اخبار و مطالب

فروش اقساطی دستگاه فرز CNC

برخی از شرکت های تولید کننده یا وارد کننده دستگاه های CNC  , به علت سنگین بودن هزینه این دستگاه ها اقدام به فروش اقساطی یا شرایطی می کنند تا تمامی صنعت گران از این دستگاه در کسب و کار خود بهره ببرند.

در این مقاله به برخی از این شرایط می پردازیم :

میزان تسهیلات

در فروش اقساطی ,  شرکت تامین کننده تسهیلاتی را در اختیار خریداران قرار میدهد که بتوانند به کمک این تسهیلات  دستگاه CNC مورد نظر را خریداری نمایند.

سقف این تسهیلات حداکثر 70 و حداقل 50 درصد از مبلغ کلی قرارداد یا ارزش دستگاه می باشد . تمامی این تسهیلات طی یک توافق نامه میان خریدار و شرکت های دانش بنیان تولید کننده دستگاه های CNC  به صورت کتبی قید میشود و در اختیار طرفین قرار داده می شود.فروش

پیش پرداخت

تمامی شرکت های تولید کننده و یا وارد کننده دستگاه های CNC  مبلغی از قرارداد را به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت میکنند ,  که در بهترین شرایط این مبلغ معادل 30 درصد از ارزش کلی دستگاه می باشد .

نرخ بهره و بازپرداخت

در خرید اقساطی  نرخ بهره سالانه ارتباط مستقیم با دوره ی باز پرداخت دارد . به نحوی که خریدار میتواند برای سهولت در پرداخت خود تعداد اقساط خود را بیشتر و به نسبت مبلغ آن را کاهش دهد . اما باید به این نکته اشاره کرد که هرچقدر تعداد اقساط یا دوره باز پرداخت افزایش یابد به همان نسبت میزان بهره سالانه نیز افزایش می یابد .

با این حال وزارت صنعت و معدن در جهت یکسان سازی افرایند فروش اقساطی دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی اقدام به طرح بخشنامه ای کرده است که طی آن نرخ بهره سالانه حداقل 12 درصد و دوره بازپرداخت حداکثر30 ماه میباشد .

تنفس

مقوله دیگری که در فروش اقساطی دستگاه های CNC حائز اهمیت میباشد ,تنفس است .دوره تنفس در حقیقت فرصتیست برای سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه و پرداخت مطمئن تر به شرکت طرف قرارداد . در این دوره سرمایه گذار میتواند کسب و کار و یا خط تولید خود را آغاز کند و بعد از گذشت موعد مقرر شروع به پرداخت اقساط دستگاه خریداری شده کند .

دوره تنفس به نسبت توافق نامه جاری میان شرکت تامین کننده و خریدار متغیر است و مسلما دستگاه هایی با ارزش بیشتر دوره تنفس بیشتری خواهند داشت اما باید خاطر نشان کرد که دروه تنفس 3 تا 6 ماه ( نسبت به ارزش دستگاه) می باشد .

توضیحات

راه اندازی کسب و کار های صنعتی که نیاز به بهره گیری از ماشین آلات دارند از جمله مشاغلی هستند که متاسفانه در ایران جز صنایعی هستند که کمترین حمایت را دریافت می نمایند. لذا حمایت درون صنفی و از طریق تامین کنندگان این نوع ماشین آلات واجب و ضروری است تا این زنجیره تامین حفظ و توسعه و بروز رسانی ماشین آلات در خطوط تولید تسهیل گردد.
برخی شرکت ها شرایط تسهیلات ویژه ای با تحویل روز و فوری دستگاه ، بدون دریافت هیچ بهره و یا سودی را برای مشتریان در نظر گرفته بودند  و این روند تا جایی ادامه یافت که نوسانات ارزی فشار چند برابری و حداکثری را بر کالاهای این شرکتها  داشت. بنابراین این امر مدیران این شرکت ها را بر آن داشت تا راه کار های جدیدی را برای تسهیل این روند اتخاذ نمایند تا مشتریان با تحویل دستگاه از منابع و شرایط خرید اقساطی بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =