اخبار و مطالب

راه اندازی کارگاه cnc با کدام دستگاه توصیه می شود؟

راه اندازی کارگاه cnc با کدام دستگاه توصیه می شود؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد تازه کار به هنگام راه اندازی کارگاه cnc با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که نمی توانند مناسب ترین دستگاه cnc را مطابق با اهداف خود انتخاب کنند. دستگاه های cnc از قابلیت های جالب توجهی برخوردار هستند که باعث شده انتظارات بیجا هم از آنها وجود داشته باشد. از طرف دیگر کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری چند میلیونی هستند، مایلند که درآمد قطعی و ثابت داشته باشند.

حالا برای اینکه یک راهنما برای راه اندازی کارگاه cnc داشته باشید در ادامه در مورد اطلاعات مختلفی که به آنها نیاز دارید صحبت خواهم کرد.

قبل از هر چیزی هدف خود را از راه اندازی کارگاه cnc مشخص کنید

راه اندازی کارگاه cnc بدون داشتن اطلاعات از اینکه می خواهید چه کاری انجام دهید و فعالیت شما به چه صورت باشد امکان پذیر نیست و منجر به شکست می شود. احتمالاً بارها و بارها در مورد نوشتن طرح کسب و کار و بیزینس پلن خوانده‌اید. اما اگر در این مورد اطلاعات چندانی ندارید فقط کافی است یک برگه سفید بردارید و در آن سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • می خواهم چه چیزی تولید کنم و قرار است به چه کسی آن را بفروشم؟
  • از چه مواد اولیه استفاده کنم و نحوه تولید آنها به چه صورت است؟
  • میزان سرمایه ای که برای خرید دستگاه cnc اختصاص داده‌ام چقدر است؟
  • نیاز به چه مهارت هایی برای کار با دستگاه cnc دارم؟
  • کدام نوع دستگاه cnc را انتخاب کنم و هدف من از خرید آن چیست؟
  • اندازه کارگاه و سطح فعالیت آن به چه صورت باشد؟
  • قرار است راه اندازی کارگاه را در چند فاز انجام دهم؟

این سوالات و چندین سوال دیگر که مستقیماً با کسب و کار شما در ارتباط هستند به شما کمک می‌کند که دیدگاه روشنی نسبت به گام‌های اولیه و گام های بعدی خود داشته باشید و در انتخاب های بعدی از آنها کمک بگیرید. حالا برای اینکه راهنمای ما جنبه شخصی تر به خود بگیرد در ادامه به چند نکته جالبی اشاره می کنیم:

اگر تازه کار هستید

افراد تازه کار معمولا آشنایی محدودی با دستگاه cnc و کار با دستگاه دارند. به همین دلیل توانایی آنها در کار با دستگاه های پیشرفته بسیار محدود است و احتمالاً نمی توانند بازدهی مناسبی در شروع کار از آن دریافت کنند. توصیه ما به این افراد خرید دستگاه cnc کوچک و خرید دستگاه cnc رومیزی برای یک کارگاه کوچک است.

معمولاً این افراد می توانند برای راه اندازی کارگاه cnc خود به سراغ دستگاه فرز cnc دو محور یا دستگاه فرز cnc سه محور بروند. برای درک بیشتر این موضوع هم می‌توانید مطلب ما را در مقایسه دستگاه فرز cnc سه محور با دستگاه چهار محور و پنج محور مطالعه کنید.

اگر به دنبال یک کارگاه کوچک یا خانگی هستید

کارگاه های کوچک هم از لحاظ فضای کارگاهی و هم از لحاظ تامین بودجه برای خرید دستگاه cnc محدودیت دارند و این کار آنها را برای انتخاب به دستگاه‌های بزرگ سخت می‌کند. بنابراین، انتخاب دستگاه cnc ارزان مانند دستگاه کوچک و دستگاه رومیزی انتخاب بهتری برای آنها محسوب می شود.

البته این افراد می‌توانند از گزینه‌های دیگری مانند دستگاه فرز cnc اقساطی یا دستگاه فرز cnc کارکرده استفاده کنند که قیمت آنها ارزان تر است و برای شروع کار و راه اندازی کارگاه cnc مناسب هستند.

اگر به دنبال یک کارگاه کوچک یا خانگی هستید

اگر می خواهید یک کارگاه بزرگ داشته باشید

انتظار از یک کارگاه cnc بزرگ بالاست و احتمالاً سفارش‌های پیچیده‌تر و سخت‌تر به سراغ آنها می‌آید. ضمن اینکه هر چه سرمایه اولیه شما برای راه اندازی کسب و کار بیشتر باشد انتظار دارید که سطح درآمد بیشتری داشته باشید. بنابراین برای کارگاههای بزرگ استفاده از دستگاه cnc پنج محور انتخاب بهتری است.

اگر شما به عنوان صاحب یک کارگاه بزرگ بتوانید با شرکت‌های تولیدکننده به توافق برسید این امکان را دارید که بخشی از فعالیت آنها را بر عهده بگیرید و از آن به عنوان منبع اصلی کسب درآمد خود استفاده کنید.

اگر در یک شهر کوچک هستید

باید قبول کنیم که شهرهای کوچک ظرفیت کافی برای فروش محصولات دستگاه cnc ندارند و راه اندازی کارگاه cnc با یک دستگاه پیشرفته در این شهرها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. اگر هم بخواهید محصولات تولیدی خود را به شهرهای بزرگ انتقال دهید احتمالاً هزینه حمل و نقل به آن اضافه خواهد شد و این باعث می شود که محصولات شما گرانتر و احتمال فروش آن سخت‌تر شود.

پیشنهاد ما با این افراد خرید دستگاه cnc کوچک و رومیزی است که می‌تواند در یک کارگاه کوچک فعالیت کنند و محصولات خود را در همان منطقه بفروشند. به عنوان مثال یک دستگاه cnc فلز برای تولید فلزات و جواهرات انتخاب خوبی است.

اگر در یک شهر بزرگ هستید

در شهرهای بزرگ فضا برای بازاریابی و به دست آوردن مشتری راحت تر است و شما با پیاده سازی برنامه های تبلیغاتی راحت تر می توانید پول در بیاورید. در ضمن در این شهرها دسترسی شما به کارخانه ها و شرکت های بزرگ تر آسان بوده و می توانید در کنار آنها به تولید محصولات مختلف بپردازید.

در این حالت مهمترین معیار شما برای راه اندازی کارگاه cnc میزان سرمایه ای است که برای خرید دستگاه میتوانید اختصاص دهید. اما به طور کلی توصیه ما این است که در شهرهای بزرگ بیشتر روی دستگاه cnc گران قیمت متمرکز شوید که احتمال موفقیت در آن بیشتر است.

دستگاه cnc فلزات برای راه اندازی کارگاه cnc

باید اعتراف کنیم که دستگاه cnc فلزات محبوب ترین دستگاه برای راه‌اندازی کارگاه‌های بزرگ و کوچک است. این دستگاه ها هم برای شهرهای بزرگ و هم برای شهرهای کوچک انتخاب مناسبی است و می‌توان قطعات ساده و معمولی تا قطعات بسیار پیشرفته و حرفه‌ای را به کمک آن برش داد.

در مطالب قبلی نمونه هایی از کاربرد دستگاه cnc در جواهرسازی را معرفی کردیم. حالا شما می توانید یک کارگاه کوچک در زمینه تولید جواهرات در یک شهر کوچک ایجاد کنید یا به فکر راه اندازی کارگاه cnc فلزات در ابعاد بزرگ برای تولید قطعات خودرو باشید. ضمن اینکه خودتان می توانید خلاقیت به خرج دهید و از دستگاه در حوزه‌های مختلف استفاده کنید.

دستگاه cnc فلزات برای راه اندازی کارگاه cnc

دستگاه cnc چوب

کار روی چوب به هیچ وجه از بین نمی‌رود و بازار آن هم اشباع نمی‌شود. چوب یک نوع متریال محبوب و مهم در صنعت محسوب می‌شود که از یک کارگاه معمولی نجاری گرفته تا کارگاه های حرفه ای مبلمان سازی از آن استفاده می کنند. بنابراین شما با خرید دستگاه cnc چوب این امکان را دارید که در ابعاد مختلف به فعالیت بپردازید و کارگاه خود را به تولید تجهیزات چوبی اختصاص دهید.

با توجه به تنوعی که در بازار چوب وجود دارد و توانایی که خودتان در کار با دستگاه cnc دارید شیوه‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد که هم در شهرهای بزرگ و هم در شهرهای کوچک امکان استفاده از آن فراهم است.

دستگاه cnc سنگ

فعالیت در حوزه سنگ برای شهرهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل راه اندازی کارگاه cnc سنگ در این شهر ها مقرون به صرفه نیست. حتی انتخاب یک دستگاه cnc کوچک در این شهرها مناسب نیست و به همین دلیل توصیه ما این است که در کنار آن فعالیت های دیگری هم داشته باشید.

اما در شهرهای بزرگ برای دستگاه cnc سنگ بازار بزرگی وجود دارد و شما حتی می‌توانید بازارهای بین المللی را هدف خود قرار دهید. تولید سنگ های تزئینی و سنگ نوشته ها و همچنین تولید مجسمه به صورت ماکت انتخاب های خوبی برای کسب درآمد هستند.

دستگاه cnc پلاستیک و شیشه

کار روی پلاستیک و شیشه همانند سنگ محدودیت دارد و به همین دلیل برای شهرهای کوچک استفاده از آن توصیه نمی‌شود. البته به عنوان یک کارگاه می توانید از آن در کنار فعالیت‌های دیگر استفاده کنید تا برای شما توجیه اقتصادی داشته باشد.

اما اگر سرمایه کافی برای خرید دستگاه cnc بزرگ داشته باشید می‌توانید از این دستگاه به شکل مناسب درآمد کسب کنید و یک کارگاه بزرگ راه اندازی کنید.

دستگاه تراش cnc برای راه اندازی کارگاه cnc

دستگاه تراش cnc به شکلی است که قطعه کار روی یک محور سوار شده و به سرعت بالا می چرخد و با استفاده از ابزار برشی سطح آن تراشکاری می شود. بنابراین این دستگاه برای کار روی قطعاتی که نیاز به برش مقطعی ندارند و یا سطح آنها حکاکی شود بهترین انتخاب ممکن است.

بنابراین شما می توانید از یک دستگاه تراش cnc برای حکاکی روی مواد مختلف مانند فلز و سنگ استفاده کنید و در کنار آن قطعات ساده تر را برش دهید. امروزه نمونه های مختلفی از راه اندازی کارگاه cnc در حوزه تراشکاری در بازار وجود دارد که با مطالعه وضعیت آنها می توانید گام مهمی بردارید.

دستگاه فرز cnc

در مطالب قبلی دستگاه فرز cnc را با دستگاه تراش cnc مقایسه کردیم. در دستگاه فرز قطعه کار ثابت باقی می‌ماند و ابزار برشی در جهت های مختلف حرکت کرده تا قطعه کار را به شکل دلخواه درآورد. این وضعیت باعث می شود که توانایی دستگاه در برش قطعات پیچیده فوق‌العاده باشد و از دستگاه فرز cnc پنج محور به عنوان یک دستگاه پیشرفته استفاده شود.

اگر احساس می کنید که برای کارگاه شما مشتری کافی وجود دارد و سرمایه کافی برای پرداخت قیمت دستگاه فرز cnc دارید حتماً روی خرید یکی از آنها سرمایه‌گذاری کنید که ابزارهای قدرتمندی هستند.

دستگاه فرز cnc

دستگاه cnc چند کاره برای راه اندازی کارگاه cnc

بدون شک دستگاه cnc چند کاره انتخابی فوق‌العاده برای یک کارگاه محسوب می شود. این دستگاه اگرچه قیمت بالایی دارد، اما هم در کارگاه‌های کوچک و هم در کارگاههای بزرگ امکان استفاده از آن فراهم است. فقط کافی است که شما مهارت های لازم را به عنوان تکنسین دستگاه cnc داشته باشید تا بتوانید از آن به عنوان منبع کسب درآمد استفاده کنید.

در این مطلب تلاش کردیم که به ابهامات مختلف در حوزه راه اندازی کارگاه cnc پاسخ دهیم تا شما به عنوان تازه کار به عنوان یک الگو از آن استفاده کنید. اگر پیشنهادی دارید خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات بنویسید و برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در ضمن می توانید از مطالب زیر هم به عنوان کمک استفاده کنید:

منبع: MAZAK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =