اخبار و مطالب

قیمت دستگاه فرز رومیزی

قیمت دستگاه فرز رو میزی بر اساس فاکتور های مختلفی از جمله مدل , شرکت سازنده و تعداد محور و ابعاد کار محاسبه می شود که در این مقاله به این موضوع می پردازیم :

 دستگاه فرز

قیمت دستگاه فرز رومیزی بر اساس مدل

عموما زمانی که صحبت از دستگاه فرز رومیزی می شود منظور دو مدل دستگاه می باشد:

نوع اول : دستگاه فرز CNC  رومیزی

این نمونه از دستگاه با بهره گیری از تکنولوژی کنترل عددی کامپیوتری ((Computer Numerical Control یا به اختصار CNC عملکرد ابزار های سنگین صنعتی مانند ماشین تراش و آسیاب را کنترل میکند . این  دستگاه ماده خام (فلز، پلاستیک و غیره) را می گیرد و آن را برش می دهد، آسیاب می کند، مته میزند و یا آن را به قطعاتی تبدیل می کند که با مشخصات دقیق مطابقت داشته باشد .

دستگاه فرز CNC رومیزی به طور معمول دارای حداقل سه محور حرکتی هستند و آن سه محور اصلی نامیده می شوند که عبارتند از  X/Y/Z  این سه محور اصلی می توانند به طور مستقل از یک یا چند محور کمکی بهره ببرند.

قیمت این مدل از دستگاه فرز رومیزی بر اساس سال ساخت . شرکت سازنده . تعداد محور های دستگاه(3 محور یا بیشتر) . طریقه اتصال و برنامه گیری(کامپیوتر و کنترل پنل) . موارد استفاده (فلزات . چوب . سنگ . پلاستیک . جواهر وطلا) مشخص می شود . البته باید خاطر نشان کرد که نحوه ضمانت دستگاه و خدمات پس از فروش و همچنین نحوه خرید و شرایط پرداخت نیز در تعیین قیمت این دستگاه تاثیر گذارند .

نوع دوم : دستگاه فرز رومیزی (سنگ فرز رومیزی)

یکی از دستگاه هایی که می توان با استفاده از آن فرایند سنگ زنی را انجام داد، سنگ رومیزی می باشد که جهت شکل دهی، سایش می توان از آن استفاده نمود. برخی از کاربردهای این دستگاه شامل موارد زیر است:

1 . تیز کردن چاقو و تبر

2 . فرم دهی انواع ابزار آلات

3 . تمیز کردن رسوب از روی اشیا فلزی و قطعات ماشین آلات

در ادامه یه مواردی را که درتعیین قیمت این مدل از دستگاه فرز رومیزی تاثیر گذارند می پردازیم :

اندازه چرخ

دلیل اهمیت این مقوله به این دلیل است که چرخ های مختلف اندازه های مختلفی دارند که برای انواع مختلف برنامه ها و کاربردها ایده آل و مفید می باشند.

 

سرعت موتور

سرعت موتور را سرعت چرخش چرخ دنده آن مشخص می نماید. همانطور که می توان از نام آن انتظار داشت، سرعت موتور به راحتی به شما می گوید که تعداد دفعات چرخ سنگزنی در هر دقیقه چقدر می باشد. این ویژگی با RPM یا دور در دقیقه بیان می شود.

قدرت موتور

یک موتور الکتریکی قدرتمند به شما این اطمینان را خواهد داد که در هنگام سنگ زنی هر شی خاصی، با مشکلات عملکردی روبرو نشوید.

باید خاطر نشان کرد که در تعیین قیمت این مدل از دستگاه فرز رومیزی مواردی همچون  اندازه و فرم دستگاه . کیفیت و دوام  و نوع برق مصرفی (تکفاز و سه فاز)  نیز موثرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =