اخبار و مطالب

آیا خرید دستگاه تراش cnc اقساطی توجیه اقتصادی دارد؟

قیمت دستگاه تراش CNC اقساطی

برای کسانی که در ابتدای راه هستند و اخیراً به فکر راه اندازی یک کارگاه افتاده‌اند، خرید دستگاه تراش cnc اقساطی می‌تواند راهکاری خوب و اقتصادی باشد. البته گروهی از خریداران با این گزینه موافق نیستند و معتقدند که هزینه بیشتری به آنها تحمیل می‌شود. اما این یک واقعیت است که بسیاری از افراد مبتدی توانایی پرداخت قیمت دستگاه تراش CNC را ندارند و به همین دلیل مجبور هستند که به سراغ دستگاه‌های قسطی بروند.

از آنجایی که ما در گروه تهران cnc با افراد مختلف در این صنعت در ارتباط بوده‌ایم و شرایط آنها را درک می‌کنیم، در این مطلب می‌خواهیم اقتصادی بودن گزینه‌های خرید دستگاه تراش cnc اقساطی را بررسی کنیم و خوب و بد آن را معرفی کنیم.

خرید دستگاه تراش cnc اقساطی گران تمام می‌شود

به عنوان یک پیش درآمد و مقدمه، خرید دستگاه تراش cnc اقساطی یعنی انتخاب دستگاهی که شما باید هزینه آن را در یک برنامه مشخص بلندمدت بپردازید و بابت آن پول بیشتری بدهید. این یک روال طبیعی در بازار است و زمانی که سرمایه فروشنده قرار است برای مدت مشخصی نزد شما باقی بمانند، طبیعی است که مطابق با عرف بازار از شما سود خواهد گرفت. بنابراین، در ابتدایی‌ترین حالت ممکن، رفتن به سراغ یک دستگاه سی ان سی قسطی باعث می‌شود که هزینه آن نسبت به قیمت‌های متداول بازار گران‌تر باشد.

کلیاتی در مورد قیمت دستگاه تراش CNC

دستگاه سی ان سی اقساطی نیاز به سرمایه اولیه کمی دارد

شاید شما یک جوان باشید که اخیراً به عنوان اپراتور دستگاه تراش سی ان سی (تکنسین دستگاه تراش cnc به چه مهارت‌هایی نیاز دارد) فعالیت کرده‌اید. حالا تصمیم دارید که خودتان به صورت مستقل در یک کارگاه فعالیت کنید. آیا واقعاً سرمایه کافی برای راه اندازی کارگاه دارید؟ آیا گرفتن وام و خرید دستگاه برای شما آسان است؟

مسلماً افراد زیادی هستند که توانایی خرید دستگاه سی ان سی را ندارند و از توان مالی آنها خارج است. برای این افراد، پشتیبانی اولیه یعنی شروع کار و رونق آن. بنابراین خرید دستگاه سی ان سی اقساطی این امکان را برای آنها به وجود می‌آورد که با سرمایه اولیه کم کارگاه خود را راه‌اندازی کنند و به مرور زمان اقساط آن را پس بدهند. اگرچه طبق بند اول ممکن است برای آنها گران تمام شود، اما در نهایت آنها صاحب یک کارگاه خواهند بود که منبع کسب درآمد آن‌ها به شمار می‌آید.

تا زمان زیادی باید قسط بپردازید

یکی از جنبه‌های بد خرید قسطی، بازپرداخت اقساط به صورت بلند مدت است. معمولاً پرداخت قسط در یک زمان مشخص ناراحت کننده است و از لحاظ روحی آزار دهنده می‌شود. فرض بگیرید که شما در یک کارگاه در طول ماه ۴ میلیون کار می‌کنید و باید سه میلیون از آن را به عنوان قسط دستگاه خود بپردازید.

تکرار کردن این روند در یک یا دو سال به مرور زمان آزاردهنده شده و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. به همین دلیل معمولاً افرادی که از گزینه خرید دستگاه تراش cnc اقساطی استفاده می‌کنند در طول بازپرداخت آن شرایط سختی را تجربه می‌کنند و باید در این راه استمرار زیادی داشته باشند.

می‌توانید چند دستگاه داشته باشید

این گزینه برای کسانی مناسب است که یک کارگاه دارند و به رونق کافی رسیده‌اند. فرض بگیرید که شما به اندازه کافی تولید داشته‌اید و شرایط کاری شما به شکلی پیش رفت که در حال حاضر می‌توانید چندین سفارش را در طول روز و در طول هفته تحویل دهید. در این صورت شما نیاز به یک دستگاه پیشرفته یا خرید چند دستگاه تراش سی ان سی به صورت همزمان دارید.

