اخبار و مطالب

دستگاه cnc چوب – انواع چوب و کاربرد آنها

قیمت دستگاه فرز cnc چهار محور دستگاه cnc چوب - انواع چوب و کاربرد آنها

خرید دستگاه cnc چوب و استفاده از آن در یک کارگاه بهانه خوبی برای کسب درآمد است، اما اپراتور دستگاه باید انواع چوب و کاربرد آنها را بشناسد تا به صورت هدفمند از آنها استفاده کند. اگرچه یک دستگاه به صورت تخصصی برای کار روی چوب طراحی شده، اما می‌توان این دستگاه را بر مبنای نوع چوب و شرایط آن به کار برد و کارگاه‌های مختلفی بر اساس توانایی آن را راه اندازی کرد.

در مطالب قبل گفتیم که نحوه پول درآوردن با دستگاه cnc چوب به چه صورت است. اما در اینجا انواع چوب را معرفی خواهیم کرد و کاربرد آنها را توضیح می‌دهیم تا به عنوان یک الگو در راه‌اندازی کارگاه خود از آن استفاده کنید.

کلیاتی در مورد کاربرد دستگاه cnc چوب

دستگاه cnc به عنوان یک دستگاه تخصصی شناخته می‌شود که می‌توان آن را در مورد مواد اولیه مختلف به کار برد. این دستگاه در مورد چوب و محصولات مربوط به آن مانند ام دی اف هم امکان کار به صورت تخصصی را دارد. ضمن اینکه باید فاکتورهایی مانند اندازه دستگاه در نظر گرفته شود تا برای یک کارگاه کوچک به سراغ دستگاه cnc چوب کوچک یا رومیزی برویم.

اما باید قبول کنیم که مهم‌ترین موضوع در کسب درآمد با دستگاه cnc چوب به نوع چوب و شرایط تولید محصول بر می‌گردد. به عنوان مثال برخی از چوب‌ها برای تولید مبل و سرویس مبلمان مناسب هستند و برخی از آنها برای تولید قطعات چوبی تزئینی. پس ما در ادامه انواع چوب را برای شما معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که هر کدام از این چوب‌ها برای تولید چه محصولی مناسب‌تر است.

انواع دستگاه تراش چند کاره - حکاکی با دستگاه cnc چوب

 چوب افرا

این چوب به رنگ سفید مایل به صورتی و در برخی موارد با جلای صدفی شناخته می‌شود که بخش داخلی آن نمای خاصی ندارد و وزن مخصوص آن هم بین ۰.۶۴ تا ۰.۷۵ متغیر است. این چوب به عنوان یک چوب نیمه سنگین و نیمه سخت شناخته می‌شود که در صنایع مبل سازی و تجهیزات تزیینی انتخاب مناسبی بوده به همین دلیل می‌توان برای کسب درآمد از دستگاه cnc چوب به سراغ راه اندازی کارگاه تولید مبل و حتی تخته‌های چند لایه رفت.

چوب توسکا

چوب توسکا به رنگ کرم مایل به قرمز دیده می‌شود که در برخی از آنها لکه‌های قهوه‌ای یا حتی پرده‌های چوبی باریک هم دیده می‌شود. چوب توسکا در بین چوب‌های سبک و نیمه سخت قرار می‌گیرد که وزن مخصوص آن در حدود ۰.۳ تا ۰.۷ تغییر می‌کند. از آنجایی که این چوب در برابر آب مقاومت خوبی دارد و رنگ پذیری آن هم مطلوب است می‌توان در جعبه سازی و نجاری و همچنین تولید قایق و تیر برق از آن استفاده کرد. پس با این توصیف دستگاه cnc چوب بر مبنای کاربرد آنها انتخاب می‌شود.

چوب شمشاد در دستگاه cnc چوب

چوب شمشاد به رنگ سفید تا زرد کرم لیمویی دیده می‌شود که توانایی لاک پذیری و همچنین میزان سختی بالا و بافت ریز از مهمترین ویژگی‌های آن است. این چوب استحکام خوبی دارد و اکثر فروشندگان از وزن برای خرید و فروش آن استفاده می‌کنند. برای استفاده از دستگاه cnc چوب در مورد چوب شمشاد می‌توان از آن برای منبت کاری، مجسمه سازی و همچنین شانه و قاشق سازی از آن استفاده کرد که بازار فروش خوبی هم دارند.

 چوب ممرز

این چوب هم به رنگ سفید مایل به کرم دیده می‌شود و الگوی مشخصی برای داخل آن وجود دارد. چوب ممرز از جمله چوب‌های نیمه سنگین و نیمه سخت شناخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر سایش داشته و به همین دلیل به عنوان پوشش بهترین انتخاب است. اگر مبنای شما در کسب درآمد از دستگاه cnc چوب بر مبنای تولید چوب داخل، تخته چند لایه، تولید چوب‌های تونلی و همچنین تخته خرده چوب باشد می‌توانید از چوب ممرز استفاده کنید.

چوب بلوط

این چوب از جمله معروف‌ترین و پرکاربردترین چوب‌ها در صنایع مختلف است که به رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره دیده می‌شود و از جمله چوب‌های نیمه سخت و نیمه سنگین است. مقاومت بالا باعث شده که چوب بلوط انتخاب فوق العاده ای برای پارکت باشد، اما شما برای کسب درامد از دستگاه cnc چوب می‌توانید به حوزه‌های مختلفی مانند تولید سرویس مبلمان، پنجره سازی و مدل سازی وارد شوید که تقریباً در همه حوزه‌ها قابل پوشش است.

دستگاه فرز cnc چوب چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

چوب گیلاس

چوب گیلاس از جمله چوب‌های نرم شناخته می‌شود که بیشتر برای کارهای تزیینی و منبت کاری استفاده شده و یکی از گزینه‌های محبوب برای ساخت ادوات موسیقی است. این چوب به رنگ زرد روشن تا قرمز روشن دیده می‌شود و برخی از مدل‌های آن قهوه‌ای روشن هم هستند. بافت ریز و وزن سنگین از دیگر ویژگی‌های این چوب است که طبیعتاً می‌تواند روی گزینه‌های انتخابی شما برای کسب درآمد تأثیر گذار باشد.

چوب راش در دستگاه cnc چوب

چوب راش از جمله محبوب‌ترین چوب‌ها در حوزه تولید سرویس مبلمان است که از چوب‌های با بافت ریز و نیمه سخت و نیمه سنگین محسوب می‌شود. این چوب به رنگ صورتی مایل به قهوه‌ای دیده می‌شود که ممکن است در ساختار آن بارانک و لکه‌های قرمز رنگی هم دیده شود. اگر به فکر کسب درآمد از دستگاه cnc چوب در حوزه‌هایی مانند تولید پارکت یا تولید روکش چوبی هستید می‌توانید از چوب راش و خانواده‌های آن استفاده کنید.

چوب زبان گنجشک

اگر به فکر استفاده از یک چوب نیمه سنگین و نیمه سخت هستید که به آسانی آماده سازی شود و پرداخت آن چندان سخت نباشد، چوب زبان گنجشک انتخاب مناسبی است. این چوب به رنگ زرد تا کرم روشن و با جلای صدفی دیده می‌شود و به همین دلیل بهترین انتخاب برای فضای داخلی است. اصلی‌ترین کاربرد چوب زبان گنجشک به دلیل مقاومت بالا مربوط به ساخت فضای داخلی کابین هواپیما است، اما شما می‌توانید از دستگاه cnc چوب خود برای تولید راکت تنیس استفاده کنید و یا حتی در زمینه تولید تخته خرده چوب و تخته لایه هم فعالیت کنید.

دستگاه فرز cnc چوب چیست؟

 چوب صنوبر

یکی از زیباترین چوبهایی که شما می‌توانید برای کارگاه خود روی آن حساب کنید، چوب صنوبر است که به رنگ سفید تا کرم روشن دیده می‌شود و به عنوان یک چوب نرم و سبک قابل استفاده است. از آنجا که این چوب دوام زیادی ندارد به راحتی می‌توان با دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه cnc چوب رومیزی روی آن کار کرد و برای تولید جعبه‌های تزیینی، عروسک‌های تزیینی کوچک، جعبه دستمال کاغذی و جعبه جواهرات از آن استفاده کرد. البته کار کردن با دست هم روی چوب صنوبر و راحت است و اگر شما کارگاه معمولی دارید باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

چوب گردو

چوب گردو هم یکی دیگر از محبوب‌ترین گزینه‌های ممکن برای نجاری و صنعت مبلمان سازی محسوب می‌شود که مقاومت آن در برابر فشار، خمش و کشش بسیار زیاد است. این چوب به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای یا حتی قهوه‌ای تیره دیده می‌شود که ساختار درونی آن بسیار زیبا بوده و چوب با دوام محسوب می‌شود. از آنجا که چوب گردو نیمه سخت است برای ساخت درب و پنجره، برای تولید منبت آماده و همچنین برای مجسمه سازی و تولید آلات موسیقی گزینه مناسبی است و شما به راحتی می‌توانید با دستگاه cnc چوب با کمک آنها درآمد داشته باشید. البته فراموش نکنید که در چوب‌گردو احتمالاً گره زیادی وجود دارد و این کار شما را برای کار در مقیاس وسیع سخت می‌کند.

چوب کاج برای دستگاه cnc چوب

با توجه به اینکه چوب کاج به عنوان یک چوب نسبتاً سبک و نرم شناخته می‌شود، تصور استفاده از آن برای کارگاه چوب و استفاده از دستگاه cnc چوب در مورد آنها سخت باشد. اما چوب کاج به رنگ سفید تا مایل به کرم یا زرد دیده می‌شود و وجود گره در ساختار آن باعث شده که نمای داخلی آن بسیار زیبا باشد. این چوب یک گزینه فوق العاده و ایده آل برای دکوراسیون بخش داخلی مانند منبت است و شما برای ساخت تابلو چوبی می‌توانید از آن کمک بگیرید.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که چوب‌ها بسیار متنوع هستند و به همین دلیل می‌توان از آنها برای اهداف مختلف استفاده کرد. فقط باید این نکته را به خاطر داشته باشید که درجه سختی و استحکام و آنها در برابر ساییدگی و همچنین شکل ظاهری چوب تعیین می‌کند که شما به چه شکلی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و راهکارهای کسب درآمد با دستگاه cnc چوب به چه صورت است.

در اینجا فقط برخی از راهکارها برای کسب درآمد به شما پیشنهاد دادیم و چوبه‌های مربوط به آنها را معرفی کردیم. اما خودتان هم سعی کنید که ظرفیت دستگاه‌های cnc را بشناسید و از آنها به کسب درآمد بپردازید. مطالعه مطالب زیر هم می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + بیست =