اخبار و مطالب

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک – با 7 کاربرد دستگاه‌های هیدرولیک آشنا شوید

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک - با 7 کاربرد دستگاه‌های هیدرولیک آشنا شوید

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک با وجود سادگی طراحی دستگاه، بسیار متنوع است و می‌توان از آن در صنایع مختلف بهره برد.  امروزه از صنایع کوچک در حوزه دارو سازی و تولید قرص گرفته تا صنایع نفتی و پتروشیمی با وجود دستگاههای چند هزار تنی، امکان استفاده از دستگاه‌های پرس هیدرولیک فراهم شده است. تنوع بالا در طراحی بدنه و همچنین تنوع در نیروی بکار گرفته شده در دستگاه این امکان را به ما می‌دهد تا قابلیت بیشتری از آنها دریافت کنیم.

اگر به بخش محصولات ما توجه کنید، در سایت تهران cnc نمونه‌های بسیار متنوعی از دستگاه پرس هیدرولیک داریم که امکان انتخاب گزینه‌های مختلف را به شما می‌دهند. حالا اگر شما به فکر کسب درآمد با کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک هستید، با ما همراه باشید تا برخی از کاربردهای آنها را معرفی کنیم.

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در صنایع مختلف

قبل از اینکه به صورت تخصصی وارد معرفی کاربردهای اختصاصی دستگاه‌های پرس هیدرولیک شویم، ابتدا یک معرفی کلی از صنایع خواهیم داشت که امکان استفاده از این دستگاه‌ها برای آنها وجود دارد. تولید این دستگاه‌ها به سال ۱۹۵۵ بر می‌گردد و از آن زمان تاکنون امکان استفاده از آنها در صنایع زیر به وجود آمده است:

صنایع ساختمان و ساخت و ساز

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در صنعت ساختمان و ساخت و ساز مربوط به تولید بخش‌های فلزی، ابزارهای لازم برای ایجاد بزرگراهها و همچنین تجهیزات حمل و نقل می‌شود. اگر در یک سازه نیاز به تجهیزات بزرگ و مستحکم باشد، یک دستگاه پرس سنگین مانند دستگاه‌های پرس هیدرولیک بهترین انتخاب ممکن به شمار می‌آید.

صنایع ساختمان و ساخت و ساز

صنایع تولید ریل و راه آهن

از تشکیل اجزای سازه فولادی برای قطارهای ریلی گرفته تا صاف کردن قطعات طولانی فولادی برای ریل، کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در این حوزه بسیار وسیع است. از زمانی که به خاطر داریم، این دستگاه‌ها نقش بسیار مهمی در تولید قطارهای ریلی داشته‌اند و یکی از مهمترین وظایف آن‌ها تولید ریل‌های فولادی در شکل‌ها و طرح‌های مختلف بوده است.

صنایع تولید ریل و راه آهن

صنعت نفت و گاز

بیش از ۳۰ سال است که دستگاه پرس هیدرولیک با وزن نزدیک به سه هزار تن در حوزه نفت و گاز به کار گرفته می‌شوند. این دستگاه‌ها ابزار خوبی برای ساختن لوله و پیاده سازی شکل‌های بزرگ در صنعت نفت و گاز هستند که می‌توانند بسیاری از سازه‌های فولادی را با بالاترین کیفیت ممکن شکل‌دهی کنند.

صنعت نفت و گاز

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در حمل و نقل دریایی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۳۰۰ نوع دستگاه پرس هیدرولیک در حوزه حمل و نقل دریایی به کار گرفته شده است که از آنها برای ساخت کشتی‌های بزرگ، اقیانوس پیما ها و ابزارهای مورد نیاز برای اسکله و ساخت و ساز در این حوزه استفاده می‌شود. البته کاربرد دستگاه‌های پرس هیدرولیک در این حوزه بسیار متنوع است و نیاز به دستگاه‌های پیچیده‌تری هم هست.

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در حمل و نقل دریایی

ساخت قطعات فلزی کوچک و علامت گذاری آنها

بدون شک کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در این مورد می‌تواند متنوع‌ترین گزینه ممکن باشد. شما اگر به فکر ساخت قطعات فلزی و فولادی باشید، باید به سراغ دستگاه‌هایی بروید که علاوه بر ایجاد فشار زیاد، مارک و نشانه دلخواه شما را هم پیاده سازی کند. معمولاً این دستگاه‌ها می‌توانند کارهای با بالاترین دقت و تکرارپذیری بالا انجام دهند.

ساخت قطعات فلزی کوچک و علامت گذاری آنها

حمل و نقل تجاری

برای این مورد فقط کافی است که به سیستم‌ها و ماشین آلات استفاده شده در حمل و نقل جاده‌ای یا حمل و نقل هوایی و ریلی توجه کنید. تقریباً بیشتر قطعات این سیستم‌ها و ماشین آلات با استفاده از کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک به وجود آمده‌اند و حتی نمونه‌های کوچک‌تر آنها برای نشانه گذاری و مارکینگ قطعات به کار گرفته می‌شوند. اگرچه امروز دستگاههای برش لیزر امکان مارکینگ با کیفیت بهتر را به وجود آورده‌اند.

حمل و نقل تجاری

صنایع هوا و فضا

صنایع هوا و فضا و صنایع پزشکی نیاز به تجهیزات دقیق و با کیفیت دارند که استحکام بالایی هم داشته باشند. خوشبختانه دقت دستگاه پرس هیدرولیک این امکان را به ما می‌دهد که به شکل ایده آل و با کیفیت از آنها در این صنایع استفاده کنیم. البته در برخی موارد امکان استفاده همزمان از دستگاه برش لیزر و دستگاه حکاکی لیزر هم وجود دارد تا کیفیت قطعه تولید شده در بالاترین سطح ممکن حفظ شود.

صنایع هوا و فضا

نمونه‌هایی خاص از کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک

مواردی که در بندهای قبلی گفته شد مربوط به کلیات صنایع هستند و به صورت خاص در مورد کاربرد آنها صحبت نکردیم. اما کسانی که به فکر راه اندازی کسب و کار هستند و می‌خواهند به کمک دستگاه پرس هیدرولیک به کسب درآمد بپردازند، می‌توانند ۷ کاربرد زیر را به عنوان الگوی خود در نظر بگیرند:

فشرده سازی و متراکم کردن مواد غذایی و سایر مواد مصرفی

مواد غذایی متراکم و فشرده با استفاده از دستگاه پرس هیدرولیک بسته بندی می‌شوند. در حقیقت، بسته بندی بسیاری از محصولات محبوب مانند گوشت و پنیر بدون استفاده از پرس هیدرولیک امکان پذیر نیست. ضمن اینکه برخی از پودرهای آرایشی و قرص‌های دارویی هم اغلب با استفاده از دستگاه‌های پرس مخصوص هیدرولیک فشرده می‌شوند.

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در ساخت لوازم خانگی

پرس‌های هیدرولیک معمولاً در ساخت وسایل خانگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است از یک دستگاه برای ایجاد یا مونتاژ قطعات الکتریکی یخچال یا برخی از قسمت‌های آن استفاده شود.  پوسته و قالب مایکروویوها، ماشین‌های ظرفشویی و ماشین لباسشویی برای شکل دهی نیاز به دستگاه پرس هیدرولیک دارند. البته کاربرد این دستگاه‌ها در حوزه مصارف خانگی بسیار بیشتر و متنوع‌تر است.

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در ساخت لوازم خانگی

ساخت تجهیزات الکتریکی

از پرس هیدرولیک اغلب در ساخت تجهیزات برقی مورد استفاده در تاسیسات نیروگاه‌های اصلی استفاده می‌شود. سازه‌ها و کلیدهای موجود در ایستگاه‌های سوئیچینگ و جاهای دیگر از طریق کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک مونتاژ می‌شوند. ترموستات‌هایی که به نگه داشتن دمای مناسب در منزل و مشاغل کمک می‌کنند، اغلب با استفاده از فشار ناشی از دستگاه‌های پرس هیدرولیک تولید می‌شوند.

راه اندازی خط تولید سرامیک و کاشی

از دستگاه‌های پرس هیدرولیک برای فشرده سازی ذره‌هایی که سرامیک را تشکیل می‌دهند و آنها را به شکل سرامیک در می‌آورند، استفاده می‌شود. انواع مختلفی از سرامیک‌ها در بازار وجود دارد. در واقع با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان سرامیک‌های سفالی معمولی یا سرامیک‌های پیشرفته را تولید کرد. همچنین سرامیک استفاده شده در پوشش ضد گلوله برای ایمن نگه داشتن سربازان و سایر افراد در موقعیت خطرناک هم از طریق کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک تولید می‌شوند. برخی از زمینه‌های فناوری پیشرفته هم مانند مواد نیمه رسانا حاصل کار این دستگاه‌ها هستند.

ساخت قطعات خودرو

بسیاری از قطعات خودرو با استفاده از دستگاه پرس هیدرولیک شکل می‌گیرند. از قطعات معمولی گرفته تا مجموعه دنده‌ها و یاتاقان، پرس هیدرولیک حیاتی‌ترین قطعات ممکن را تولید می‌کند. حتی برخی از شرکت‌ها بخش‌های ساده‌تر مانند تیغه‌های برف پاک کن شیشه جلو را هم با استفاده از این دستگاه‌ها می‌سازند. کاربرد پرس‌های هیدرولیک در موارد حساس‌تر مانند سنسورهای تزریق سوخت و عملیات شکل دهی و علامت زنی هم وجود دارد.

کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک در ساخت هواپیما

به شکل مشابهی با اتومبیل، بسیاری از قطعات یکسان و مشابه هواپیما با استفاده از دستگاه پرس هیدرولیک ساخته می‌شود. حتی بسیاری از پنل‌های بدنه هواپیما و بال‌ها با کمک فشار ناشی از این دستگاه‌ها به وجود می‌آید و امکان شکل دهی و علامت گذاری بر روی بدنه آنها هم به وجود آمده است.

برنامه‌های نظامی

دستگاه‌های پرس هیدرولیک در هنگام بارگذاری پوسته‌ها و سایر کارهای مربوط به مهمات استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها در کشتی‌های دریایی و ناوهای جنگی برای تفنگداران دریایی کاربرد دارد و می‌تواند بسیاری از تعمیرات ضروری مربوط به قطعات را انجام دهد.

همانطور که می‌بینید، کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک بسیار متنوع و شگفت انگیز است و به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد در کارگاه‌های بزرگ و کوچک باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه پرس هیدرولیک با ما در تماس باشید.

مطالعه مطالب زیر به شما در این زمینه کمک می‌کند:

منبع: whyps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =