اخبار و مطالب

خرید دستگاه فرز CNC دست دوم

خرید این دستگاه فرز CNC به صرفه یا ریسک ؟

خرید دستگاه cnc دست دوم برای افرادی که قصد راه اندازی خط تولید قطعات صنعتی و قالب سازی را با هزینه‌ ای کم و به صرفه دارند؛ بسیار مناسب می باشد.

البته باید بگوییم که خرید هر دستگاهی به صورت اورجینال و آکبند قطعا مزیت‌ های خودش را دارد؛ اما ممکن است خرید آن ها در توان افراد زیادی نباشد. که در این صورت مدل دست دوم و کارکرده آن گزینه ی مناسبی برای شما می باشد. اما یک نکته را خیلی خوب دقت کنید که برای اطمینان از سلامت دستگاه سی ان سی دست دوم باید از شرکت‌ های معتبری خریداری نمایید.

افراد سودجو دستگاه‌ های سی ان سی خراب را به عنوان دستگاه دست دوم بدون عیب، در سایت‌ و اپلیکیشن‌ های اینترنتی و شبکه های اجتماعی به فروش می‌ رسانند.

CNC

اما شما نباید به هیچ عنوان از افراد ناشناس و غیر شرکتی، اقدام به خریداری دستگاه cnc دست دوم نمایید. چرا که ممکن است:

  • دستگاه های سی ان سی کارکرده عمر کوتاهی داشته باشد.
  • امکان بروزرسانی نرم افزار دستگاه‌ های سی ان سی دست دوم در بازار، وجود نداشته باشد؛
  • کیفیت حکاکی و تراش کاری دستگاه سی ان سی دست دوم خریداری شده از افراد ناشناس، بسیار پایین باشد
  • صاحب سابق دستگاه سی ان سی کارکرده، تغییراتی در آن ایجاد کرده باشد؛
  • قطعات اصلی دستگاه سی ان سی دست دوم، با قطعات فیک و تقلبی تعویض شده باشد.

چگونه دستگاه دسته دوم ارزیابی قیمتی کنیم؟

عوامل متعددی از جمله میزان کارکرد، سال تولید، برند و کیفیت قطعات از جمله موتور، اسپیندل، هد، نوع سیستم محرک نوع و قدرت اسپیندل، میزان قدرت و توان، کیفیت سیستم متحرک دستگاه، کیفیت سیستم کنترلر سی ان سی و ابعاد دستگاه میز کار که جز اصلی‌ ترین قطعات و فاکتور های یک دستگاه سی ان سی هستند را باید با جرئیات کامل بررسی کرد.

در بازار ماشین آلات صنعتی به طور کلی قیمت یک دستگاه دست دوم حدودا ۳۰ درصد الی ۶۰ درصد کمتر از قیمت آکبند آن‌ ها است. دستگاه CNC هم از این قاعده مستثنی نیست و به طور میانگین قیمت خرید آن ها حدودا نصف قیمت دستگاه CNC آکبند می باشد. اما تعیین قیمت به تمامی فاکتور هایی که پیش تر گفته شد بستگی دارد.

متخصصین ابزارهای پیشرفته ای جهت تست سلامت کلیه دستگاه های سی ان سی  دست دوم استفاده کرده تا از سلامت تمام قطعات دستگاه اطمینان حاصل کنند .پس حتما بهمراه متخصص دستگاه های سی ان سی اقدام به خرید نمایید.

 

 

نکاتی که قبل از خرید دستگاه CNC  نو یا دست دوم باید مد نظر داشته باشیم؛

خرید دستگاه CNC  یک سرمایه گذاری تقریبا بزرگ است و یک مشاوره  و یا انتخاب اشتباه امکان دارد زمان و سرمایه شما را به خطر اندازد . این دحالیست که یک خرید با تحقیقات مطمئن نه تنها شما را در رسیدن سریع تر به هدفتان یاری می دهد بلکه می توانید به تولیدات خود افتخار کنید.

کاربرد و قابلیت :

همانطور که جستجوی خود را برای یک دستگاه CNC آغاز می کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که هر دستگاهی برای کار در دست شما مناسب نیست.  یک دستگاه CNC خوب کاملاً کالیبره شده است تا کاربرد و قابلیت منحصر به فرد شما را برآورده کند. هر دستگاه مخصوص یک یا چند متریال میباشد پس با توجه به کاربرد وقابلیت دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید

 

ارزش و عملکرد :

باید دستگاهی را انتخاب کنید که  بهترین عملکرد را در کنار قیمت بهینه ارائه دهد . سعی کنید خریدی بدون واسطه داشته باشید . رعایت این نکاط باعث میشود که کسب کارتان با ریسک کمتری رو برو شود.

برنامه و زمان بندی :

در این روند برنامه ریزی و زمانبندی برای شروع کسب و کارتان بسیار حیاتی می باشد . از تهیه مواد اولیه . ساخت و پرداخت با دستگاه در محل تا بازار فروش را در نظر داشته باشید.

تعمیر ونگهداری :

تعمیر ونگهداری از دستگاه CNC  اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که با توجه به این دو مقوله و سرویس کردن به موقع دستگاه .از هزینه جهت تامین قطعات یدکی و تعمیر کلی و در نهایت تعطیلی کارگاهتان جلوگیری کرده اید.

بازگشت سرمایه :

در نهایت اطمینان حاصل کنید که طی برنامه و زمانبندی در یک دوره مشخص با کارکرد کسب کارتان سرمایه اولیه بازگردد . که با خرید مطمئن و رعایت تمام نکات ذکر شده در این مقاله این اتفاق خواهد افتاد .

نکاتی که در حین خرید دستگاه CNC  نو یا دست دوم باید مد نظر داشته باشیم؛

تست و نصب :

لازم است که دستگاه خریداری شده از سوی مرکز فروش یا فروشنده در محل مربوط به طور کامل تست و در نهایت نصب گردد.

آموزش :

تمامی دستگاه هایی که در یک فروشگاه  برای عرضه قرار دارند باید همراه با آموزش های لازم و طریقه استفاده آن تحویل مشتری گردند. ای آموزش ها برای دستگاه هایی که قیمت پایین تر و یا در حد متوسط باشند معمولا در محل شرکت فروشنده آموزش داده می شوند ودستگاه های گران قیمت تر معمولا در محل استقرار خریدار آموزش داده می شود.

گارانتی :

نکته مهم در دستگاه برخورداری آن محصول از گارانتی میباشد . گارانتی همان ضمانت وتعهد فروشنده در مقابل سلامت دستگاه خریداری شده می باشد که معمولا این گارانتی حداقل یکساله می باشد وم تضمین می کند که دستگاه به مدت یکسال بدون هیچ گونه عیب و ایراد فنی فعالیت داشته باشد .

خدمات پس از فروش :

نکته دیگری که در خرید دستگاه باید مد نظر داشته باشید خدمات پس از فروش می باشد . شرکت و یا فروشگاه مورد نظر باید در خصوص تعمیرات و تامین قطعات یدکی دستگاه فروخته شده پشتیبانی کاملی به خریدار ارائه دهد.

نکته نهایی :
ماشین های تراش CNC در مواقعی که به دقت بسیار بالایی نیاز است کمک می کنند . در حالی که دقت بالا بر روی یک ماشین تراش دستی با اندازه گیری و برش دقیق امکان پذیر نیست یا این فرآیند زمان زیادی را می طلبد و توجه زیادی را احتیاج دارد. تراش CNC این فرآیند را بسیار ساده تر می کند و قطعات بسیار دقیق را سریعتر از یک اپراتور دستی برش می دهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =