اخبار و مطالب

دستگاه cnc در خدمات شهری – چه زمینه هایی برای کسب درآمد وجود دارد؟

دستگاه cnc در خدمات شهری - چه زمینه هایی برای کسب درآمد وجود دارد؟

یکی از جدید ترین موضوعاتی که در بحث تزئینات شهری به وجود آمده، استفاده از ماکت های سه بعدی و الگو های فانتزی است که باعث شده دستگاه cnc در خدمات شهری هم نقش مهمی داشته باشد. اگرچه ممکن است نسل اولیه مجسمه های سنگی با استفاده از دست ساخته شده باشند و امروز تعداد آنها در بوستان های سطح شهر کم نیست، اما به نظر می‌رسد که دستگاه سی ان سی سنگ می تواند این الگوها را با کیفیت بهتر و جالب توجهی برش دهد.

در مطالب قبلی به استفاده از دستگاه سی ان سی برای کسب درآمد پرداختیم و در این مطلب می خواهیم ببینیم که به کارگیری دستگاه cnc در خدمات شهری به چه شکلی منجر به کسب درآمد می شود.

دستگاه cnc در خدمات شهری – تولید مبلمان شهری

اولین زمینه‌ای که کاربرد دستگاه cnc در خدمات شهری را توجیه می‌کند، استفاده از آن برای تولید مبلمان شهری است. امروزه دیگر خبری از آن مبلمان مکعبی شکل و سنتی نیست و اکثر طراحان شهری به دنبال الگو های فانتزی و جذابی رفته که ذهن مخاطب را درگیر میکند. پیاده سازی این الگو های سه بعدی با روش های سنتی مانند جوشکاری امکان‌پذیر نیست یا حداقل نیاز به زمان زیادی دارد.

این در حالی است که شما در کارگاه سی ان سی خود می توانید این الگوها را به شکل دلخواه و در ابعاد مختلف با استفاده از یک دستگاه پیشرفته برش دهید. این موضوع باعث می شود که طراحی زیبایی شهری به شکل آسانتری انجام شود و از طرفی دیگر سرعت تولید آنها هم افزایش یابد.

دستگاه cnc فلز برای تولید ماکت

بخش دیگری از خدمات شهرداری ها برای زیباسازی سطح شهر، استفاده از ماکت های فلزی سه بعدی است که در بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌ها شاهد استفاده از آنها هستیم. ماکت ها غالباً از جنس فلز ساخته می‌شود که هم دوام و ماندگاری بالایی دارد و هم نسبت به تجهیزات دیگر ارزان تر است. به کارگیری روش های سنتی برای تولید کردن ماکت های فلزی چندان سخت نیست اما دستگاه سی ان سی انتخابی بهتر است.

شما به عنوان یک کارگاه از طریق به کارگیری دستگاه cnc در خدمات شهری می توانید تولید المان ها و ماکت های فلزی سه بعدی را به یک منبع کسب درآمد برای خود تبدیل کنید. برای این کار فقط کافی است که اطلاعات کافی در مورد طراحی و برنامه نویسی دستگاه سی ان سی با زبان برنامه نویسی G-Code داشته باشید و بر مبنای آن الگو های مختلف و متنوعی طراحی کنید.

دستگاه cnc سنگ برای سنگ نوشته

احتمالاً در برخی از میادین اصلی شهر و در برخی از بوستان ها دیده‌اید که سردیس یا همان تندیس بزرگان گذاشته شده است و سنگ نوشته های جذاب و دوست داشتنی زیادی هم وجود دارد. اگرچه نسل اولیه این تابلو ها و مجسمه های سنگی با استفاده از دست و هنر انسان تولید شده اند، اما به نظر می‌رسد که دستگاه سی ان سی و توانایی آن انتخاب بهتری برای این کاربرد باشد و به یک منبع کسب درآمد برای شما تبدیل شود.

برای کسب درآمد از طریق بکارگیری دستگاه cnc در خدمات شهری می توانید یک دستگاه سی ان سی سنگ در ابعاد بزرگ یا در ابعاد رومیزی تهیه کنید. در مرحله بعد باید به سراغ شهرداری ها بروید و نمونه کار خود را با آنها نشان دهید. اگر توانایی نشان دادن مهارت خود به این افراد را داشته باشید و ثابت کنید که در این زمینه مهارت دارید مطمئن باشید که سفارش مناسب هم می گیرید.

دستگاه cnc چوب برای سازه های چوبی

بخش دیگری از خدمات شهری که می توانید در آن مشغول به کار شوید و به عنوان یک منبع کسب درآمد از آن استفاده کنید، کار روی سازه های چوبی است. در مطالب قبلی این نشان دادیم که کاربرد دستگاه سی ان سی در نجاری به چه صورت است و می‌توان از ظرفیت این دستگاه برای چه اهدافی و به چه شکلی استفاده کرد.

حالا اگر شما به فکر استفاده از دستگاه cnc در خدمات شهری هستید می توانید یک دستگاه سی ان سی چوب بخرید و فعالیت خود را به شکل اختصاصی به حوزه تولید محصولات چوبی ببرید. با توجه به اصالت چوب در طراحی و زیبایی، مسلماً می‌توان از ظرفیت آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و برای شما تبدیل به یک منبع کسب درآمد مناسب می شود.

دستگاه cnc چوب برای سازه های چوبی

دستگاه cnc شیشه برای ماکت های شیشه ای

ماده اولیه مهم دیگری که معمولاً در تزیین و آرایش فضای شهری به کار گرفته می‌شود و بخش مهمی از تصویرسازی نمای خارجی را به خود اختصاص می‌دهد، شیشه است. شیشه به دلیل ذات شکننده خود و همچنین نشان دادن ظرافت یکی از مهم ترین انتخاب هایی است که معمولاً شهرداری‌ها از آن استقبال می‌کنند و برای به کارگیری دستگاه cnc در خدمات شهری هم انتخاب مناسبی است.

البته باید قبول کنیم که مهارت تکنسین دستگاه سی ان سی در کار با دستگاه و نشان دادن الگوهای مختلف بر روی شیشه بسیار مهم است. به همین دلیل اگر شما به فکر استفاده از دستگاه سی ان سی هستید باید مهارت کار با دستگاه روی شیشه و به‌طور ویژه روی آینه داشته باشید تا بتوانید مهارت خود را در این زمینه به رخ بکشید.

کسب درآمد با بکارگیری دستگاه cnc در خدمات شهری

حالا اگر شما به فکر راه اندازی کارگاه سی ان سی هستید یا می خواهید از دستگاه سی ان سی خود برای کسب درآمد در حوزه تولید خدمات شهری استفاده کنید، باید ببینید که منطقه شما نیاز به چه تجهیزاتی دارد و در چه حوزه هایی می توانید فعالیت کنید. به طور کلی برای شهرهای کوچک استفاده از این ایده چندان جذاب نیست و تنها شما می‌توانید با یک دستگاه سی ان سی رومیزی یک کارگاه کوچک راه اندازی کنید و در کنار آن هم فعالیت داشته باشید. اما در مورد شهرهای بزرگ به کارگیری دستگاه cnc در خدمات شهری بهانه خوبی برای راه اندازی کارگاه و کسب درآمد است و نمونه های موفقی از آن در حال حاضر وجود دارد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه سی ان سی داشته باشید حتماً مطالب زیر را مطالعه کنید:

منبع: 3dhubs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 11 =