اگر سرمایه کافی برای این کار نداشته باشید، چالش بعدی شما شروع می‌شود. خرید دستگاه تراش cnc اقساطی در این مرحله امتیاز را دارد که شما با هزینه یک دستگاه، صاحب چند دستگاه به صورت همزمان می‌شوید. از این مرحله به بعد شما می‌توانید روند تولید خود را با شرایط بهتری انجام دهید و نیروی کاری بیشتری هم استخدام کنید. طبیعی است که این روش از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه‌تر از آن است که شما یک دستگاه داشته باشید و به صورت ۲۴ ساعته از آن کار بکشید.

برای خرید مواد اولیه سرمایه کافی دارید

به همان اندازه که خرید دستگاه تراش سی ان سی و خرید فرز cnc برای یک کارگاه حیاتی است، خرید مواد اولیه هم مهم و تعیین کننده است. شما اگر چه در ابتدای کار خود ممکن است نیاز به مواد اولیه زیادی نداشته باشید و فعالیت شما در یک کارگاه خانگی انجام شود، اما مسلماً برای بلند مدت نیاز به برنامه‌ریزی قوی‌تری دارید تا بتوانید پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشید.

حالا اگر شما همه سرمایه اولیه خود را صرف خرید دستگاه کنید، مسلماً چیزی برای خرید مواد اولیه باقی نمی‌ماند و با مشکل مواجه خواهید شد. این در حالی است که خرید دستگاه تراش cnc اقساطی به شما کمک می‌کند که بخشی از سرمایه اولیه خود را به خرید مواد اولیه اختصاص دهید و به مرور زمان نواقص کارگاه خود را برطرف کنید. کنید حتی می‌توانید بخشی از سرمایه خود را به استخدام نیروی حرفه‌ای برای کارگاه اختصاص دهید تا شرایط بهتری تجربه کنید.

زمان برای پیشرفت کارگاه در اختیار دارید

اگرچه ممکن است یک کارگاه در مسیر خود فراز و نشیب زیادی را تجربه کند، اما اگر در زمینه تبلیغات و بازاریابی موفق عمل کنید و مهارت خود را در کار با دستگاه نشان دهید، مطمئناً روند آن صعودی و امیدوار کننده خواهد بود. از طرف دیگر شما به عنوان صاحب کارگاه هیچ وقت نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در همان ابتدای کار به قله صعود کنید.

وقتی که شما از یک دستگاه تراش cnc اقساطی استفاده می‌کنید، بخشی از سرمایه خود را برای قسمت‌های مختلف کارگاه و پروژه خود در نظر می‌گیرید تا به مرور زمان آنها را هم فراهم کنید. این قسمت‌ها مربوط به تأمین مواد اولیه، استخدام نیروی حرفه‌ای و سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی می‌شوند. بنابراین خیلی راحت‌تر می‌توانید با رقابت موجود در بازار کنار بیایید و به مرور زمان باعث پیشرفت کارگاه خود شوید.

مجبور هستید که دستگاه را نگه دارید

یکی از ایراداتی که به خرید دستگاه تراش cnc اقساطی وارد است، این است که اگر احیاناً از دستگاه راضی نباشید یا در خرید خود دچار اشتباه شوید کار سختی برای فروش آن خواهید داشت. در هر صورت خرید دستگاه تراش دست دوم واقعیت این است که بسیاری از کارگاه‌ها به دنبال آن هستند و به عنوان یک گزینه مطلوب آن را انتخاب می‌کنند.

در برخی موارد ممکن است دستگاه انتخابی ما با شرایط کارگاه همخوانی نداشته باشد و یا حتی ممکن است شرایط به شکلی پیش برود که مجبور به فروش دستگاه تراش خود شویم. در این حالت کسانی که از گزینه خرید دستگاه تراش cnc اقساطی استفاده کرده‌اند که کار سختی برای فروش دستگاه خواهند داشت و خریدار باید مجاب شود که اقساط آن را بپردازد. البته راهکارهای مختلفی برای فروش این دستگاه‌ها وجود دارد که چندان هم پیچیده نیستند.

جمع بندی

خرید دستگاه تراش cnc اقساطی به هیچ وجه نمی‌تواند گزینه بد و نامناسبی باشد، اما در هر صورت، این روش هم سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که شما به عنوان یک حرفه‌ای باید توانایی مدیریت آنها را داشته باشید. این روش خرید به شما کمک می‌کند تا با سرمایه کمتری کارگاه خود را راه اندازی کنید، سرمایه کافی برای استخدام نیروی ماهر یا خرید مواد اولیه در اختیار داشته باشید و برای رونق کارگاه خود هم برنامه ریزی کنید. اگر شما هم پیشنهادی دارید خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات بنویسید تا کاربران از آن استفاده کنند.

مطالعه مطالب زیر می تواند به شما در این زمینه کمک کند:

منبع: MAZAK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =