اخبار و مطالب

شیوه های بازاریابی کارگاه CNC که درآمد آنها را افزایش می دهد

شیوه های بازاریابی کارگاه CNC که درآمد آنها را افزایش می دهد

دستگاه سی ان سی توان فوق‌العاده‌ای برای بالا بردن توانایی یک کارگاه در تولید قطعات مختلف دارد اما این دلیل نمی شود که صاحب کارگاه نسبت به بازاریابی کارگاه CNC بی تفاوت باشد. یک تکنسین به هر اندازه ای که مهارت داشته باشد، باید نمونه کار خود را در معرض دید مخاطب و مشتری قرار دهد تا آنها نسبت به کیفیت کار او قضاوت کنند و این باعث جذب مشتری بالقوه شود.

در مطالب قبل نشان دادیم که در بازاریابی کارگاه CNC چه موارد می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما در اینجا به شما خواهیم گفت که روند بازاریابی این کارگاه ها به چه شکلی است و باید از چه ابزارهایی استفاده کنند.

بازاریابی کارگاه CNC به صورت مستقیم

اولین روش تبلیغاتی که یک کارگاه می‌تواند به کار ببرد تبلیغات مستقیم است که امروزه شاهد اجرای نمونه های مختلف آن در قالب تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات در بیلبوردها هستیم. در حقیقت کارگاه های سی ان سی نمونه کار ها و توانایی های خود را در قالب پیام های تبلیغاتی در تلویزیون و در بیلبوردهای تبلیغاتی قرار می‌دهند و از این طریق به کسب درآمد می پردازند.

بزرگترین مزیت این شیوه برای بازاریابی کارگاه CNC این است که به طور مستقیم با مخاطب در ارتباط است و نرخ بازدهی بالایی دارد. اما باید بپذیریم که هزینه تبلیغات در بستر تلویزیون و بیلبورد های تبلیغاتی شهر بسیار زیاد است و این برای کارگاه های کوچک نمی تواند مقرون به صرفه باشد. در حقیقت بازاریابی مستقیم بیشتر مخصوص کارگاه‌های صنعتی است که امکان همکاری با شرکت های قطعه سازی خودرو یا سایر شرکت ها را دارند.

بازاریابی کارگاه CNC به صورت مستقیم

بالا بردن کیفیت تولید و بازاریابی غیر مستقیم

شیوه دوم بازاریابی کارگاه CNC شامل بالا بردن کیفیت تولید و بازاریابی غیرمستقیم است. انتخاب یک کسب و کار به خاطر یک محصول خاص یا یک برند بیشتر به وجود مزیت رقابتی بر می گردد. مزیت رقابتی یعنی چیزی که شما دارید و رقبای شما در کوتاه مدت یا در بلند مدت امکان استفاده از آن در مورد محصولات خود ندارند.

شاید مطالب زیادی در مورد خلاقیت و هنرمندی در طراحی الگوهای مختلف مطالعه کرده باشید و دیده باشید که چگونه از یک نرم افزار گرافیکی می توان برای تولید آثار جدید استفاده کرد. در مطالب قبلی گفتیم که برنامه نویسی دستگاه سی ان سی با زبان G-Code تا چه اندازه پیچیده است. یک تکنسین ماهر و خلاق می توانند از همین پیچیدگی به عنوان یک ابزار برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کند و درآمد کارگاه خود را افزایش دهد.

استفاده از بستر شبکه های اجتماعی

احتمالا در شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص در اینستاگرام دیده اید که برخی از کارگاه ها اقدام به ایجاد صفحه اختصاصی کرده و نمونه کارهای خود را معرفی کرده اند. این روند حتی در مورد شرکتهای بزرگ در سطح دنیا هم انجام می‌شود و یک روال معمول در بازاریابی کارگاه CNC محسوب می شود. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که شبکه‌های اجتماعی امکان پخش تصویر و فیلم را به شما می دهند و این تنوع در تبلیغات شما را افزایش می دهد.

برای تبلیغات کارگاه سی ان سی در شبکه های اجتماعی نیاز به مهارت های تبلیغاتی و بازاریابی هم دارید. البته در برخی موارد شرکت هایی هستند که امکان تبلیغات شما را در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام فراهم می کنند و نیازی نیست که خود شما به صورت مستقیم در آنجا فعالیت داشته باشید. اما اگر به طور کلی از لحاظ مالی وضعیت مطلوبی ندارید یا نمی خواهید هزینه چندانی کنید بهتر از خودتان این صفحه را مدیریت کنید و ارتباط بهتری با مخاطبین خود داشته باشید.

تولید محدود و مستقیم سفارش

همانطور که بالا بردن کیفیت تولید قطعات می تواند به عنوان یک شیوه بازاریابی غیرمستقیم به شما کمک کند، از همین حربه هم می توانید برای به دست آوردن مشتری جدید و افزایش درآمد خود استفاده کنید. البته این حربه بیشتر مربوط به کارگاه‌های کوچک می‌شود و آنها با استفاده از یک دستگاه سی ان سی کوچک یا یک دستگاه سی ان سی رومیزی می‌توانند سفارش مستقیم مشتریان خود را انجام دهند.

نمونه‌های مشابه زیادی از این شیوه بازاریابی کارگاه CNC وجود دارد که هم دارای وبسایت هستند و هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. در حقیقت این کارگاه ها امکان ارتباط مستقیم با مشتریان را فراهم می کنند و تنها تولید محصولات خود را تابع سفارش مشتری می کنند. البته باید بپذیریم که این یک گام ابتدایی و مقدماتی در کسب درآمد با دستگاه سی ان سی محسوب شده و در مراحل بعدی تغییرات پیشرفته‌تری در آن به وجود می آید.

همکاری با شرکت های تبلیغاتی در بازاریابی کارگاه CNC

پیاده سازی برنامه های بازاریابی دستگاه سی ان سی بدون دخالت شرکت های تبلیغاتی بسیار سخت است و در بیشتر موارد با شکست مواجه می شود. شاید شما در کار با دستگاه سی ان سی مهارت فوق العاده ای داشته باشید و بتوانید اصول برنامه نویسی و طراحی این دستگاه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اما این دلیل نمی شود که در زمینه فروش محصول و بازاریابی آن هم موفق عمل کنید.

بنابراین در وهله اول برای بازاریابی کارگاه CNC می توانید به سراغ شرکت‌های تبلیغاتی مرتبط با تجارت و کسب و کار خود بروید و از آنها بخواهید که با شما همکاری کنند. بخش اولیه این همکاری برای شما هزینه‌بر خواهد بود و نرخ بازگشت سرمایه کم است. اما به مرور زمان می توانید روی کیفیت محصولات تولیدی خود متمرکز شوید و در بلندمدت خودتان برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی را اجرا کنید.

همکاری با شرکت های تبلیغاتی در بازاریابی کارگاه CNC

ارائه نمونه کار دستگاه سی ان سی با قیمت ارزان

مزیت رقابتی در جلب توجه مشتری و به دست آوردن نظر آنها برای انجام سفارش بسیار مهم است. توانایی تکنسین دستگاه تراش سی ان سی برای پیاده سازی الگوهای مختلف یک مزیت بزرگ محسوب می شود و امکان تولید قطعات سخت و پیچیده را به شما می دهد. اما در طرف مقابل باید این دیدگاه را برای مشتریان و مخاطبین خود به وجود بیاورید که اصول اولیه کار با این دستگاه ها را بلدید و می توانید آنها را راضی نگه دارید.

گام اولیه بازاریابی کارگاه CNC خود را با تولید محصولات ارزان قیمت نسبت به رقبا بردارید و این دیدگاه را در مشتریان خود ایجاد کنید که می توانید همان محصول را با قیمت ارزان‌تر تولید کنید. بعد از به دست آوردن مشتری و کسب تجربه در کار با دستگاه برای تولید قطعات پیچیده تر می توانید گام های بعدی خود را با قیمت‌های بالاتر بردارید و از کسب درآمد مطمئن و سودآوری بیشتر مطمئن شوید.

حوزه‌های بیشتری را در کارگاه خود پوشش دهید

به عنوان یک توصیه و قانون کلی در حوزه صنعت، هر چه توانایی شما برای انجام سفارش های مختلف و فعالیت در حوزه های متنوع بیشتر باشد شانس بیشتری برای کسب درآمد دارید و خیلی راحت‌تر مشتری جذب می کنید. در مطالب قبلی در مورد تحلیل برنامه نویسی دستگاه سی ان سی به همراه نمونه کار صحبت کردیم و نشان دادیم که نحوه پیاده سازی برنامه یک دستگاه تا چه اندازه روی کیفیت آن تاثیر گذار است.

شما هم به عنوان تکنسین یا صاحب دستگاه سی ان سی سعی کنید اصول اولیه برنامه نویسی دستگاه را یاد بگیرید و در کنار آن کار با نرم افزار های گرافیکی و نرم افزارهای مربوطه در این حوزه را هم کند یاد بگیرید. این توانایی ها به شما اجازه می دهد که قدرت مانور بیشتری داشته باشید و حتی بتوانید با دستگاه های پیچیده مانند دستگاه سی ان سی چند کاره یا دستگاه سی ان سی پنج محور هم کار کنید.

به عنوان یک قانون کلی در بازاریابی کارگاه CNC باید بپذیریم که هر چه توانایی و مهارت شما در کار با دستگاه بیشتر باشد و ارتباط قوی تری با مشتریان خود داشته باشید راحت‌تر سفارش می گیرید و راحت تر پول در می آورید.

مطالب زیر را هم به عنوان مطالب تکمیلی مطالعه کنید:

منبع: HAAS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =