اخبار و مطالب

لیست قیمت دستگاه CNC و اطلاعات مهمی که از آن به دست می آید

توجیه پذیر بودن کاربرد دستگاه CNC در کارگاه مبلمان سازی - لیست قیمت دستگاه CNC و اطلاعات مهمی که از آن به دست می آید

شاید بارها و بارها از طرف آشنایان و دوستان به شما توصیه شده که قبل از برداشتن گام اولیه برای راه اندازی کارگاه، لیست قیمت دستگاه CNC را از شرکت‌های مختلف بگیرید. در حقیقت اطلاع از قیمت دستگاه ها و داشتن آنها در قالب یک فهرست به شما اجازه می دهد تا گزینه های مختلف را باهم مقایسه کنید و بر مبنای توانایی مالی خود و نیاز کارگاه یک یا چند مورد را انتخاب کنید.

اما شاید بد نباشد که کمی در مورد لیست قیمت دستگاه CNC صحبت کنیم و اهمیت آن را برای خریداران و اطلاعات مهم آن را هم معرفی کنیم.

لیست قیمت دستگاه CNC چیست و چه اطلاعاتی در آن آورده می شود؟

همه ما با صدور فاکتور و مشخص کردن قیمت خرید محصولات آشنایی داریم و کما بیش می‌دانیم که در این فاکتورها چه اطلاعاتی آورده می‌شود. اما لیست‌قیمت قضیه متفاوتی نسبت به فاکتور دارد و معمولاً در جریان آن به اطلاعات بیشتری در مورد محصول اشاره می شود. با این تفاسیر لیست قیمت دستگاه CNC یک فهرست کامل از دستگاه‌های موجود در یک شرکت است که ویژگی های فنی و غیر فنی آنها را به همراه قیمت دستگاه معرفی می کند.

در حقیقت وقتی که شرکت این لیست را آماده می کند باید اطلاعاتی در آن بیاورد تا مشتری بر مبنای آن دستگاه ها را آنالیز کند. به همین دلیل از یک شرکت انتظار می رود که اطلاعات زیر را در لیست قیمت دستگاه CNC بیاورد:

  • اسم و مشخصات کلی دستگاه به همراه نام علمی و مدل آن
  • اشاره به مشخصات ساختاری و ابعاد دستگاه برای سنجش مناسب بودن آن
  • اشاره به مشخصات فنی دستگاه در مورد الکتروموتور و سرعت گردش اسپیندل و سایر موارد فنی
  • اشاره به نوع دستگاه از لحاظ نو بودن یا کار کرده بودن و همچنین مدت زمان کارکرد دستگاه
  • اشاره به شرایط خرید دستگاه سی ان سی اقساطی برای کسانی که قصد استفاده از این گزینه را دارند
  • اشاره به مشخصات برجسته و برتر دستگاه نسبت به سایر نمونه ها
  • اشاره به شرایط استاندارد نصب دستگاه و مناسب بودن آن برای کارگاههای مختلف در شرایط متفاوت

بنابراین لیست قیمت دستگاه CNC فقط یک فهرست معمولی نیست که تنها به قیمت دستگاه اشاره کرده باشد، بلکه از شرکت فروشنده انتظار می رود که یک لیست همانند کاتالوگ آماده کند تا مشتری به مبنای آن برای خرید دستگاه اقدام کند.

همکاری با شرکت های تبلیغاتی در بازاریابی کارگاه CNC

چگونه لیست قیمت دستگاه CNC را بگیریم؟

گرفتن لیست قیمتی دستگاه های سی ان سی با توجه به شرکتهای فروشنده متفاوت است و ممکن است با عکس العمل های متفاوتی از طرف آنها مواجه شوید. در حقیقت نوع فعالیت شرکت‌ها می‌تواند در تعیین این موارد تاثیرگذار باشد. از جمله روشهای دریافت لیست قیمت دستگاه CNC باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از تماس تلفنی با شرکت مورد نظر و دریافت در قالب فکس
  • مراجعه حضوری به محل شرکت و درخواست لیست قیمت دستگاه های دلخواه
  • ثبت نام در وب سایت شرکت موردنظر و گرفتن مجوز دانلود لیست قیمت
  • مراجعه به فروشگاه های اینترنتی و گرفتن قیمت دستگاه ها به صورت تک به تک
  • استفاده از صفحه اجتماعی شرکت ها در شبکه‌های اجتماعی

در هر صورت هر فرد با توجه به موقعیت محل سکونت خود و راه ارتباطی که با شرکتهای مختلف دارد می تواند لیست قیمتی دستگاه ها را دریافت کنند. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که در برخی موارد لیست قیمتها در وب سایت ها آپدیت نیست و حتماً با شرکت موردنظر تماس بگیرید تا از قیمت ها مطمئن شوید.

چرا باید لیست قیمت دستگاه ها را بگیریم؟

برای راه اندازی کارگاه سی ان سی باید یک دستگاه انتخاب کنید که در وهله اول با زمینه فعالیت شما همخوانی داشته باشد و از طرف دیگر اندازه دستگاه با اندازه کارگاه شما هم مطابقت کند. شاید در بررسی‌های اولیه خود به یک یا چند دستگاه برسید و اطمینان داشته باشید که این دستگاه هدف شما را برآورده می کند. اما توصیه ما به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه فروش دستگاه سی ان سی این است که حتماً لیست قیمت دستگاه CNC را از شرکت ها بگیرید. این لیست چند مزیت جالب توجه به شما می دهد:

قیمت دستگاه های سی ان سی مختلف را با یکدیگر مقایسه می کنید

این بدیهی ترین و مهمترین اطلاعاتی است که شما از لیست قیمت دستگاه CNC دریافت می کنید. در حقیقت این فهرست به مانند یک کاتالوگ آورده شده که در آن قیمت دستگاه ها بر مبنای اندازه و توانایی فنی و همچنین سایر ویژگی ها آورده شده است. حالا اگر از لحاظ قیمت و بودجه تحت فشار باشید این شانس را دارید که سایر گزینه‌ها را هم رصد کنید و بر مبنای توانایی فنی و شرایط مالی خود یک مورد را انتخاب کنید.

با دستگاه های مختلف آشنا می شوید و ممکن است گزینه بهتر را انتخاب کنید

اگرچه ممکن است در بررسی‌های خود به یک یا دو دستگاه رسیده باشید، اما اطلاعات این لیست هم شامل قیمت‌ها شده و هم مشخصات فنی دستگاه را شامل می شود. بنابراین عملا این فرصت برای شما پیش می آید تا دستگاه های موجود در یک محدوده خاص را با هم مقایسه کنید و حتی به سراغ گزینه های بهتر بروید. البته نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که شما همیشه اولویت را به دستگاهی بدهید که قبلاً انتخاب کرده اید و اگر گزینه ای بهتر داشتید آن وقت آن را تغییر دهید.

7 فاکتوری که در انتخاب الکتروموتور دستگاه cnc باید در نظر بگیرید

قیمت محصولات چند شرکت را دارید و قیمت رقابتی را انتخاب می کنید

مطمئناً شما برای اطلاع از قیمت دستگاه سی ان سی صرفاً به سراغ یک شرکت نمی روید و لیست قیمت دستگاه ها را از چند شرکت می گیرید. این موضوع به شما اجازه می دهد که محدوده مشخصی برای قیمت دستگاه ها در اختیار داشته باشید و بر مبنای آن قیمت شرکتهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. حتی می توانید این موضوع را به اطلاع شرکت‌ها برسانید که قصد مقایسه قیمت محصولات آنها را با یکدیگر دارید. این موضوع شانس شما را برای گرفتن قیمت رقابتی بالاتر می رود و احتمالاً صاحب یک دستگاه سی ان سی ارزان قیمت می شوید.

تاثیر گارانتی و خدمات پس از فروش را در قیمت دستگاه سی ان سی می بینید

گارانتی و خدمات پس از فروش فاکتور های بسیار مهمی در انتخاب شرکت و خرید دستگاه سی ان سی هستند. اما در طرف مقابل این ویژگیها و مشخصات روی قیمت دستگاه هم تاثیر گذارند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش از طرف شرکت‌های مختلف با قیمتهای متفاوتی صورت می گیرد. این تفاوت قیمتی برای کارگاه های کوچک با دستگاه سی ان سی رومیزی کار می کنند بسیار مهم و تعیین کننده است. بنابراین لیست قیمت دستگاه CNC به شما اجازه می دهد که از این تغییرات اطلاع پیدا کنید و با توجه به آن عکس العمل نشان دهید.

از وضعیت بازار و تغییرات قیمتی مطلع میشوید

معمولاً کسانی که به عنوان تکنسین دستگاه سی ان سی کار می کنند اطلاعات چندانی در مورد قیمت دستگاهها ندارند. از طرف دیگر کارگاه ها هم با توجه به طول عمر بالای دستگاه ها نیازی به اطلاع از قیمت دستگاه ندارند و این باعث می‌شود که اطلاعات بازاریابی آنها بسیار محدود باشد. اما لیست قیمت دستگاه CNC به این افراد اجازه می‌دهد که کنترل بهتری نسبت به وضعیت بازار داشته باشند و تغییرات قیمتی دستگاه را کنترل کنند. بنابراین اگر یک دستگاه پیشرفته تر با قیمت مشابه به بازار آمده باشد خرید آن می تواند امتیاز برجسته‌ای باشد.

گزینه های مختلف را برای خرید دستگاه سی ان سی می شناسید

گفتیم که لیست قیمت دستگاه ها شامل اطلاعات فنی و غیر فنی زیادی است. این اطلاعات اگرچه ممکن است در مورد قیمت باشد و شما بیشتر برای یک دستگاه خاص آن را گرفته باشید.، اما عملاً به شما اجازه می دهد که گزینه‌های مختلف را ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید. طبیعتاً تغییرات کوچک در قیمت دستگاه چندان مهم نیست و فرد می‌تواند از شیوه‌های مختلفی برای تامین بودجه آن اقدام کند. بنابراین لیست قیمت دستگاه CNC به ما اجازه می‌دهد که همه دستگاه ها را بشناسیم و مناسب ترین گزینه ممکن را انتخاب کنیم.

توصیه می کنم مطالب زیر را هم به عنوان مطالب تکمیلی مطالعه کنید:

منبع: HASS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =