اخبار و مطالب

همه آنچه باید در مورد دستگاه تراش cnc دست دوم بدانید

برای کاهش هزینه سرویس دستگاه cnc مشکلات آن را بنویسید - همه آنچه باید در مورد دستگاه تراش cnc دست دوم بدانید

دیدگاه ها نسبت به خرید دستگاه تراش cnc دست دوم متفاوت است. برخی معتقدند که این دستگاه می‌تواند به عنوان یک دستگاه تراش ارزان زمینه راه اندازی کارگاه با یک سرمایه کم را فراهم کند. اما در طرف مقابل برخی معتقدند که اعتماد به دستگاه تراش سی ان سی کارکرده چندان منطقی نیست و از لحاظ هزینه برای یک کارگاه سی ان سی به صرفه نیست. اما ما اعتقاد دیگری داریم و معتقدیم که می‌توان این دستگاهها را هم به عنوان منبع کسب درآمد به کار گرفت.

بنابراین در ادامه با در نظر گرفتن قیمت دستگاه تراش cnc دست دوم به بررسی ابعاد مختلف آن خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به یک دستگاه سی ان سی کارکرده اعتماد کنید.

تحلیلی بر کیفیت دستگاه تراش cnc دست دوم

دستگاه تراش cnc دست دوم یعنی دستگاهی که برای مدت زمان مشخصی برای یک کار خاص به کار گرفته شده باشد، حالا ممکن است این دوره زمانی یک دوره ۲۰ ساله در یک کارگاه صنعتی باشد یا یک دوره کوتاه چند ماهه در یک کارگاه نوپا.

از این جهت به زمان استفاده از دستگاه اشاره کردیم که این زمان می تواند تا حدود زیادی روی قیمت نهایی دستگاه و همچنین کیفیت کار آن تاثیر بگذارد. اما در مورد یک دستگاه کارکرده می‌توان چند تحلیل متفاوت داشت:

  • قبل از سن دستگاه، عمر مفید باقیمانده از دستگاه در اولویت است
  • بالا بودن سن دستگاه می‌تواند نشان دهنده پایین بودن سطح نرم‌افزاری آن باشد
  • کیفیت کار دستگاه در وهله اول به مهارت و توانایی تکنسین در نگهداری و سرویس آن بستگی دارد
  • دستگاه‌های کارکرده ای که سرویس آنها به طور مرتب انجام شده از کیفیت کار مطلوبی برخوردار هستند
  • شرکت هایی که دستگاه سی ان سی استوک وارد می کنند، کنترل کیفیت و گارانتی آن ها را بر عهده میگیرند
  • ترجیحاً برای خرید دستگاه تراش cnc دست دوم به سراغ دستگاههای شرکتی بروید که خدمات پس از فروش آن ها را بر عهده میگیرند.

اگرچه این موارد در تحلیل کیفیت دستگاه کارکرده به شما کمک می‌کند اما در ادامه جزئیات بیشتری به شما خواهیم گفت تا راحت تر بتوانید دستگاه را انتخاب کنید.

نصب دستگاه سی ان سی و الزامات اولیه برای شروع به کار آن - تحلیلی بر کیفیت دستگاه تراش cnc دست دوم

دستگاه تراش سی ان سی کار کرده را از کجا بخریم؟

اگر همین الان کلید واژه دستگاه تراش cnc دست دوم را در گوگل جستجو کنید، فروشنده های شرکتی را پیدا می کنید که دستگاه های استوک و کارکرده می فروشند و در کنار آن فروشنده های شخصی هم در سایت دیوار یا سایر سایت های مشابه دستگاه خود را برای فروش گذاشته اند. بنابراین شما به هنگام خرید دستگاه با دو گزینه مواجه هستید:

فروشنده شخصی

فروشنده های شخصی کسانی هستند که برای مدت زمان مشخصی از دستگاه استفاده کرده و اکنون به فکر فروش آن هستند. این فروشنده ها را می توانیم در دو گروه قرار دهیم که یک گروه آنها به فکر پیشرفت کارگاه و خرید یک دستگاه تراش سی ان سی مدرن هستند و گروه دوم کسانی هستند که توانایی کار با دستگاه را ندارند و مجبورند که آن را برای جلوگیری از ضرر بیشتر بفروشند.

معمولاً فروشنده های گروه دوم در این مورد در اولویت هستند زیرا مدت زمان زیادی با کار دستگاه کار نکرده اند و اصطلاحاً دستگاه هنوز در مراحل سرویس اولیه خود است.

فروشنده شرکتی

اما برخی از شرکت ها در زمینه فروش دستگاه سی ان سی دست دوم فعالیت می کنند. این شرکت‌ها دستگاه‌ها را در قالب دستگاه سی ان سی استوک وارد می‌کنند و بعد از تغییر در جزئیات آن ها و سرویس دستگاه، آنها را در قالب یک دستگاه مناسب و استاندارد می‌فروشند. معمولاً در این وضعیت قیمت دستگاه نسبت به فروشنده های شخصی بالاتر است و این برای کسانی که از لحاظ سرمایه در مضیقه هستند ممکن است سخت باشد.

اما به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه فروش دستگاه سی ان سی توصیه ما این است که ترجیحا به سراغ فروشنده های شرکتی بروید. این شرکت‌ها از تکنسین ها و تعمیرکار های ماهر و حرفه ای برای آماده‌سازی دستگاه کمک می گیرند و از طرف دیگر خود آنها مسئولیت گارانتی و خدمات پس از فروش را هم برعهده می‌گیرند. این یعنی شما عملاً نسبت به کیفیت دستگاه راضی خواهید بود و مسئولیت سرویس بعدی دستگاه بر عهده شرکت است.

قیمت دستگاه تراش cnc دست دوم

در مطالب قبلی در مورد قیمت دستگاه تراش CNC – محاسبه هزینه تراش CNC با توجه به فاکتورهای مختلف صحبت کردیم. بنابراین در اینجا چندان وارد این بحث نمی‌شویم و فقط به ذکر چند نکته اشاره می کنیم که در وهله اول طول عمر مفید دستگاه و سن آن به عنوان معیار اصلی قیمت‌گذاری در نظر گرفته می‌شود. در یک دستگاه معمولی شما میتوانید فاکتورهای مختلفی مانند اندازه دستگاه یا حتی محبوبیت برند آن را به عنوان معیار قیمت‌گذاری در نظر بگیرید. اما قیمت دستگاه تراش سی ان سی کارکرده به فاکتورهایی مانند امکان به روز رسانی و آپدیت دستگاه و همچنین سن و عمر مفید دستگاه بستگی دارد.

مزایای خرید دستگاه تراش کارکرده

احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده که چرا برای داشتن یک کارگاه سی ان سی باید به سراغ دستگاه دست دوم برویم؟ دلایل مختلفی برای استفاده از دستگاه تراش cnc دست دوم وجود دارد که ما فقط به چند مورد اشاره می کنیم:

  • ارزان هستند و خرید آن برای افراد مختلف چندان سخت نیست
  • می توان چند دستگاه کارکرده را به صورت همزمان در یک کارگاه داشت و از همه آنها به صورت همزمان استفاده کرد
  • امکان استفاده از دستگاه برای آموزش تکنسین دستگاه تراش سی ان سی وجود دارد
  • اصول برنامه نویسی دستگاه سی ان سی بر مبنای زبان برنامه نویسی G-Code در آنها راحت تر است
  • اکثر تکنسین ها و اپراتورها با نحوه کار این دستگاه ها آشنایی دارند و پیدا کردن تکنسین برای کارگاه سخت نیست.

معایب خرید دستگاه تراش cnc دست دوم

علاوه بر مزایای گفته شده طبیعی است که برای دستگاه های کار کرده برخی ایراد هم وجود دارد که شخص خریدار باید شرایط مناسب نسبت به آن ها آماده کند. در هر صورت شما به عنوان خریدار به سراغ دستگاهی رفته‌اید که بخشی از طول عمر مفید خود را گذرانده و ممکن است بازدهی و قابلیت های اولیه خود را نداشته باشد. اما در مورد ایرادات دستگاه تراش سی ان سی کار کرده میتوانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

  • احتمالاً از لحاظ نرم افزاری در سطح پایین تری نسبت به دستگاه‌های جدید قرار دارد
  • همیشه باید خود را برای هزینه تعمیر و سرویس دستگاه آماده نگه دارید
  • احتمال آسیب دیدن و خراب شدن قطعات بعد از مدتی کار وجود دارد و این هزینه دستگاه را بالا میبرد
  • تکنسین دستگاه باید تعمیرات جزئی را بلد باشد تا توانایی تعویض برخی از قطعات را داشته باشد.

7 راهکار برای کاهش هزینه سرویس دستگاه cnc - نوشتن طرح کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc

چگونه یک دستگاه کار کرده را بررسی کنیم؟

اما آخرین ابهامی که نسبت به خرید دستگاه تراش cnc دست دوم وجود دارد این است که ما به عنوان یک خریدار چگونه کیفیت دستگاه را بررسی کنیم. معمولا به افراد تازه کار و کسانی که تسلط چندانی به این دستگاه ها ندارند توصیه می‌شود که ترجیحاً به سراغ دستگاه سی ان سی نو بروند. اما به طور کلی اگر روی خرید دستگاه های کار کرده اصرار دارید سعی کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نسبت به مواد مصرفی مانند مواد خنک کننده و روغن ها حساس نباشید اما عملکرد قطعه مورد نظر را بسنجید
  • قطعات اصلی دستگاه مانند الکتروموتور، محورها، مرغک و قطعات مربوط به آنها را به دقت بررسی کنید و مطمئن باشید که سالم هستند
  • قطعات حرکتی مانند بلبرینگ ها و قسمتهای اتصالی را به خوبی بررسی کنید که فرسوده نباشند یا با یک جنس با کیفیت جایگزین شده باشند
  • حتماً در مورد نرم افزار دستگاه اطلاعات دقیق بگیرید و مطمئن شوید که امکان بروز رسانی آن وجود دارد
  • از یک فرد مطمئن و ماهر به عنوان مشاوره در خرید کمک بگیرید تا شما را در بررسی دستگاه کمک کند

امیدواریم این اطلاعات به شما در خرید دستگاه تراش cnc دست دوم کمک کند، اما شما هم می توانید به طور مستقیم با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند و به شما کمک کنند تا یک دستگاه مطلوب را انتخاب کنید. از مطالب زیر هم به عنوان کمکی استفاده کنید:

منبع: MAZAK

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =