اخبار و مطالب

کسب درآمد با دستگاه cnc سنگ و ایده های پیشنهادی

دستگاه cnc سنگ - درآمد کارگاه cnc خود را چگونه افزایش دهیم؟

اگرچه زمان کمک گرفتن از سنگ تراش های حرفه ای برای مجسمه سازی به پایان رسیده، اما هنوز هم دستگاه cnc سنگ نقش پر رنگی در در ساخت و ساز و دیگر پروژه های صنعتی دارد و منبع خوبی برای کسب درآمد است. وقتی که بحث استفاده از یک دستگاه سی ان سی پیش می آید، توانایی نرم افزار آن در کنترل دستگاه و به کارگیری بهینه دستگاه برای به دست آوردن نتایج مثبت در اولویت قرار می گیرد.

در مطالب قبل در مورد تکنسین دستگاه تراش cnc صحبت کردیم و الزامات اولیه آن را گفتیم. اما اگر به فکر کسب درآمد با دستگاه cnc سنگ هستید، باید چند نکته را بلد باشید.

انتخاب نوع دستگاه cnc سنگ بر مبنای نیاز کارگاه

برای قضاوت در مورد یک دستگاه سی ان سی مطالب زیادی وجود دارد و شما به عنوان یک خریدار باید توانایی قضاوت بخش‌های مختلف دستگاه را داشته باشید. البته از شما به عنوان یک فرد مبتدی و غیرحرفه‌ای انتظار نمی رود که دستگاه را به طور کامل بشناسید و به صورت حرفه‌ای بخش‌هایی مانند توانایی الکتروموتور، سرعت گردش اسپیندل، تعداد محورهای دستگاه، نحوه برنامه نویسی دستگاه سی ان سی، اصول اولیه در کار با دستگاه و موارد مشابه را بلد باشید.

اما اگر به فکر خرید دستگاه cnc سنگ هستید، ما در مطالب قبلی در مورد جزئیات آن ها اطلاعات زیادی که می تواند به شما در انتخاب دستگاه مناسب کمک کند. به عنوان مثال، مهمترین اصطلاحاتی که قبل از خرید دستگاه CNC باید بدانید را در یک مطلب آورده ایم که شما میتوانید به این اصطلاحات بسنده کنید و در آنها بهینه هر کدام از این فاکتورها و تاثیر آنها در نتیجه نهایی دستگاه را آورده ایم.

آموزش برنامه نویسی دستگاه cnc سنگ

این ساده ترین و ابتدایی ترین چیزی است که شما قبل از خرید دستگاه cnc سنگ باید برای آن برنامه ریزی کنید و حتی در دوره های مربوط به آن شرکت کنید. برنامه نویسی دستگاه سی ان سی همانند برنامه نویسی کامپیوتری است و شما باید از کدهای مختلف برای هدایت دستگاه استفاده کنید. زبان برنامه نویسی استفاده شده در این دستگاه ها G-Code است که باید به صورت بلوک های برنامه نویسی در کنار یکدیگر قرار گیرند تا دستگاه آنها را به ترتیب اجرا کند.

حالا شما باید بدانید که از یک دستگاه cnc سنگ چه انتظاری دارید و قرار است به چه ترتیبی برای شما کار کند. مسلماً طرح اولیه رو قبلا آماده کرده اید و باید آن را به کدهای برنامه نویسی تبدیل کنید. در مطالب قبل در مورد نمونه برنامه نویسی دستگاه سی ان سی صحبت کردیم و حتی طرح آن را هم آوردیم. اگر شما کدهای دستگاه را بلد باشید، به راحتی میتوانید طبق الگوی گفته شده در این مطلب حرکت کنید و برش دلخواه خود را انجام دهید.

 هماهنگی بین ابعاد دستگاه و حوزه فعالیت کارگاه

یکی از معیارهای اصلی در تعیین قیمت دستگاه cnc سنگ و دستگاه های هم خانواده آنها، ابعاد دستگاه است که به طور مستقیم روی انتخاب دستگاه تاثیر گذار است. با توجه به ابعاد دستگاه از این جهت اهمیت دارد که بخش‌های مختلفی مانند دامنه حرکتی محورها، سرعت گردش اسپین در و در نتیجه توانایی الکتروموتور را تحت تاثیر قرار داده و به نوعی هویت دستگاه را هم تغییر می دهد.

حالا اگر شما به فکر کسب درآمد از دستگاه cnc سنگ هستید باید این مسئله را با توجه به ظرفیت و حوزه فعالیت کارگاه خود در نظر بگیرید. شاید شما در یک کارگاه سنگ تراشی های کوچک بتوانید با یک دستگاه سی ان سی رومیزی مشکل خود را برطرف کنید، اما اگر حوزه فعالیت وسیع تری داشته باشید یا بخواهید برای سنگهای با ابعاد بزرگتر و با تنوع جنس بیشتر استفاده کنید، مطمئناً اندازه دستگاه برای شما به یک فاکتور مهم تبدیل شده و در محاسبات خود باید آنها را لحاظ کنید.

زمینه فعالیت خود را بر مبنای شرایط منطقه انتخاب کنید

عملکرد دستگاه سی ان سی چیزی نیست که ما بخواهیم از آن ایراد بگیریم یا بگوییم که این دستگاه نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد. در حقیقت هر ایرادی که وجود دارد مربوط به توانایی و مهارت ما در انتخاب دستگاه cnc سنگ است. اگر ما به عنوان خریدار بتوانیم بین نیاز خود و توانایی بالقوه دستگاه هماهنگی لازم را به وجود بیاوریم، مسلماً میزان بازدهی بالاتری از دستگاه دریافت خواهیم کرد.

شاید شما دوست داشته باشید که به عنوان یک مجسمه ساز فعالیت کنید و به سراغ یک دستگاه گرانقیمت مانند یک دستگاه سی ان سی پنج محور بروید. اما آیا واقعاً منطقه جغرافیایی شما برای این سطح فعالیت مناسب است؟ آیا برای محصولات خود خریدار پیدا می کنید؟  پرداخت چنین هزینه‌ای برای خرید دستگاه توجیه‌پذیر است؟ آیا نوع دستگاه انتخابی با هدف‌گذاری ما همخوانی دارد؟ ما در مطالب قبلی مقایسه دستگاه فرز سی ان سی سه محور با دستگاه های ۴ محور و ۵ محور را داشتیم. اگر شما فکر می کنید که با یک دستگاه ارزان قیمت می توانید کار خود را انجام دهید، توصیه ما این است که سراغ دستگاه های گرانقیمت نروید.

زمینه فعالیت خود را بر مبنای شرایط منطقه انتخاب کنید

اگر مهارت ندارید، از افراد ماهر کمک بگیرید

یکی از اشتباهاتی که معمولاً توسط خریداران رخ می دهد این است که فکر می کنند کسب درآمد با دستگاه cnc سنگ به معنی این است که خودشان با آن دستگاه کار کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است خودتان سرمایه کافی برای خرید دستگاه داشته باشید و بخواهید که به عنوان اپراتور از آن کار بکشید. اما دستگاه های سی ان سی دستگاه های پیشرفته هستند و حتی بخش طراحی و برنامه نویسی آن نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد.

اگر به این موضوع فکر کرده اید که خودتان به عنوان تکنسین دستگاه باشید، شاید بهتر است که در این ایده خود تجدید نظر کنید. در وهله اول به عنوان صاحب دستگاه سعی کنید اطلاعات کافی در مورد نحوه راه اندازی دستگاه یاد بگیرید و اصول اولیه برنامه نویسی دستگاه را بشناسید. اما اگر احساس می کنید که مهارت شما برای کار با این دستگاه کافی نیست، ممکن است استفاده آزمایشی هم برای دستگاه خطرناک بوده و به آن صدمه بزند. بنابراین برای شروع کار حتماً از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید و در گام های بعدی و پس از آموزش کامل خودتان مشغول به کار شوید.

اگر مهارت ندارید، از افراد ماهر کمک بگیرید

 مهارت فقط بخشی از موفقیت است

مهارت در کار با دستگاه بسیار مهم است و به نوعی به شما اجازه می دهد که توانایی و استعداد خود را به خوبی نشان دهید. در حقیقت توانایی شما در کار با دستگاه cnc سنگ به شما این امکان را میدهد که الگوهای بسیار پیچیده و پیشرفته را پیاده سازی کنید و این خود یک نوع تبلیغات مفید برای شماست. مطمئن باشید که هر مشتری برای شما یک تبلیغات مستقیم است و به مرور زمان تقاضای بیشتری برای کار خواهید داشت.

اما موضوعی که نباید فراموش کنید این است که بخشی از فعالیت اقتصادی یک کارگاه مربوط به تبلیغات است. بازاریابی و تبلیغات برای دستگاه cnc سنگ به شکل های مختلفی انجام می شود که شاید معروف ترین و ارزان ترین آن ها، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. پس به هنگام تولید محصول برای کارگاه خود در اینستاگرام و تلگرام کانال و صفحه مجازی ایجاد کنید و محصولات خود را تبلیغ کنید تا به درآمد پایدار برسید.

مطمئن باشید که پیدا کردن بهترین دستگاه cnc سنگ برای شما سخت نخواهد بود، اما این که به بهترین شکل ممکن از دستگاه استفاده کنید و نحوه کار با آن را به خوبی یاد بگیرید موضوعی است که بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار است. در ادامه چهار مطلب آورده ایم که در این زمینه به شما کمک می کند:

منبع: HASS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 11 =