیل شفاف بودن برای تولید کالاهای تزئینی بسیار جذاب هستند. کار بر روی این مواد با استفاده از دستگاه لیزر سخت است و حکاکی با دستگاه cnc به شما امکان تولید قطعات شیشه‌ای و آکریلیکی مختلف را می دهد. البته در کار با شیشه ها داشتن ظرافت بسیار مهم است و به همین دلیل تکنسین دستگاه تراش cnc باید نسبت به کار با این دستگاه توجیه شده باشد.

حکاکی و نشانه گذاری برای تولید قطعات خواص

شرکت های تولیدکننده قطعات برای نشان دادن اورجینال بودن محصولات خود سعی می کند که از روش حکاکی و نشانه گذاری یا همان مارکینگ استفاده کنند. این روش برای شرکت های قطعه سازی بسیار مهم است و شما می توانید بخشی از فعالیت آنها را بر عهده بگیرید. ضمن اینکه با استفاده از توانایی حکاکی با دستگاه cnc این امکان برای شما وجود دارد که نام افراد یا جملات دلخواه آن‌ها را روی قطعات مختلف حک کنید.

حکاکی روی حلقه های فلزی

یک حلقه طلا حکاکی شده به اسم داماد و عروس را در نظر بگیرید که تا چه اندازه جذاب است. همین وضعیت برای حلقه های فلزی دیگر در زمینه جواهرات هم قابل استفاده است. ضمن اینکه استفاده از یک دستگاه سی ان سی ۵ محور به شما کمک می کند که برش های چند بعدی را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهید و حلقه های فلزی برای کاربردهای مختلف را تولید کنید.

حکاکی با دستگاه سی ان سی روی لامپ و چراغ

حتما آباژور ها و چراغ های تزیینی و برخی از خانه ها و ساختمان ها را دیده اید. قسمت شیشه ای این لامپ ها را می توان با استفاده از دستگاه های پیشرفته سی ان سی حکاکی کرد و از صدمه دیدن احتمالی آنها هم جلوگیری کرد. این میتواند بهترین هدیه برای کسانی باشد که اخیراً اقدام به خرید خانه کرده یا به یک منزل جدید تغییر مکان داده اند. در مورد این محصول حکاکی با دستگاه cnc نگران نباشید و بیشتر کیفیت کار خود را بالا ببرید.

حکاکی سطوح دایره ای و کره‌ای با دستگاه سی ان سی

سطوح کره ای و دایره های زیادی وجود دارد که شما می توانید با دستگاه سی ان سی آنها را برش دهید. مثلاً فرض بگیرید که می خواهید سطح یک میز خاص را با استفاده از دستگاه به صورت نیمکره تراش بزنید و از آن یک شکل خاص بسازید. یا ممکن است یک سفارش حکاکی با دستگاه cnc روی میز پلاستیکی یا هر چیز دیگری به شما رسیده باشد که نیاز به استفاده از دستگاه تراش چند کاره داشته باشد.

حکاکی اسباب بازی های چوبی و نشانه های چوبی

اسباب بازیهای چوبی همیشه طرفدار دارند و شما می توانید روی تنوع طلبی کودکان در این مورد حساب کنید. در حقیقت کودکان هیچ وقت از عروسک های چوبی سیر نمی شوند که این بهانه خوبی برای فروش بیشتر شماست. ضمن اینکه شما با حکاکی با دستگاه cnc می توانید قطعاتی تولید کنید که برای دکوراسیون داخلی منزل مناسب هستند و امکان کسب درآمد به کمک آنها وجود دارد.

کلیاتی در مورد قیمت دستگاه تراش CNC

حکاکی روی آینه و ظروف شیشه های دو بعدی و سه بعدی

بخش دیگری از فعالیت شما می تواند مربوط به کار روی شیشه های دو بعدی و سه بعدی و حکاکی روی آینه ها باشد. ساده ترین نمونه آنها لوح تقدیر شیشه ای و آینه ای است که در سمینار ها و جشنواره های مختلف به شرکت کنندگان داده میشود. البته شما هیچ وقت نباید خودتان را صرفاً به یک حوزه خاص یا به یک ماده اولیه خاص محدود کنید و امکان استفاده از خلاقیت در به کارگیری دستگاه برای برش های پیچیده و جذاب تر را هم دارید.

حکاکی روی گرانیت و سنگ مرمر

اگرچه در بند اول حکاکی سنگ با دستگاه سی ان سی را پیشنهاد دادیم اما خانواده های سنگ مانند گرانیت و سنگ مرمر هم روش های خوبی برای کسب درآمد شما هستند. دستگاه تراش سی ان سی می تواند الگوهای ساده و پیچیده زیادی را روی سنگ و گرانیت پیاده کند و از آن به عنوان پوشش دیوار استفاده کنید. اگر چه امروزه نمای رومی ساختمان جذابیت بالایی دارد اما شما با کمک حکاکی با دستگاه cnc می توانید سنگهای ساختمانی جذاب و دوست داشتنی زیادی تولید کنید.

در اینجا ما تلاش کردیم که از هر گروه یک پیشنهاد یا یک ایده برای کسب درآمد با حکاکی با دستگاه cnc پیشنهاد دهیم. شما هم می‌توانید هر کدام از این حوزه‌ها را به صورت پیشرفته دنبال کنید تا راحت‌تر به درآمد برسید. در ضمن مطالعه مطالب زیر هم به شما کمک می کند:

منبع: cnc-step

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =