اخبار و مطالب

راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc در 9 مرحله

بازاریابی کارگاه CNC به صورت مستقیم - راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc در 9 مرحله - اهمیت کاربرد دستگاه cnc در صنایع

راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc یکی از ایده های جذابی است که بسیاری از جوانان بیکار و افرادی که به عنوان کارگر کارگاه سی ان سی کار کرده اند می توانند از آن استفاده کنند. البته ممکن است برخی از این افراد نسبت به قیمت دستگاه سی ان سی و هزینه راه اندازی کارگاه نگران باشند که این افراد می توانند از دستگاه cnc اقساطی یا دستگاه cnc کار کرده برای شروع کسب و کار خود استفاده کنند.

اما به طور کلی برای راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc باید نه مرحله را طی کنید تا هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ تجاری آمادگی راه اندازی کسب و کار را داشته باشید.

نوشتن طرح کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc

اولین و مهمترین گامی که در جریان راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc باید بردارید، نوشتن طرح کسب و کار یا بیزینس پلن است. در این طرح شما باید به شکل واضح و مشخص بخش‌های مختلف کسب و کار خود را آنالیز کنید تا نسبت به چیزی که انتظار دارید اقدام کنید. به عنوان مثال به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هزینه کسب و کار به چه صورت است؟
  • بازار هدف شما کجاست؟
  • چه زمانی طول میکشد تا وارد بازار شوید؟
  • نام برند و شیوه بازاریابی کسب و کار شما چیست؟

بنابراین می توانیم بیزینس‌پلن را به طور کلی به چهار بخش تقسیم کنیم که بخش اولیه آن هزینه، بخش دوم مطالعه بازار و آمار فروش، بخش سوم زمان و نحوه تولید و در نهایت بخش چهارم ایجاد یک برند معتبر و بازاریابی است.

7 راهکار برای کاهش هزینه سرویس دستگاه cnc - نوشتن طرح کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc

هزینه های کسب و کار شامل چه مواردی می شود؟

قیمت دستگاه سی ان سی کم نیست و علاوه بر این باید هزینه‌های جانبی دیگر را هم در نظر گرفت. بنابراین در وهله اول باید در بیزینس پلن خود مشخص کنید که قرار است چه دستگاهی انتخاب کنید و چه اندازه برای آن هزینه کنید. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه شما در هزینه کردن برای خرید دستگاه سی ان سی خساست به خرج دهید، دستگاه کوچک تر و ضعیف تری خواهید داشت که قدرت مانور شما را پایین می آورد. در ضمن باید هزینه های جانبی برای تامین مواد اولیه و همچنین آماده سازی کارگاه را هم در این قسمت بیاورید.

 محصولتان را کجا میفروشید؟

قبل از راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc باید مشخص کنید که تولیدکننده چه چیزی هستید و چه کسی قرار است آن را بخرد. وقتی که شما از یک دستگاه سی ان سی رومیزی یا یک دستگاه سی ان سی کوچک استفاده می کنید یعنی میزان تولید شما محدود بوده و می توانید به بازارهای محلی یا مناطق محدود بسنده کنید. اما در طرف مقابل اگر به فکر فعالیت حرفه ای هستید و از یک دستگاه سی ان سی صنعتی کمک می گیرید باید به فکر بازار های بزرگ تر و وسیع تر باشید. حتما این مطلب ما را در مورد کاربرد دستگاه سی ان سی در جواهرسازی ببینید.

روند تولید تان به چه صورت است؟

وقتی که شما به فکر راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc هستید باید بدانید که تولیدکننده چه چیزی هستید و چه زمانی برای تولید آن اختصاص می دهید. تولید کردن قطعات چوبی ساده و قطعات فلزی معمولی زمان چندانی نمی‌برد. اما در برخی موارد شما ممکن است از یک دستگاه سی ان سی چند کاره استفاده کنید و قطعات پیشرفته تر و پیچیده تر را تولید کنید. در این صورت شما باید زمان بیشتری به تولید خود اختصاص دهید که مطمئناً روند تحویل محصول به مشتری را هم تغییر میدهد.

برای تبلیغات و بازاریابی چه برنامه‌ای دارید؟

اگر یک کسب و کار کوچک در یک کارگاه یا در گوشه‌ای از منزل خود داشته باشید استفاده از بازاریابی مویرگی و نشان دادن نمونه کار به مخاطبان در یک محدوده کوچک کافی است. اما وقتی که شما یک تکنسین ماهر هستید و می توانید به عنوان یک تولید کننده بزرگ فعالیت کنید، استفاده از ابزارهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و وب سایت برای معرفی کارگاه ضروری است. در این صورت هزینه راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc افزایش می یابد. مطلب ما را در مورد بازاریابی دستگاه cnc مطالعه کنید تا با نکات اولیه آن آشنا شوید.

دریافت مجوزهای قانونی برای شروع به کار

اگر یک بیزینس پلن کامل برای راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc نوشته باشید، به مانند یک چراغ در تاریکی به روشن شدن مسیر شما کمک می کند و راحت تر می توانید به درآمد برسید. در مرحله دوم باید مشخص کنید که برای شروع به فعالیت کارگاه خود نیاز به چه مجوزهایی دارید. این مجوزها ممکن است شامل نامه بهداشت برای فعالیت کارکنان یا حتی شروع به کار کارگاه باشد. در برخی مناطق هم شما باید مهارت خود را به عنوان تکنسین دستگاه سی ان سی به نهاد های دولتی نشان دهید تا مجوز فعالیت شما داده شود.

آماده سازی کارگاه برای نصب و راه اندازی دستگاه سی ان سی

الزامات اولیه نصب دستگاه سی ان سی را در مطالب قبلی توضیح دادیم و گفتیم که برای داشتن یک دستگاه مناسب باید چه کارهایی انجام دهید. وقتی که شما در گام‌های اولیه مجوز فعالیت خود را گرفته‌اید و مسیر کسب و کار خود را هم مشخص کرده‌اید، باید کارگاه را برای نصب و راه اندازی دستگاه سی ان سی آماده کنید. در این فضای کارگاهی باید محل نصب دستگاه مشخص شود و از طرف دیگر فاکتورهای تاثیرگذار دیگر مانند شرایط و رطوبت و مواد اولیه فعالیت دستگاه هم فراهم شود. در هر صورت بخش مهمی از راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc مربوط به فضای کارگاهی است.

آموزش لازم کار با دستگاه یا استخدام تکنسین

برای شروع به کار کارگاه دو مسیر متفاوت دارید. مسیر اول این است که خود شما دست به کار شوید و آموزش های لازم برای کار با دستگاه سی ان سی را ببینید. معمولا افراد سرمایه دار از این مسیر استقبال چندانی نمی کنند و خود را وارد دردسر آموزش نمی کنند. اما این ایده برای جوانان و کسانی که در ابتدای مسیر هستند بهتر بوده و بخش مهمی از هزینه های اولیه کارگاه را از بین میبرد.

مسیر دوم استخدام تکنسین دستگاه سی ان سی است. در این مسیر شما فاز اولیه کارگاه خود را با استفاده از یک تکنسین ماهر و آموزش‌دیده راه اندازی می کنید و بعد از مدتی خودتان می توانید آموزش ببینید و به عنوان تکنسین عمل کنید. توصیه ما این است که برای آموزش کار با دستگاه سی ان سی عجله نکنید و اصول را به طور کامل یاد بگیرید. مطالعه مطلب تکنسین دستگاه تراش سی ان سی در این مورد می تواند به شما کمک کند.

دستگاه CNC در جواهرسازی

انجام امور مالی برای کسب و کار

حتی بی سوادترین افراد هم بعد از مدتی توانایی کار با دستگاه سی ان سی را به دست می آورند و به مرور زمان منبع درآمد پایداری برای خود ایجاد می‌کنند. بنابراین در جریان راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc شک نداشته باشید که باید امور مالی کارگاه خود را کنترل کنید و حتی از حساب بانکی و حساب مالی استفاده کنید. پس توصیه ما این است که یک حساب مالی جداگانه برای کارگاه خود داشته باشید تا امور جاری کارگاه را به کمک آن کنترل کنید.

برنامه ریزی برای خرید دستگاه سی ان سی متناسب با کارگاه

گام مهم بعدی شما برای داشتن کارگاه سی ان سی، رفتن به سراغ شرکت های فروشنده و خرید دستگاه سی ان سی است. مطمئنا در گام های قبلی مشخص کرده اید که حوزه فعالیت کارگاه شما به چه صورت است و به چه دستگاهی نیاز دارید. معمولاً برای کسانی که حوزه فعالیت وسیعی دارند و فضای کارگاهی آنها محدود است استفاده از دستگاه تراش چند کاره یا دستگاه سی ان سی چند کاره بهترین پیشنهاد است. البته با توجه به نوع مواد اولیه و شرایط کارگاه خود می‌توانید تغییراتی در گزینه های انتخابی به وجود بیاورید.

اگر از لحاظ مالی دچار مشکل هستید و سرمایه کافی برای خرید نقدی دستگاه سی ان سی ندارید، از دستگاه سی ان سی اقساطی استفاده کنید. اگر هم به دنبال یک دستگاه سی ان سی ارزان هستید استفاده از دستگاههای کارکرده بهترین پیشنهاد ممکن است که هزینه های اولیه شما را به شدت پایین می آورد.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که گام های بعدی و بلند مدت کسب و کار خود را در نظر بگیرید تا در صورت پیشرفت مجبور به تعویض دستگاه خود نشوید.

گرفتن بیمه برای کسب و کار

با وجود این اینکه ایمنی دستگاه سی ان سی در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما باید بپذیریم که گرفتن‌بیمه بخشی از مراحل راه اندازی کسب و کار با دستگاه cnc است. با توجه به اینکه دستگاه سی ان سی با فرآیندهای خطرناکی مانند برشکاری و تراشکاری سر و کار دارد، حتماً برای گرفتن بیمه اقدام کنید و یک راهکار برای جبران خسارتهای احتمالی داشته باشید.

معرفی برند و بازاریابی برای دستگاه سی ان سی

بازاریابی محصولات دستگاه سی ان سی چندان سخت نیست و می‌تواند شیوه‌های مختلف برای معرفی آنها استفاده کرد. البته اندازه کارگاه و میزان تولید آن در انتخاب شیوه بازاریابی تاثیر گذار است. اگر یک کارگاه کوچک خانگی دارید می توانید روش تبلیغات خود را به همان منطقه کوچک محدود کنید. اما با وجود یک دستگاه سی ان سی صنعتی می توانید تبلیغات در حجم بزرگ تر انجام دهید از بستر شبکه‌های اجتماعی و وب سایتهای اینترنتی برای فروش محصول استفاده کنید.

تهیه نمونه کار اولیه برای قضاوت توسط مخاطب

الان زمان آن فرا رسیده که نمونه کار تولید کنید و به بازار بفرستید. مشتری بدون دیدن نمونه کار نمی تواند در مورد کیفیت کار شما قضاوت کند. قبل از شروع به تولید در حجم انبوه، حتماً تعداد معدودی نمونه کار تولید کنید و به بازار بفرستید. بعد از تحویل آنها به مشتری در مورد کیفیت محصولات خود بازخورد بگیرید و در صورت نیاز تغییراتی در آنها به وجود بیاورید. در این صورت شانس بالاتری برای رقابت خواهید داشت و فروش بیشتری دارید.

مطالعه مطالب زیر به شما در درک به طرح موضوع کمک می کند:

منبع: howtostartanllc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =