اخبار و مطالب

روند فروش دستگاه تراش cnc به چه صورت است و هر مرحله چکار کنیم؟

استفاده از دستگاه سی ان سی پنج محور در پنج سطح مختلف با زوایای خاص - فروش دستگاه تراش cnc

نمی دانم تا به حال در روند فروش دستگاه تراش cnc حضور داشته اید یا خیر، اما فروش این دستگاه گرانقیمت با جزئیات زیادی همراه است. اصولا این دستگاهها به دلیل دارا بودن تکنولوژی پیشرفته و کیفیت ساخت بالا، حتی در اندازه های کوچک و رومیزی هم قیمت بالایی دارند. بنابراین کسانی که حاضر به سرمایه گذاری در حدود ده ها و حتی صد ها میلیون تومان هستند، طبیعی است که حساسیت بالایی نسبت به روند خرید دستگاه تراش سی ان سی داشته باشند.

حالا برای کسانی که تجربه کافی در کار با این دستگاه ها ندارند، روند فروش دستگاه تراش cnc را در این مطلب آورده ایم تا مبتدی آن بتوانند گام به گام با آن حرکت کنند و بهترین دستگاه را تحویل بگیرند.

بررسی گزینه های مختلف برای فروش دستگاه تراش cnc

اولین گامی که در جریان فروش دستگاه تراش cnc باید برداشته شود، بررسی گزینه های مختلف است. در حقیقت تنها یک قسمت از این انتخاب مربوط به نوع دستگاه و نوع مواد کارگاه است. اما فاکتورهای دیگری مانند ویژگی های فنی دستگاه، ابعاد و اندازه آن، شرکت وارد کننده دستگاه، برند تولید کننده دستگاه و همچنین موارد جزئی‌تر مانند خدمات پس از فروش و گارانتی در این فرآیند تاثیر گذار هستند. بنابراین هنگام بررسی گزینه های مختلف به موارد زیر توجه کنید:

  • با توجه به بودجه‌ای که برای راه اندازی کارگاه در نظر گرفته‌اید، دستگاه را انتخاب کنید
  • نوع دستگاه را با توجه به حوزه فعالیت کارگاه از لحاظ کار روی فلزات، چوب یا سنگ انتخاب کنید
  • اندازه میز دستگاه را با توجه به اندازه کارگاه و همچنین اندازه قطعه کارهایی که قرار است روی آن‌ها کار شود مشخص کنید
  • به سراغ شرکت‌های بروید که نسبت به محل سکونت شما چندان دور نیستند و برخورداری از خدمات آنها راحت است.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش را در خرید خود لحاظ کنید و در قرارداد خرید بیاورید
  • در مورد نصب و راه اندازی دستگاه و همچنین تعمیر و نگهداری آن با شرکت فروشنده به توافق برسید.

همه این موارد کلی هستند و شما در جریان فروش دستگاه تراش cnc باید هر کدام از آنها را به صورت جزئی تر و دقیق تر بررسی کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید.

دستگاه CNC فلز - فروش دستگاه تراش cnc

انتخاب چند شرکت و تماس با آنها

خوشبختانه یا متاسفانه تعداد شرکت های فعال در حوزه خرید و فروش دستگاه تراش cnc چندان زیاد نیست و این کار شما را برای انتخاب یک شرکت مناسب سخت نمی کند. یک برگه سفید بردارید و در اینترنت به دنبال شرکت های فروشنده این دستگاه ها بگردید.  شرکت ها را بنویسید و وب‌سایت‌های آنها را ببینید. همچنین در این برگه اطلاعات تماس آنها و میزان دوری آنها را نسبت به محل سکونت خود بنویسید.

فهرستی که شما در اینجا آماده می کنید بسیار مهم است و در حقیقت تنها لیستی است که شما قرار است دستگاه را در بین آنها انتخاب کنید. همچنین شرایط فروش دستگاه تراش cnc در هر کدام از این شرکت‌ها را یادداشت کنید که در گام های بعدی به کار شما خواهد آمد.

نکته مهم: اگر در شهرهای بزرگ هستید، احتمالاً کارگاه تراش زیادی اطراف شما وجود دارد و حتماً با آنها مشورت کنید. سابقه آنها در خرید دستگاه تراش سی ان سی به شما کمک می کند.

تهیه فهرستی از خدمات و قابلیت های هر شرکت

با توجه به شرکت‌های فعال در ایران، احتمالاً فهرست شما چندان شلوغ نخواهد بود و به تعداد خاصی شرکت معروف می‌رسید که تهران CNC در بین آن ها خودنمایی می کند. هر کدام از این شرکت ها اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی مختلفی دارند و معمولاً بخشی به عنوان خدمات و قابلیت‌های شرکت هم در نظر گرفتند.

همانطور که شما برای خرید هر محصولی در مورد ویژگی ها و قابلیت های آنها تحقیق می کنید، در اینجا شما با یک شرکت فروش دستگاه تراش cnc در ارتباط هستید که خدمات و قابلیت های آنها بسیار مهم است. این خدمات می‌تواند شامل گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین تعمیر و نگهداری دستگاه باشد. ضمن اینکه برخی از آنها امکان خرید دستگاه cnc اقساطی را هم فراهم می‌کنند که گزینه مطلوبی محسوب می شود.

اولویت بندی شرکت های فروش دستگاه تراش cnc

در این مرحله شما اطلاعات کاملی در مورد شرکت های مختلف دارید و می دانید که هر کدام از آنها چه ویژگی هایی به شما ارائه می دهند. با توجه به انتظاری که از شرکتهای مختلف دارید، حالا می توانید آنها را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال ممکن است برای شما خرید دستگاه اقساطی در اولویت باشد، اما برخی دیگر دستگاه تراش کارکرده یا دستگاه فرز کارکرده را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرند.

این فهرست کاملا شخصی است و صرفا بر مبنای نیاز شما آماده سازی می شود. مسلماً فهرستی که شما آماده می کنید نسبت به فهرست سایر افراد دیگر متفاوت خواهد بود و طبیعتاً اسامی شرکت های متفاوتی در آنها وجود دارد. چیزی که بیشتر از هر چیزی در فروش دستگاه تراش cnc اهمیت دارد، پیدا کردن شرکت هایی است که از لحاظ کیفیت کار و کارایی در سطح مطلوبی باشند.

مراجعه حضوری به محل شرکت و بازدید دستگاه

با توجه به اولویت بندی در بند قبلی، حالا میتوانید تک تک به سراغ شرکت‌های مختلف بروید. به عنوان مثال، اگر اولویت اول شما شرکت تهران سی ان سی باشد، از قبل با ما تماس می گیرید و درخواست خود را مطرح می کنید. کارشناسان شرکت به طور مستقیم با شما در ارتباط خواهم بود و اطلاعات فنی و غیر فنی را در اختیار شما قرار می دهند.

بعد از هماهنگی های صورت گرفته، به صورت حضوری در محل شرکت حاضر می‌شوید و دستگاه مورد نظر خود را بازدید می کنید. اگر قبلاً هماهنگی‌های لازم را انجام داده باشید، بلافاصله به محل حضور دستگاه انتقال داده می شوید تا نحوه کارکرد دستگاه را ببینید. اگر اصرار داشته باشید که دستگاه را در حین کار واقعی و در برش مواد مختلف ببینید، شرکت مقدمات حضور شما را در کنار یکی از این دستگاه ها فراهم می کند تا کار آن را به شکل دقیق ببینید.

فراموش نکنید که شرکت های مختلف به فکر فروش دستگاه تراش cnc هستند و به همین دلیل نهایت تلاش خود را به کار می گیرند تا شما با رضایت کامل دستگاه را انتخاب کنید.

دستگاه چند کاره چگونه کار می کند؟ -فروش دستگاه تراش cnc

نوشتن قرارداد فروش دستگاه تراش سی ان سی و مشخص کردن جزئیات

اگر چه شما تمامی مراحل اصلی را انجام داده اید، اما ممکن است در مرحله نوشتن قرارداد به دلیل هیجان برخی از موارد را فراموش کنید. این دستگاه ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند که این گارانتی می‌تواند هزینه تعمیر و نگهداری شما را پایین تر بیاورد. در ضمن هر کدام از شرکت ها قوانین و اصول خاصی برای تعمیر و نصب دستگاه دارند که به شکل دقیق و به صورت جزئی در قرارداد آنها آورده شده است.

حالا این شما هستید که در جریان فروش دستگاه تراش cnc باید قرارداد را به طور کامل بخوانید. هرگونه کوتاهی در مطالعه قرارداد می تواند تبعات گران قیمتی برای شما داشته باشد. در مورد نحوه حمل و نقل دستگاه و نصب آن با شرکت فروشنده تماس بگیرید و قوانین گارانتی و خدمات پس از فروش را به طور کامل بدانید. تا قبل از اینکه قرارداد را به طور کامل نخوانده اید، امضا نکنید.

انتقال دستگاه و نصب آن توسط شرکت یا نمایندگی

عکس العمل شرکت های فروشنده به انتقال دستگاه متفاوت است. برخی از آنها به مشتری این اختیار را می دهند که خودشان روند نصب دستگاه را انجام دهند. مشتریان هم برای کاهش هزینه‌های خود ترجیح می‌دهند که روند نصب را خودشان انجام داده و به همین دلیل در برخی از هزینه ها صرفه جویی کنند.

اما پیشنهاد ما این است که به خاطر هزینه‌های حمل و نقل هیچ وقت مسئولیت نصب و راه اندازی دستگاه را بر عهده نگیرید. اگر قبلاً تجربه کار با دستگاه های تراش و فرز کاری را دارید، به احتمال زیاد در نصب آنها مشکلی نخواهید داشت. اما اگر تازه کار هستید، در قرارداد فروش دستگاه تراش cnc که روند جابجایی و نصب دستگاه توسط شرکت فروشنده انجام شود و تا هزینه بالاتر آن را هم بپذیرید.

به همان اندازه ای که شما به فکر خرید یک دستگاه با کیفیت و ایده آل برای کارگاه خود هستید، شرکت ها هم برای فروش دستگاه تراش cnc خود نهایت تلاش را می کنند. پس نسبت به واقعیت های موجود در واقع بین باشید و هیچ وقت در خرید دستگاه هیجان زده نشوید.

مطالعه مطالب زیر می تواند در این زمینه به شما کمک کند:

منبع: HAAS MAZAK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفده =