اخبار و مطالب

فرز دروازه ای یا Gate Milling Machine

ماشین فرز دروازه ای بسیار دقیق بوده و در سه محور، قابلیت حرکت دارد. این ماشین قابلیت برش همزمان چند اسلب را دارد که به دو صورت میز چرخان و هد چرخان می باشد و در مدل های خاص قابلیت فارسی بر کردن دارد.

فرز دروازه ای دارای دو مدل پایه بتنی و پایه فلزی قابل ارائه است . دستگاه فرز دروازه ای قابلیت برش تا ارتفاع 50 سانتیمتر و چرخ مجهز به سیستم لیزری مسیر برش را دارا می باشد.

این دستگاه ها برای ماشین کاری قطعات بزرگ و حجیم بسیار مناسب هستند. دستگاه  فرز دروازه ای نوعی دستگاه سی ان فرز هستند که در ابعاد بزرگ تر کارکرد دارند.

ماشین

موارد استفاده

دستگاه فرز با چرخاندن یک ابزار برش (کاتر) و انتقال آن به داخل قطعه کار، مواد را از قطعه کار جدا می کند. ماشین های فرز دروازه ای ، اعم از عمودی یا افقی، معمولاً برای ماشینکاری سطوح مسطح و با شکل نامنظم استفاده می شوند و می توان از آنها برای سوراخ کردن، برش چرخ دنده ها و رزوه ها و شکاف ها در ابعاد بزرگ استفاده کرد.

انواع

دستگاه فرز عمودی

یک ماشین فرز عمودی با جهت عمودی ابزار برش آن تعریف می شود. ابزار برش بر روی یک دوک عمودی قرار می گیرد که می تواند بالا یا پایین تر شود. هنگامی که پایین می آید، به قطعه کار زیرین فشار می آورد و به آن اجازه می دهد مواد را جدا کند. هنگامی که بالا می رود، ابزار برش از قطعه کار جدا می شود. ماشین های فرز عمودی به سادگی دارای یک ابزار برش عمودی هستند.

دستگاه فرز افقی

از طرف دیگر، دستگاه فرز افقی نوعی دستگاه فرز است که دارای ابزار برش افقی است. آنها مانند سایر ماشین های فرز، از جمله ماشین های فرز عمودی، با قرار دادن قطعه کار در معرض ابزار برش دوار کار می کنند. در حالی که ماشین های فرز عمودی دارای یک ابزار برش عمودی هستند، ماشین های فرز افقی دارای یک ابزار برش جهت افقی هستند. ابزار برش در حین فشار دادن به قطعه کار زیرین، به صورت افقی روی یک دوک حرکت می کند.

دستگاه فرز تختی

نوع سوم دستگاه فرز تختی است. ماشین های فرز تخت با استفاده از آویز مشخص می شوند. آنهایک دوک دارند که ابزار برش را نگه می دارد، اما دوک به یک آویز محکم می شود. آویز را می توان بالا یا پایین آورد تا ابزار برش بتواند به قطعه کار برسد. ماشین‌های فرز تخت در اصل نوعی از ماشین‌های فرز عمودی هستند و تنها تفاوتشان این است که آویز دارند.

دستگاه فرز جعبه

دستگاه فرز جعبه ای که به سادگی به عنوان آسیاب جعبه ای نیز شناخته می شود، یک دستگاه ساده و ارزان قیمت است که قادر به انجام فرآیندهای آسیاب اولیه است. آنها را “ماشین های فرز جعبه” می نامند زیرا دارای یک ابزار برش روی جعبه هستند. راه جعبه می تواند به سمت بالا و پایین حرکت کند تا مواد را از قطعه کار زیرین جدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =