اخبار و مطالب

دستگاه پرس هیدرولیک C فریم و دلایل اصلی کاربرد آنها

دستگاه پرس هیدرولیک C فریم و دلایل اصلی کاربرد آنها

در بین دستگاه‌های پرس موجود در بازار، دستگاه پرس هیدرولیک C فریم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کارگاه‌های کوچک و کارگاه‌های با اندازه محدود است. این دستگاه‌ها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که از لحاظ فضای کف دچار محدودیت هستند و در عین حال نیاز به یک دستگاه پرس قوی دارند. البته مزایای دستگاه پرس هیدرولیک سی فریم فقط به همین بخش محدود نمی‌شود و از لحاظ هزینه و کارایی هم در سطح مطلوبی قرار دارد.

در مطالب قبل (دستگاه پرس هیدرولیک چیست و چگونه عمل می‌کند)، دستگاه پرس هیدرولیک C فریم را به صورت مختصر معرفی کردیم و در مورد مزایای آن صحبت کردیم. اما در ادامه به شکل تخصصی‌تر در مورد نحوه استفاده از آنها و همچنین راهنمای خرید آنها صحبت خواهیم کرد.

دستگاه پرس هیدرولیک C فریم چیست؟

دستگاه پرس هیدرولیک C فریم به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که طراحی فریم و چارچوب اصلی آنها همانند حرف C انگلیسی است. این طراحی خاص باعث می‌شود که دسترسی اپراتور به بخش‌های مختلف آن بسیار راحت‌تر بوده و فضای بیشتری برای کار در اختیار داشته باشد. در واقع اپراتور یا تکنسین دستگاه پرس هیدرولیک می‌تواند از سه طرف از این دستگاه کار بکشد و فضای بیشتری برای کنترل و نظارت قطعه کار در اختیار دارد.

دلایل مختلفی برای طراحی و ساخت پرس هیدرولیک سی فریم وجود دارد. برخی از اپراتورها معتقدند که این طراحی خاص باعث می‌شود که در فضای کارگاهی صرفه جویی بیشتری صورت گیرد و صاحب کارگاه به شکل بهتری از فضای آن استفاده کند. ضمن اینکه استفاده از این شیوه خاص برای فریم دستگاه این شانس را به طراحان داده که اندازه‌های مختلفی از آنها تولید کنند و به عنوان یک دستگاه پرس هیدرولیک آزمایشگاهی از آن کمک بگیرند. به همین دلیل است که خرید دستگاه پرس هیدرولیک C فریم می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی به کار گرفته شود.

دستگاه پرس هیدرولیک C فریم چیست؟

نحوه عملکرد پرس هیدرولیک سی فریم

باید اعتراف کنیم که تفاوت زیادی بین نحوه عملکرد دستگاه پرس هیدرولیک C فریم با سایر دستگاه‌ها مانند دستگاه پرس هیدرولیک چهار ستون وجود ندارد. تفاوت این دستگاه‌ها می‌تواند به میل لنگ دستگاه، استورک دستگاه و همچنین کورس دستگاه برگردد که طبیعتاً امکان تغییر هر کدام از آنها وجود دارد. طراحی خاص بدنه دستگاه اجازه نمی‌دهد که کورس دستگاه خیلی بلند باشد و به همین دلیل تعادل آنها در کار با قطعات کوچک بسیار عالی و فوق العاده است.

کار دستگاه پرس هیدرولیک C فریم پس از روشن شدن الکتروموتور آغاز می‌شود که اپراتور می‌تواند با استفاده از قسمت کنترلر استورک، سرعت حرکت پیستون دستگاه و همچنین میزان فشار وارده به قطعه کار را تنظیم کند. در برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها، از دنده استفاده شده که تحت عنوان دستگاه پرس هیدرولیک دنده‌ای شناخته می‌شود. وجود این دنده به اپراتور کمک می‌کند که در شرایط مختلف حرکت دستگاه را کنترل کند تا به شکل بهتری از فشار آن کمک بگیرد. در هنگام کار با دستگاه پرس هیدرولیک سی فریم اپراتور می‌تواند از سه زاویه مختلف شرایط قطعه کار را کنترل کند تا کار با کیفیت بالاتری به نتیجه برسد.

مزایای دستگاه‌های C فریم

اصولاً هرگونه طراحی خاصی که برای یک دستگاه در نظر گرفته می‌شود باید امتیازاتی برای آن به همراه داشته باشد. در حقیقت این طراحی‌ها بر مبنای یک نیاز خاص صنعتی صورت گرفتند و هم این وضعیت هم در مورد طراحی دستگاه پرس هیدرولیک C فریم وجود دارد. بنابراین در مورد مزایای این دستگاه‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 کنترل بهتر تکنسین روی قطعه کار و روند انجام کار

اگر به تصاویر نشان داده شده از دستگاه پرس هیدرولیک C فریم توجه کنید متوجه می‌شوید که تکنسین دستگاه می‌تواند از نمای جلو و از نمای جانبی به طور کامل وضعیت کار دستگاه را تحت کنترل داشته باشند. بنابراین زمانی که نیاز به کارهای ظریف و حساس با این دستگاه‌ها باشد، کنترل بهتر اپراتور اجازه می‌دهد که کار با کیفیت بالاتری انجام شود. به همین دلیل کاربرد این دستگاه‌ها در حوزه هوافضا بسیار بیشتر و پررنگ‌تر از سایر زمینه‌ها است.

استفاده بهینه از فضای کارگاه

فرض بگیرید که شما یک میز با ابعاد مشخص در اختیار دارید و می‌توانید به خوبی اندازه آن در قسمت ارتفاع را تغییر دهید. این به شما کمک می‌کند که اندازه ثابت و مشخصی برای میز خود در نظر بگیرید و در عوض از قسمت بالایی آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. طراحی قسمت میز دستگاه پرس هیدرولیک C فریم و همچنین قسمت استورک آن به شکلی است که شما می‌توانید از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و به همین دلیل دستگاه‌های سی فریم بهترین انتخاب برای کارگاه‌های کوچک هستند.

ایمنی بالا

در مطلب آیا خرید دستگاه پرس هیدرولیک پیشنهاد می‌شود اشاره کردیم که ایمنی دستگاه بسیار بالاست. در واقع، دستگاه‌های پرس هیدرولیک از لحاظ ایمنی در سطح مطلوبی قرار دارند و اگر تکنسین نکات ایمنی را به شکل مناسب رعایت کند، احتمال بروز حادثه در آنها بسیار کم است. اما نکته جالبی که در مورد دستگاه پرس هیدرولیک سی فریم وجود دارد این است که اپراتور نیاز به تماس مستقیم با دستگاه ندارد و به طور کامل هم قطعه کار و نحوه کار دستگاه را تحت کنترل دارد. بنابراین با کمی دقت احتمال بروز حوادث در این دستگاه به صفر می‌رسد.

 استحکام بالا و تعادل

فریم در نظر گرفته شده برای دستگاه پرس هیدرولیک C فریم فوق العاده محکم است و بالا بودن وزن آن باعث می‌شود که تعادل دستگاه در بهترین حالت ممکن باشد. بنابراین کسانی که به فکر کار بر روی قطعات حساس هستند می‌توانند اطمینان داشته باشند که حرکت رفت و برگشت پیستون با تعادل کامل انجام می‌گیرد و احتمال لغزش آن به حداقل می‌رسد. به همین دلیل ظریف کاری با این دستگاه‌ها بسیار راحت‌تر از سایر مدل‌های موجود در بازار است.

قیمت ارزان و مقرون به صرفه

برای کسانی که به فکر خرید دستگاه پرس هیدرولیک ارزان قیمت هستند، این دستگاه‌ها بهترین انتخاب‌های ممکن به شمار می‌آیند. در حقیقت عدم نیاز به تجهیزات فوق پیشرفته و همچنین اندازه کوچک دستگاه‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های سازنده قیمت پایینی برای محصول خود در نظر بگیرند. پس کسانی که به فکر راه اندازی یک کارگاه کوچک با سرمایه کم هستند می‌توانند به فکر خرید دستگاه پرس هیدرولیک C فریم باشند.

راهنمای خرید دستگاه پرس هیدرولیک C فریم

راهنمای خرید دستگاه پرس هیدرولیک C فریم

همانطور که در بندهای قبل اشاره شد، این دستگاه‌ها ویژگی‌های جالبی دارند و به همین دلیل تنوع آنها در بازار کم نیست. اگر ما از برند تولید کننده چشم پوشی کنیم، موارد دیگری مانند توانایی و قدرت دستگاه، اندازه دستگاه همچنین نحوه اعمال نیرو و کنترل دستگاه می‌تواند گزینه انتخابی ما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، در هنگام خرید دستگاه شما باید اول وضعیت کارگاه و فضای آن را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که اندازه دستگاه با اندازه کارگاه شما هم خوانی دارد.

در گام دوم شما باید مشخص کنید که قرار است دقیقاً در چه حوزه‌ای کار کنید و به چه مقدار فشار نیاز دارید. در برخی موارد به شما ممکن است نیاز به یک دستگاه پرس هیدرولیک ۶۰ تنی داشته باشید، اما در برخی کارگاه‌ها باید به سراغ دستگاه پرس هیدرولیک ۳۰۰ تنی بروید تا نیاز کارگاه شما برآورده شود. در نهایت ممکن است شما به فکر خرید دستگاه پرس هیدرولیک کار کرده باشید که در این صورت بررسی وضعیت دستگاه و سالم بودن آن برای شما مهم و تعیین‌کننده است.

دستگاه پرس هیدرولیک C فریم انتخاب خوبی برای کارگاه‌های کوچک است و اگر با فضای محدود مواجه هستید به سراغ این گزینه بروید. اما اگر هنوز هم در انتخاب گزینه مطلوب به خود مانده‌اید، نگران نباشید و با ما تماس بگیرید.

مطالعه مطالب زیر به شما در این زمینه کمک می‌کند:

منبع: greenerd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =