اخبار و مطالب

سفارش برش cnc باید شامل چه اطلاعاتی باشد؟

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه فرز cnc چینی - سفارش برش cnc باید شامل چه اطلاعاتی باشد؟ - چرا دستگاه CNC چند کاره بهترین انتخاب برای کسب درآمد است؟

به کارگیری دستگاه سی ان سی برای برش دادن قطعات مختلف مانند قطعه خودرو یک موضوع طبیعی و رایج است و به همین دلیل سفارش برش cnc می تواند منبع اصلی کسب درآمد با این دستگاه ها باشد. اما آیا ما می‌توانیم سفارش برش خود را به هر کارگاهی ارائه دهیم؟ برای ارائه یک سفارش باید از قبل چه اطلاعاتی را مشخص کنیم؟ آیا می توانیم از کمک اپراتور دستگاه سی ان سی برای بهبود سفارش خود استفاده کنیم؟

رایج ترین حالت سفارش برش cnc به این صورت است که شما ابتدا طرح مورد نظر خود را آماده می کنید و الزامات اولیه آن را هم مشخص می کنید تا در گام بعدی شرکت مورد نظر آن را انجام دهد. اما به طور کلی در جریان این سفارش‌ها باید نکاتی رعایت شود که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

یک شرکت چگونه سفارش برش cnc را انجام می دهد؟

وقتی که ما سفارش برش کاری و ماشینکاری یک قطعه را به یک کارگاه می‌دهیم، روند انجام کار به چه صورت است؟ معمولا این شرکت ها امکان تماس تلفنی یا استفاده از برنامه هایی مانند واتساپ و تلگرام را به شما می‌دهند تا ابتدا خواسته خود را مطرح کنید. اگر سفارش برش cnc شما با توانایی دستگاه و مهارت اپراتور دستگاه تراش سی ان سی همخوانی داشته باشد از شما می خواهند که طرح مورد نظر را برای آنها بفرستید یا حضوری به کارگاه آنها مراجعه کنید.

در این مرحله اپراتور بررسی های مختلفی روی سفارش شما انجام می دهد و در صورت نیاز اصلاحاتی هم روی آن صورت می‌گیرد. اگر اجرای طرح توسط دستگاه محدودیتی نداشته باشد و از لحاظ فنی هم مشکل خاصی وجود نداشته باشد، سفارش برش cnc شما آماده سازی شده و تحویل داده میشود. اما شما به عنوان سفارش دهنده باید چند کار را به عنوان الزامات اولیه انجام دهید:

ابعاد را مشخص کنید و طرح را بکشید

اگر مطالب قبلی ما را در مورد آموزش برنامه نویسی دستگاه سی ان سی با زبان برنامه نویسی G-Code  دیده باشید در جریان آن اشاره کردیم که ابتدا باید طرح مورد نظر کشیده شود و ابعاد آن مشخص شود. استفاده از نرم افزارهای طراحی مانند اتوکد و تری دی مکس و همچنین به کارگیری نرم افزار کورل دراو این امکان را به شما می دهد که طرح مورد نظر را با دقت بالایی آماده کنید.

به خاطر داشته باشید که طرح اندازه گیری شده و کشیده شده شما بعدا توسط اپراتور دستگاه تبدیل به یک بلوک برنامه نویسی شده تا دستگاه بتواند آن را اجرا کند. بنابراین به هر اندازه که شما دقت بیشتری در طراحی سفارش برش cnc خود به خرج دهید می توانید امیدوار باشید که طرح نهایی نزدیک ترین گزینه به خواسته شما باشد و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

 شروع سوراخکاری یک قطعه کار با دستگاه سی ان سی با طراحی اولیه

مشخص کنید که باید از چه موادی استفاده شود؟

وقتی که قرار است از یک دستگاه سی ان سی برای برش دادن قطعه کار خود استفاده کنید، یعنی با یک دستگاه پیشرفته و هوشمند به مواجه هستید که برای اهداف مختلف تخصصی شده است (آیا دستگاه سی ان سی یک دستگاه تخصصی است؟). به کارگیری این دستگاه برای مواد مختلف باید به شکل تخصصی باشد و به همین دلیل شاهد استفاده از لفظ هایی مانند دستگاه سی ان سی سنگ یا دستگاه سی ان سی فلزات هستیم.

حالا اگر شما به هر دلیلی تصمیم دارید که سفارش برش cnc خود را با یک دستگاه مخصوص فلزات انجام دهید، باید مشخص کنید که قرار است این کار روی چه آلیاژی انجام شود. در حقیقت برش دادن آلیاژ های مختلف نیاز به استفاده از مته های خاص دارد و به همین دلیل اپراتور باید بداند که شما نیاز به چه آلیاژی برای هدف خود دارید. اگرچه در اینجا مشخص کردن جنس مته و اندازه آن وظیفه شما نیست، اما اگر نوع آلیاژ را مشخص کنید اپراتور در انتخاب آن مشکلی نخواهد داشت.

جزئیات برش سی ان سی را مشخص کنید

به کارگیری دستگاه سی ان سی برای برش دادن یک قطعه معمولی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و حتی کارگاه‌های مختلف هم این کار را برای شما انجام نمی‌دهند. بنابراین بهتر است که سفارش برش cnc شما شامل قطعات پیچیده ای باشد که روش های ساده برشکاری امکان آماده سازی آنها را ندارند و باید با استفاده از دستگاه های پیچیده انجام شوند.

وقتی که یک اپراتور قصد اجرای سفارش برش cnc را دارد، باید اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشد. شما هم به عنوان صاحب پروژه و صاحب قطعه کار به دنبال یک برش با کیفیت هستید و به همین دلیل بهتر است جزئیات را در مورد برش خود تعیین کنید و آنها را به صورت داده های قابل اندازه گیری در اختیار اپراتور قرار دهید. هر چه شما در این بخش دقیق تر عمل کنید، نتیجه کار هم مناسب‌تر خواهد بود.

چرا تماس تلفنی نمی تواند منطقی باشد؟

با وجود این که ممکن است ارتباط شما با یک کارگاه یا یک اپراتور به صورت تلفنی باشد، اما استفاده از تماس تلفنی برای سفارش دادن برش یک قطعه کار منطقی نیست. معمولاً بعد از تایید اولیه توسط اپراتور از شما خواسته می شود که سفارش برش cnc خود را به صورت حضوری و با داده های دقیق در اختیار آنها قرار دهید. البته در برخی موارد هم ممکن است اپراتور یا صاحب کارگاه از شما بخواهد که سفارش خود را به صورت یک طرح آماده شده یا یک فایل در اختیار آن ها قرار دهید تا برش را بر مبنای آن انجام دهند.

دستگاه CNC در جواهرسازی

نقش اپراتور در اجرای پروژه سفارش برش cnc

استفاده از یک نرم افزار هوشمند در دستگاه سی ان سی باعث می شود که نقش اپراتورها از لحاظ عملی بسیار کمتر شده و بیشتر به عنوان یک ناظر در کنار دستگاه باشد. اما این دلیل بی اهمیت بودن اپراتور در انجام سفارش برش cnc نیست. در حقیقت اپراتور می‌تواند در انتخاب‌های مختلف برای انجام این پروژه تاثیر گذار باشد که در ادامه فهرستی از آنها می آوریم:

  • در طراحی مناسب برای سفارش تاثیر گذار است
  • در تعیین مناسب بودن طراحی برای هدف‌گذاری نقش دارد
  • مته مناسب را برای برش ماده مورد نظر انتخاب می کند (انواع مته پرکاربرد در دستگاه سی ان سی چوب)
  • آلیاژهای مختلف را میشناسد و بهترین روش برش آنها را هم می داند
  • در برنامه نویسی دستگاه برای برش با کیفیت و ایده آن دستگاه نقش دارد
  • می تواند شرایط قطعه کار را با توجه به نیاز شما تغییر دهد.

دستگاه cnc کوچک و نقش آن در پروژه های مختلف

شاید برای خود شما هم پیش آمده باشد که به فکر استفاده از یک دستگاه سی ان سی رومیزی برای راه اندازی یک کارگاه خانگی باشید. این دستگاه ها به عنوان یک گزینه ارزان‌قیمت شناخته می‌شوند که می‌توان یک کارگاه را با هزینه پایین راه اندازی کرد. این دستگاه‌ها از لحاظ مبنای عملکرد و اصول اولیه به عنوان یک دستگاه استاندارد شناخته می‌شوند، اما به طور کلی باید بپذیریم که از لحاظ ابعاد محدودیت دارند و این باعث می شود که کارگاه در سفارش برش cnc محدودیت داشته باشد.

بنابراین شما به عنوان سفارش دهنده در وهله اول باید مطمئن شوید که کارگاه مورد نظر توانایی انجام سفارش شما را دارد. البته در برخی موارد فرد هم می تواند برای خرید دستگاه سی ان سی کوچک اقدام کند و آن را به عنوان یک کارگاه جانبی در کنار کارگاه اصلی خود به کار گیرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش برش cnc با ما در تماس باشید و از مطالب زیر به عنوان مطالب تکمیلی استفاده کنید:

منبع: MAZAK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =