اخبار و مطالب

کاربرد دستگاه سی ان سی – با دستگاه CNC دنبال آگهی استخدام دولتی نگردید

کاربرد دستگاه سی ان سی - با دستگاه CNC دنبال آگهی استخدام دولتی نگردید

بدون تعارف اگر به فکر کاربرد دستگاه سی ان سی هستید و می خواهید درآمد خصوصی و اختصاصی داشته باشید خود را برای مسیری سخت آماده کنید. متاسفانه در حال حاضر شرایط مشاغل دولتی و حتی شرکت‌های خصوصی به شکلی نیست که شما با گذراندن دوره‌های دانشگاهی بتوانید کار پیدا کنید. به همین دلیل است که اکثر جوانان بیکار به سمت شغل های کاذب و بعضاً دلالی می‌روند که برای برخی از افراد چندان پسندیده نیست.

اما همان زمانی که در مترو صرف دستفروشی می کنید، اگر روی کار با دستگاه سی ان سی متمرکز شوید، به راحتی میتوانید درآمدی چند برابر کارمند های دولتی داشته باشید. فقط با ما همراه باشید تا چند مورد از کاربرد دستگاه سی ان سی را معرفی کنیم.

چرا کاربرد دستگاه سی ان سی را پیشنهاد می دهیم؟

نه تنها ما به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه دستگاه های سی ان سی و دستگاه های صنعتی، بلکه اکثر افراد ایده پرداز و کارآفرین معتقدند که داشتن یک کارگاه سی ان سی می تواند منبع درآمد خوبی باشد. اما چرا باید چنین پیشنهادی مطرح شود؟ مزایای داشتن یک کارگاه cnc چیست؟ آیا این ظرفیت ها برای سایر کارگاه های صنعتی وجود ندارد؟ اگر می خواهید بدانید که چرا این پیشنهاد را داده‌ایم موارد زیر را ببینید:

  • این دستگاه ها تقریباً همه حوزه‌های صنعتی و همه متریال ها را پوشش می دهند
  • نیاز به گذراندن دوره های تخصصی آکادمیک ندارند و با یک دوره چند ماه میتوان با آنها کار کرد
  • امکان کار در ابعاد کوچک مانند کارگاه خانگی و یا در ابعاد بزرگ مانند کارگاه های صنعتی وجود دارد
  • تنوع دستگاه ها زیاد است و افراد با سطح درآمد مختلف می توانند از آنها استفاده کنند
  • قطعه کار به دست آمده نیاز به پردازش مجدد ندارد و مستقیم به فروش می‌رسد
  • کارگاه سی ان سی می تواند به صورت مستقل عمل کند یا به یک کارخانه بزرگ وابسته باشد
  • کیفیت کار دستگاه بالا است و به همین دلیل محصولات آنها به راحتی فروخته می‌شوند.

چرا کاربرد دستگاه سی ان سی را پیشنهاد می دهیم؟

انواع دستگاه cnc

حالا اگر برای کاربرد دستگاه سی ان سی برای راه اندازی کارگاه به قطعیت رسیده اید و به فکر خرید دستگاه هستید باید انواع آنها را بشناسید و بدانید که هر کدام از آنها برای چه مواردی مناسب هستند. شاید در برخی منابع این دستگاه‌ها به عنوان دستگاه های همه کاره معرفی شده باشند. اما در حقیقت هر دستگاه برای یک طیف خاص از متریال ها مناسب هستند. حالا انواع مختلف دستگاه های سی ان سی را می‌توان در گروه‌های زیر قرار داد:

دستگاه CNC سنگ

این دستگاه‌ها به طور خاص و ویژه برای کار بر روی سنگ و خانواده های سنگ مانند کاشی و سرامیک، سنگ های معدنی، سازه های بتنی و موارد مشابه آن ها طراحی شده اند. کسانی که به فکر کسب درآمد و کاربرد دستگاه سی ان سی سنگ هستند می توانند حوزه های مختلفی مانند مجسمه سازی، تراشکاری و حکاکی سازه های سنگی، تولید تابلو های سنگی و سنگ نوشته ها و همچنین ساخت سنگ قبر را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب کنند. مطمئن باشید که با داشتن یک کارگاه تولید سنگ قبر هیچ وقت بیکار نمی مانید.

دستگاه CNC چوب

خانواده های چوب بسیار متنوع هستند و مصنوعات چوبی محبوبیت بالایی در حوزه‌های مختلف دارند. اگر همین الان به اطراف خودتان نگاه کنید تجهیزاتی مانند سرویس مبلمان، کمد و کابینت، میز آشپزخانه و میز تلویزیون، مجسمه های چوبی، منبت های چوبی و موارد مشابه آنها را می توان با کاربرد دستگاه cnc چوب تولید کرد. با توجه به این که تمایل به استفاده از مصنوعات چوبی هیچ وقت از بین نمی رود و رو به افزایش است داشتن کارگاه در این حوزه به معنی داشتن درآمد پایدار است.

شاید بسیاری از افراد و جوانانی که در ابتدای راه هستند نسبت به قیمت دستگاه cnc منبت کاری نگران باشند. اما خوشبختانه امروزه دستگاه های سی ان سی در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته شده‌اند و کسانی که به فکر یک گزینه ارزان قیمت هستند می‌توانند از دستگاه سی ان سی کوچک یا دستگاه سی ان سی رومیزی استفاده کنند.

دستگاه CNC فلز

قیمت دستگاه cnc فلزات همانند دستگاه‌های چوب متنوع است و تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد. با این وجود کار بر روی فلزات و به کارگیری دستگاه‌های مختلف می تواند بهانه خوبی برای راه اندازی کارگاه و کسب درآمد بیشتر باشد. انواع دستگاه cnc فلزات در وب سایت ما وجود دارد که می توانید مشخصات و ویژگی های آن ها را مطالعه کنید. کاربرد دستگاه سی ان سی فلزات به حوزه های متنوعی اختصاص دارد که با توجه به استعداد شما و همچنین موقعیت کارگاه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

به عنوان مثال امکان تولید قطعات خودرو و سایر قطعات مکانیکی، امکان تولید لوازم فلزی آشپزخانه و منزل، امکان برش دادن درب و پنجره های فلزی، امکان تراش کاری روی قطعات فلزی مختلف و یا حتی امکان فعالیت به عنوان بخشی از یک کارخانه بزرگ تر مواردی هستند که شما می توانید از آنها به کسب درآمد بپردازید.

دستگاه CNC فلز

دستگاه CNC شیشه

اگر تا به حال در مسابقات علمی مدرسه یا دانشگاه تان لوح تقدیر شیشه‌ای برده‌اید یا حتی در مسابقات ورزشی یک لوله شیشه‌ای گرفته‌اید احتمالاً می بینید که روی آنها نوشته ها حکاکی شده اند. این حکاکی با استفاده از دستگاه سی ان سی انجام شده و حتی می توان موارد پیچیده تر و سخت تر نسبت به آن را هم انجام داد. حکاکی و منبت کاری روی آینه و شیشه معمولی، برش دادن قطعات شیشه های بزرگ و کوچک برای کاربردهای مختلف و تولید لوازم شیشه ای برای آشپزخانه یا به عنوان لوازم دکوری از جمله کاربردهای دستگاه سی ان سی شیشه محسوب می‌شوند.

دستگاه CNC برش چرم و پارچه

شاید به کارگیری یک دستگاه پیشرفته صنعتی برای برش دادن چرم و پارچه چندان منطقی نباشد. البته استفاده از این دستگاه ها به خاطر سخت بودن مواد نیست و بیشتر به دلیل دقت دستگاه است. دستگاه سی ان سی به دلیل دارا بودن یک نرم افزار هوشمند و برنامه نویسی شده می تواند برش هایی فوق العاده دقیق و با میزان صحت بالا انجام دهد که جزئیات را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد. از طرف دیگر تکرار پذیری برش الگو های تکراری در این دستگاه‌ها به حدی بالاست که هیچ تفاوتی بین نمونه های مختلف وجود ندارد.

حالا شما با کاربرد دستگاه سی ان سی چرم و پارچه می توانید یک کارگاه خیاطی فوق العاده در سطح شهر یا یک کارگاه تولید کیف و کفش چرم ایجاد کنید که هم خودتان به درآمد برسید و هم امکان استخدام چند نفر را هم فراهم کنید.

دستگاه CNC حکاکی و منبت کاری

برخی از دستگاه های سی ان سی به طور ویژه و خاص برای حکاکی و منبت کاری طراحی شده اند و کاربرد آنها در حوزه برش مواد بسیار محدودتر و کمتر است. در واقع عملکرد این دستگاه ها به شکلی است که تنها بخش کوچک و مشخصی از سطح نمونه کار را جدا می کنند و امکان برش کامل را ندارند. این دستگاه ها تقریباً در همه حوزه ها کاربرد دارند و می‌توان از آنها برای کار بر روی چوب، سنگ، شیشه و فلز  استفاده کرد. کاربرد دستگاه سی ان سی حکاکی و منبت کاری برای تولید لوازم تزئینی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید به آن به عنوان یک منبع کسب درآمد چشم داشته باشید.

حالا برای استفاده از دستگاه سی ان سی چکار کنیم؟

گزینه هایی که در بند های قبلی گفته شد مواردی هستند که شما با توجه به استعدادی که دارید و همچنین با توجه به شرایط محل زندگی تان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اما این صرفاً تصمیم‌گیری در مورد راه اندازی کارگاه است و باید مراحل بیشتری طی کنید تا بتوانید صاحب یک دستگاه و یک کارگاه پیشرفته شوید. پس برای خرید دستگاه سی ان سی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • یک طرح کسب و کار مشخص بنویسید و در آن در مورد اهداف و برنامه ریزی های خود صحبت کنید
  • به شکل دقیق مشخص کنید که میخواهید بر روی چه موادی کار کنید و بازار آن به چه صورت است
  • مشخص کنید که محصول نهایی شما چه چیزی است و قرار است در کجا به فروش برسد
  • سرمایه اولیه خود را مشخص کنید و تعیین کنید که چقدر از آن برای خرید دستگاه سی ان سی هزینه میشود
  • با توجه به سرمایه و بودجه خود اندازه دستگاه و اندازه کارگاه را مشخص کنید.
  • به طور واضح مشخص کنید که کاربرد دستگاه سی ان سی برای کار بر روی چه موادی است
  • با برندهای مختلف دستگاه های سی ان سی آشنایی داشته باشید و کیفیت محصولات آنها را در بازار ببینید
  • با شرکتهای فروشنده دستگاه تماس بگیرید و از آنها بخواهید که لیست قیمت دستگاه سی ان سی را در اختیار شما قرار دهند
  • با توجه به بودجه ای که دارید و برنامه‌ای که ریخته اید نوع دستگاه را انتخاب کنید
  • اگر در مورد دستگاه ها و نحوه کار با آنها اطلاعات ندارید حتما به سراغ آموزش بروید
  • دستگاه مورد نظر را بخرید و مواد اولیه برای شروع کار آماده کنید
  • چند نمونهٔ اولیه تولید کنید و آنها را بفروشید و پس از قطعی شدن تصمیمتان سراغ روند تولید بروید

اگر به هر دلیلی در منطقه جغرافیایی شما امکان اجاره دستگاه cnc وجود داشته باشد این فرصت را دارید که برای مدتی روی یک دستگاه خاص کار کنید و در مورد مفید بودن آن تصمیم بگیرید. کاربرد دستگاه سی ان سی به عنوان منبع کسب درآمد ایده خوبی است که در کوتاه مدت شما را به سرمایه تان می رساند. با این وجود ممکن است در انتخاب مدل و نوع دستگاه دچار اشتباه شوید و سعی کنید که حتماً حوصله کافی داشته باشید.

در مورد کاربرد دستگاه سی ان سی دچار ابهام هستید؟ نمی توانید گزینه ای مناسب انتخاب کنید؟ با ما در گروه تهران CNC تماس بگیرید تا راهنمایی تان کنیم.

منبع: hwacheonasia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + ده =