اخبار و مطالب

CNC رومیزی چیست ؟

روتر کنترل عددی کامپیوتری  ( CNC ) یک دستگاه برش با کنترل کامپیوتری است که معمولاً یک روتر دستی را به صورت اسپیندل نصب میکند که برای برش مواد مختلف مانند چوب کامپوزیت آلومینیوم فولاد پلاستیک شیشه وفوم استفاده می شود . روترهای CNC می توانند وظایف بسیاری از ماشین های نجاری مانند اره پانل ، قالب گیری دوک  و ماشین های حفاری را انجام دهند. آنها همچنین می توانند نازک کاری مانند خرطومی و تنون را برش دهند.روتر CNC از نظر مفهومی بسیار شبیه به فرز CNC است . به جای مسیریابی با دست، مسیرهای ابزار از طریق کنترل عددی کامپیوتر کنترل  می شوند. روتر CNC یکی از انواع مختلف دستگاه های CNC می باشد .

کاربرد ها
CNC  رومیزی را می توان برای تولید مواردی مانند حکاکی ، تزئینات داخلی و خارجی، پانل های چوبی، تابلوهای علامت، قاب های چوبی،قالب ها، آلات موسیقی  یا انواع استفاده در ابعاد رومیزی استفاده کرد. علاوه بر این، آنها در صنعت پلاستیک  در شکل دهی حرارتی پلاستیک ها کاربرد دارند .CNC  رومیزی می تواند به اطمینان از تکرارپذیری قطعه و خروجی کارآمد به تولید کمک کنند و قطعات به یک شکل ثابت و منظم ساخته می شوند.دستگاه

تقسیم بندی CNC  رو میزی بر اساس مواد اولیه

چوب

CNC  رومیزی چوبی یک ابزار کنترل شده توسط کامپیوتر است که اشیاء یا تصاویر را روی صفحه یک تکه چوب حک می کند.  CNC رومیزی برای سرگرمی ها، نمونه سازی مهندسی، توسعه محصول، کارهای هنری و تولید ایده آل است CNC. بر روی سیستم مختصات دکارتی  (x.y.z) برای کنترل حرکت سه بعدی کار می کند. با این حال، سیستم‌های معمولی CNC (دومحوره) فقط می‌توانند بر روی سطوح صاف حکاکی کنند. دستگاه روی یک مسیر قرار می گیرد و قادر به برش های گرد یا کروی نیست. بخش‌هایی از پروژه را می‌توان با یک برنامه CAD/CAM در رایانه طراحی کرد و سپس با استفاده از دستگاه  به ‌طور خودکار برش داد تا یک قطعه تولید شود.

فلز

CNC  رومیزی فلزات از فرآیند  چرخشی برای حذف مواد از قطعه بهره می برد که در جهت و زاویه ای با محور ابزار پیشروی می کند .CNC  فلزات طیف گسترده‌ای از فرز کاری ها را درقطعات کوچک تا عملیات فرزکاری بزرگ و سنگین را پوشش می‌دهد که امروزه یکی از رایج ترین فرآیندهای مورد نیاز در صنعت و ماشین آلات برای تراشکاری و فرز کاری قطعات در اندازه ها و شکل های دقیق است.

سنگ
CNC رومیزی سنگی نوعی دستگاه روتر CNC است که برای سنگ مرمر، گرانیت، سنگ مصنوعی، سنگ قبر، کاشی و سرامیک، ماشینکاری شیشه، پرداخت برای هنر و صنایع دستی و غیره طراحی شده است . به عنوان ابزار حکاکی وبرش در قطرهای مختلف 4 میلی متر، 6 میلی متر، 8 میلی متر به طور عمده استفاده می شود.   دستگاه CNC  رومیزی سنگی دارای سیستم گردش آب نیز هستند. یک جت کوچک آب به سمت نقطه ی حفاری قرار می گیرد و تقریباً تمام غبار سنگ های ریز موجود در آب را جذب می کند، که سپس به یک مخزن جمع آوری می شود که در آن ذرات سنگ در پایین دستگاه قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =