اخبار و مطالب

لیست قیمت دستگاه CNC دست دوم

قیمت دستگاه های CNC  دست دوم به نسبت به حجم استفاده و نوع استفاده آنها متغیراست. معمولا دستگاه های CNC  خانگی دست دوم (برای کسب و کارهای کوچک ) قیمت مناسب تری نسبت به دستگاه های صنعتی (برای کسب و کارهای بزرگ تر ) با حجم بالا دارند . نحوه پرداخت به شرکت یا فروشنده دستگاه معمولا نقدی میباشد ولی با اینحال بعضی شرکت ها  با طراحی پلتفرم های اقساطی ( با درصد سود مشخص) اقدام به فروش اقساطی و شرایطی نیز میکنند با این حال خرید دستگاه CNC دست دوم انتخاب بهتری برای بعضی از صنعت گران و کارآفرینان می باشد . در این مقاله بر برخی از عوامل تعیین کننده در تهیه لیست قیمت دستگاه های CNC  دست دوم اشاره می کنیم :

سال ساخت :

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت دستگاه  CNCدست دوم سال ساخت آن میباشد . مسلما هرچه دستگاه بروزتری  را انتخاب کنید ریسک کمتری از جانب تهیه قطعات یدکی متحمل خواهید شد و همچنین کارکرد دستگاه کمتر خواهد بود و به روز رسانی نرم افزاری آن ساده تر و کم هزینه تر .

شرکت و کشور سازنده :

در خرید دستگاه CNC دست دوم شرکت سازنده ویا کشور سازنده از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت هستند . در حقیقت از بهترین کشور های تولید کننده دستگاه   CNC  میتوان به آلمان ,  آمریکا , تایوان ,  کره جنوبی ,  ژاپن و چین اشاره کرد.

کنترل پنل :

کنترل پنل رابط بین اپراتور ودستگاه CNC  می باشد که در خرید دستگاه CNC دست دوم باید مدل کنترل پنل ها را مد نظر قرار داد . از معروف ترین آنها میتوان به برند SIEMENS  ,  FANUC و HEIDENHAIN اشاره کرد .

سرویس ونگهداری :

تعمیر ونگهداری از دستگاه CNC  اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که با توجه به این دو مقوله و سرویس کردن به موقع دستگاه از هزینه ها آتی جهت تامین قطعات یدکی و تعمیر کلی و در نهایت تعطیلی کارگاهتان جلوگیری کرده اید.

 

چگونه دستگاه CNC دسته دوم ارزیابی قیمتی کنیم؟

عوامل متعددی از جمله میزان کارکرد، سال تولید، برند و کیفیت قطعات از جمله موتور، اسپیندل، هد، نوع سیستم محرک نوع و قدرت اسپیندل، میزان قدرت و توان، کیفیت سیستم متحرک دستگاه، کیفیت سیستم کنترلر سی ان سی و ابعاد دستگاه میز کار که جز اصلی‌ ترین قطعات و فاکتور های یک دستگاه سی ان سی هستند را باید با جرئیات کامل بررسی کرد.

در بازار ماشین آلات صنعتی به طور کلی قیمت یک دستگاه دست دوم حدودا ۳۰ درصد الی ۶۰ درصد کمتر از قیمت آکبند آن‌ ها است. دستگاه CNC هم از این قاعده مستثنی نیست و به طور میانگین قیمت خرید آن ها حدودا نصف قیمت دستگاه CNC آکبند می باشد. اما تعیین قیمت به تمامی فاکتور هایی که پیش تر گفته شد بستگی دارد.

متخصصین ابزارهای پیشرفته ای جهت تست سلامت کلیه دستگاه های سی ان سی  دست دوم استفاده کرده تا از سلامت تمام قطعات دستگاه اطمینان حاصل کنند .پس حتما بهمراه متخصص دستگاه های سی ان سی اقدام به خرید نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =