اخبار و مطالب

راهنمای خرید دستگاه cnc مینیاتوری

ابعاد دستگاه سی ان سی مینیاتوری - خرید دستگاه cnc مینیاتوری

علیرغم اینکه خرید دستگاه cnc مینیاتوری برای راه اندازی یک کارگاه کوچک می‌تواند دغدغه‌های شیرین باشد اما طبیعتا نگرانی هایی هم در مورد این انتخاب وجود دارد. در هر صورت این دستگاه هم از لحاظ ابعاد و هم از لحاظ قدرت الکتروموتور یک یا چند سطح از دستگاههای صنعتی پیشرفته پایین‌تر است و این باعث می شود که نگرانی هایی نسبت به کارایی آن برای اهداف مختلف وجود داشته باشد.

اما تجربه ثابت کرده که توجه به برخی موارد در خرید دستگاه cnc مینیاتوری ما را به یک دستگاه مناسب و استاندارد می رساند و امکان استفاده از آن برای تولید تجهیزات مختلف وجود دارد.

انتخاب ابعاد در هنگام خرید دستگاه cnc مینیاتوری

اولین چیزی که شما در خرید دستگاه cnc مینیاتوری باید در نظر بگیرید این است که کارگاه شما در چه اندازه‌ای است و قرار است در کجا شکل بگیرد. این دستگاهها و در حقیقت دستگاه سی ان سی رومیزی بهترین انتخاب ممکن برای کارگاه های خانگی و راه اندازی مشاغل خانگی هستند. اما حقیقتاً برای پوشش دادن وظایف تولید یک کارگاه بزرگ مناسب نیستند.

ابعاد یک دستگاه سی ان سی کوچک می تواند از ۱۰ سانتیمتر شروع شود و در نمونه های بزرگتر تا ۱۲۰ سانتیمتر هم ادامه دارد. طبیعتاً با توجه به این تغییرات، کاربرد ها و توانایی آنها هم تغییر می‌کند که شما با توجه به اصول کارگاه خود سعی کنید این مورد را انتخاب کنید.

دستگاه cnc مینیاتوری - اعجوبه پرکاربرد و شگفت انگیز

مشخص کردن بودجه کارگاه بر مبنای نوع دستگاه انتخابی

این که شما به عنوان صاحب کارگاه بودجه خرید دستگاه را از طریق وام بانکی فراهم کرده باشید یا به فکر یک خرید دستگاه سی ان سی اقساطی باشید تفاوت چندانی در گزینه انتخابی شما ایجاد نمی کند. بلکه موضوع مهم این است که شما برای راه اندازی کارگاه خود چقدر بودجه در اختیار دارید.

در گام بعدی باید مشخص کنید که چند درصد از این بودجه مربوط به خرید دستگاه cnc مینیاتوری است. به عنوان مثال شما ممکن است بخشی از این بودجه را به خرید مواد اولیه اختصاص دهید و بخشی از آن را برای سایر متعلقات کارگاه در نظر بگیرید. طبیعی است که محدودیت شما در هزینه کردن و پرداخت قیمت دستگاه فاکتور مهمی در انتخاب آن محسوب می شود.

خرید دستگاه cnc مینیاتوری با توجه به اهداف کارگاه

در مطالب قبلی گفتیم که دستگاه cnc مینیاتوری انتخاب ایده آلی برای کارگاه های کوچک است که می‌توان از آن برای کارگاههای جواهر سازی یا حتی کارگاه های چوب و ام دی اف برای ساخت تابلو استفاده کرد. این دستگاه ها توانایی برش دادن انواع فلزات و آلیاژها را دارند و نقطه قوت آنها مربوط به همین تنوع در کارایی و توانایی است.

این یعنی شما با خرید دستگاه cnc مینیاتوری این فرصت را دارید که به عنوان اصلی ترین دستگاه خود برای تولید قطعه کار از آن استفاده کنید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که شما با توجه به اهداف کارگاه خود می توانید یک دستگاه سی ان سی چوب یا یک دستگاه سی ان سی فلز انتخاب کنید. این وضعیت هم از لحاظ توانایی شما در حوزه تولید و هم از لحاظ پشتیبانی سفارش های مختلف یک ضرورت است.

تعداد محورها در دستگاه فرز سی ان سی رومیزی

در مطالب قبلی هم در مورد دستگاه فرز سی ان سی سه محور صحبت کردیم و هم تفاوت آنها را با دستگاه فرز سی ان سی چهار محور و دستگاه فرز سی ان سی پنج محور مشخص کردیم. حالا شما به عنوان صاحب کارگاه باید مشخص کنید که نمونه کارهای شما تا چه اندازه پیچیده هستند و با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

به عنوان مثال بیشتر پروژه های شما اگر کار روی چوب و آماده‌سازی تابلوهای چوبی معمولی است می‌توانید با یک دستگاه سی ان سی سه محور نیاز خود را فراهم کنید. اما اگر قرار است از دستگاه برای یک کارگاه جواهر سازی استفاده کنید طبیعتاً جزئیات بیشتری در طراحی‌های خود دارید و این ایجاب می‌کند که شما محورهای بیشتری در اختیار داشته باشید تا بتوانید الگوهای سه بعدی را پیاده کنید.

سرعت گردش اسپیندل و قدرت الکترو موتور دستگاه

قدرت الکتروموتور یک ویژگی فنی بسیار مهم است که توانایی دستگاه را تعیین می‌کند. قدرت الکتروموتور دستگاه سی ان سی بر مبنای تعداد وات یا همان اسب بخار مشخص می‌شود و به نوعی عملکرد سایر قطعات دستگاه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. سرعت گردش اسپیندل در واقع سرعت گردش ابزار برشی را تعیین می کند و هم در کار بر روی آلیاژهای مختلف و هم در سرعت برشکاری نمونه‌های مختلف تاثیر گذار است.

با این تفاسیر هنگام خرید دستگاه cnc مینیاتوری حتما اطلاعات کافی و دقیق در مورد قدرت الکتروموتور دستگاه سی ان سی و سرعت گردش اسپیندل آن به دست بیاورید و مطمئن شوید که ویژگی های فنی دستگاه کاملاً با نیاز شما همخوانی دارد.

خرید دستگاه cnc مینیاتوری اقساطی یا کارکرده

خوشبختانه قیمت دستگاه cnc مینیاتوری چندان زیاد نیست و شما با بودجه کم بین ۱۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان می توانید صاحب یکی از این دستگاه ها شوید. اما در برخی موارد بودجه شما به شکلی نیست که همه هزینه دستگاه را بپردازید یا حداقل سعی می کنید که بخشی از سرمایه اولیه خود را به استخدام تکنسین و خرید مواد اولیه اختصاص دهید.

در این جور مواقع خرید دستگاه cnc مینیاتوری کارکرده یا خرید دستگاه به صورت اقساطی راهکارهای خوبی هستند. البته باید قبول کنیم که هر کدام از این گزینه ها برای شما محدودیت هایی ایجاد می کند که هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ سرمایه گذاری ممکن است شما را با چالش های مختلفی مواجه کند. پس ترجیحاً از قبل با فروشندگان دستگاه در مورد این ویژگی صحبت کنید و مطمئن شوید که با اهداف شما همخوانی دارد.

قیمت دستگاه cnc مینیاتوری

نوع نرم افزار استفاده شده در دستگاه

امکان استفاده از نرم افزارهای مختلفی در دستگاه های سی ان سی وجود دارد و نوع برنامه نویسی آنها هم با یکدیگر متفاوت است. برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که برای دستگاه‌های خود نرم افزار اختصاصی داشته باشند که کار کردن با آن ها پیچیده است. این در حالی است که در بیشتر دستگاه ها نرم افزار cad/cam یک انتخاب عمومی است و اکثر تکنسین ها با نحوه کار با آن آشنایی دارند.

اگر خودتان قرار است با دستگاه کار کنید و مطمئن شوید که توانایی کار با نرم افزار دستگاه را دارید. اما اگر در هر صورت می خواهید از یک تکنسین برای کار با دستگاه کمک بگیرید کار شما در خرید دستگاه سی ان سی مینیاتور راحت تر خواهد بود و مطمئن هستید که می‌توانید یک تکنسین برای او پیدا کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش اگرچه ارتباط چندانی با ویژگی‌ها و مشخصات فنی دستگاه ندارد اما در خرید دستگاه‌های پیشرفته و گران‌قیمت حتماً به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. داشتن گارانتی از این جهت اهمیت دارد که شما برای مدت زمان مشخصی مطمئن هستید که دستگاه شما به صورت رایگان یا با کمترین هزینه ممکن تعمیر میشود. از طرف دیگر وقتی که برای یک دستگاه گارانتی دو ساله در نظر گرفته می‌شود یعنی شرکت تولیدکننده حداقل برای دو سال از کیفیت کار دستگاه مطمئن است و شما می توانید به عنوان یک معیار غیر مستقیم برای سنجش کیفیت دستگاه از آن استفاده کنید.

وجود خدمات پس از فروش در خرید دستگاه cnc مینیاتوری از این جهت اهمیت دارد که شما از وجود قطعات برای تعمیر دستگاه مطمئن هستید و مجبور نمی شوید که دستگاه خود را برای چند ماه بخوابانید.

امیدوارم با ورود به این جزئیات بتوانید یک دستگاه سی ان سی رومیزی مناسب برای کارگاه خود انتخاب کنید. مطالعه مطالب زیر در انتخاب دستگاه مناسب به شما کمک می کند:

منبع: HAAS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 15 =