اخبار و مطالب

درآمد کارگاه cnc خود را چگونه افزایش دهیم؟

دستگاه cnc سنگ - درآمد کارگاه cnc خود را چگونه افزایش دهیم؟

اگر چه راه اندازی یک کارگاه با دستگاه سی ان سی چالش‌برانگیز است و نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد، اما افزایش درآمد کارگاه cnc در گام‌های بعدی تبدیل به یک چالش سخت می شود. کارگاه های کوچک که فعالیت خود را با دستگاه سی ان سی رومیزی شروع می کنند، با موانع مختلفی مانند رقبای بزرگ صنعتی و بازار شلوغ و اشباع مواجه هستند. با این وجود هنوز هم نیروی بالقوه کافی برای بدست آوردن قرارداد و افزایش درآمد دستگاه سی ان سی وجود دارد.

به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه فروش دستگاه سی ان سی، نکات و پیشنهاداتی را در این مطلب برای شما فراهم آورده ایم تا روش های افزایش درآمد کارگاه cnc خود را بشناسید و از آنها کمک بگیرید.

برای افزایش درآمد کارگاه cnc از دیگران کمک بگیرید

بزرگترین مشکل کارگاه ها در مرحله راه‌اندازی و فاز اولیه، نداشتن مشتری مشخص است. این مرحله می تواند تا زمان نامشخصی ادامه داشته باشد و در کنار آن نگرانی در مورد حجم کاری و لیست مشتریان و حتی برنامه های کاری هم وجود دارد. در این شرایط، داشتن ارتباط تجاری با شرکت های فعال در بازار می تواند ارزشمند باشد.

کنترل کردن یک کارگاه به صورت یک جزیره دور افتاده امکان‌پذیر نیست و درآمد شما محدود باقی می‌ماند. برای افزایش درآمد کارگاه cnc با افراد بیشتری دوست شوید و حتی به مشارکت بپردازید. اگر کسی رقیب مستقیم شما نیست، در مورد پروژه های مختلف با آنها مشارکت کنید و سعی کنید که ارتباط برد برد با بخش‌های مختلف بازار داشته باشید.

آموزش اپراتوری دستگاه تراش cnc

روی یک بخش از بازار متمرکز شوید

معمولاً متمرکز شدن روی گروه خاصی از خریداران می تواند بیشترین میزان و حجم فروش را نصیب شما کند. مثلاً اگر کارگاه شما در زمینه تولید شفت های چرخ دنده با قطر زیر ۵ اینچ تخصص دارد، سعی کنید با شرکت هایی که این محصول را خریداری می‌کنند با نرخ مطلوب به توافق برسید و بخشی از چرخه تولید و گردش مالی خود را با آنها انجام دهید.

هدف قرار دادن بخش مشخصی از بازار به منظور افزایش درآمد کارگاه cnc به شما کمک می کند تا از تخصص خود بهترین استفاده را ببرید. در حقیقت اعمال نفوذ و به کارگیری فناوری های نوظهور برای بالا بردن تخصص خود در کار با دستگاه سی ان سی می تواند فروش بیشتری نصیب شما کند. شاید تعداد کمی باشند که با برنامه نویسی دستگاه سی ان سی آشنایی کامل داشته باشند. این می تواند بهترین فرصت برای کسب درآمد شما باشد.

برای توسعه کسب و کار خود عجله نکنید

خرید دستگاه فرز سی ان سی یا خرید دستگاه تراش سی ان سی که هنوز کارایی لازم را برای شما ندارد و یا فراهم آوردن امکاناتی که هنوز پرسنل آموزش دیده کافی برای کار با آنها ندارید، نه تنها رشد اقتصادی کسب و کار شما را پایین می آورد و اینکه در بلندمدت مانع از توسعه کسب و کار میشود. برای افزایش درآمد کارگاه cnc شاید بهتر باشد که از افزایش جهش های ناگهانی خودداری کنید و روی دستاوردهای پایدار متمرکز بمانید. حتی یک کارگاه کوچک خانگی با تعداد دستگاه کمتر و نیروی آموزش دیده می تواند متوسط بازدهی بالایی داشته باشد.

متناسب با تقاضای بازار فعالیت کنید

در حالی که فعالیت فراتر از قابلیت‌های کارگاه ایده مناسبی نیست، اما اینکه پروژه‌های جدید را رد کنید و صرفاً در همان محدوده فعالیت قبلی خود بمانید هم چندان مناسب نیست. به خاطر داشته باشید که پروژه‌های جدید هم از لحاظ اقتصادی برای شما مقرون به صرفه است و هم می تواند یک روش مفید برای تنوع بخشیدن به عملکرد شما باشد.

به عنوان مثال اگر شما از دستگاه CNC در جواهرسازی استفاده می کنید، دلیلی وجود ندارد که پروژه‌های مربوط به حوزه کار روی فلزات را رد کنید. بنابراین سعی کنید که برای افزایش درآمد کارگاه سی ان سی خود حتماً تقاضاهای بازار را رصد کنید و ببینید که با توجه به این تقاضا توانایی انجام کدام یک را دارید.

از فناوری‌های جدید غافل نمانید

متاسفانه آمار خرید و فروش دستگاه سی ان سی کارکرده بسیار بالاست و این نشان می دهد که دسترسی بسیاری از کارگاه ها به آموزشهای اضافی و تکنولوژی‌های جدید محدود است. اما شرکت های تولید کننده دستگاه های سی ان سی هم در مورد ساده تر کردن روشهای تولید و هم در مورد بالا بردن کیفیت دستگاه خود بیکار ننشسته اند و امروزه با دستگاههای پیشرفته و فوق العاده ای مواجه هستیم. تکنولوژی های نوین می‌توانند در برخی موارد به تجارت شما کمک می کنند تا در رقابت باقی بمانید و از آن به عنوان یک حربه برای افزایش درآمد کارگاه cnc خود استفاده کنید.

نسبت به رقبای خود واکنش نشان دهید

آگاهی از رقبای اصلی در بیشتر شرایط، به ویژه در موارد بی ثباتی اقتصادی یک عمل ارزشمند است. به عنوان مثال، شرایط اقتصادی می تواند روند تولید را تهدید کند، درحالی که معمولاً تأثیر چندانی در روند تولید نظامی ندارد. در این حالت رقبا سعی می‌کنند که استانداردهای عملیاتی خود را به سمت دیگر تغییر دهند و شرکت‌ها را مجبور کنند که برای حفظ سهم و بازار به سمت آنها حرکت کنند. شما هم به عنوان یک کارگاه درک درستی از روند بازار داشته باشید و برای افزایش درآمد کارگاه cnc خود به دنبال مسیرهایی باشید که خیلی سریعتر به بازار برسید. حتی در برخی موارد ممکن است این کار با تغییر دستگاه و تغییر کاربری آن انجام شود.

نسبت به پروژه‌های مختلف انعطاف پذیر باشید

قرار نیست همه پروژه های رسیده شده به کارگاه شما از یک الگوی خاص پیروی کنند و شما همیشه در حال انجام تولید یا ماشینکاری یک قطعه خاص باشید. سفارش برخی از شرکت‌ها مربوط به تجهیزاتی است که هم بخش داخلی آنها نیاز به برش دارد و هم عملیات ماشینکاری ترکیبی روی آنها انجام می‌شود. بنابراین شما به عنوان صاحب دستگاه باید این توانایی را داشته باشید که پروژه های چند مرحله ای و چند فازی را انجام دهید و عکس‌العمل بهتری نسبت به سفارش‌های بازار داشته باشید. مطمئن باشید هر چه نسبت به سفارش مشتریان خود عکس‌العمل بهتری انجام دهید درامد کارگاه سی ان سی شما هم افزایش خواهد یافت.

آموزش بخش نرم افزاری دستگاه تراش

از عملیات ماشینکاری ترکیبی برای افزایش درآمد کارگاه cnc استفاده کنید

در حالی که دستگاه فرز سی ان سی در دو گروه عمودی و افقی است، اما برخی از پروژه ها ممکن است ترکیبی از فرآیند برش با دو دستگاه باشند و به همین دلیل ماشینکاری ترکیبی در مورد آن‌ها یک ضرورت است. کسانی که از این حربه استفاده کنند می توانند میزان تولید کارگاه خود را بالا ببرند. درآمد کارگاه cnc به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و صرفاً بحث کار با دستگاه سی ان سی نیست. پس در وهله اول مهارت تکنسین دستگاه تراش سی ان سی اهمیت دارد و در کنار آن باید قابلیت دستگاه ها را هم در نظر گرفت.

تنوع در مقیاس تولید و اندازه

در بسیاری موارد رشد موفقیت آمیز یک کسب و کار ارتباط چندانی به اندازه محصولاتی که تولید می کنند ندارد، بلکه فرایند ساخت آنها اهمیت پیدا می کند. ارزیابی خدمات یا کالاهایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید مفید است و به کمک آن می توانید در جهت بهبود خدمات و وظایف خود گام بردارید. به عنوان مثال اگر شما خریداران خود را به خرید لوله های فولادی تشویق می کنید، باید در مورد اتصال دهنده ها و سایر قطعات همراه آنها هم تولید داشته باشید تا اصطلاحاً این بخش از صنعت را در اختیار خود داشته باشید. درآمد کارگاه cnc به تضمین قراردادهای تولیدی بستگی دارد و اگر قرار داد های گسترده ای در یک بخش خاص منعقد شود، پاسخگوی نیاز صنعت هستید و مشتری هم از شما راضی خواهد بود.

در نظر گرفتن ارزش افزوده مرحله به مرحله برای درآمد کارگاه cnc

ماشینکاری سی ان سی یک فرایند چند مرحله ای است که در هر مرحله ارزش افزوده خاص خود وجود دارد. در نتیجه توانایی بالقوه کارگاه برای گسترش تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که میزان ارزش افزوده ما در هر مرحله به چه اندازه خواهد بود. یک کارگاه کوچک باید نقاط قوت تولیدی خود را ارزیابی کند و از هر فرصتی برای وارد کردن خود در مرحله تولید ارزش افزوده استفاده کند.

اما زمانیکه کارگاه پیشرفت می‌کند و وارد مراحل پیچیده تر و گسترده تر می شود، بحث درآمد کارگاه cnc هم با توجه به آن پیشرفت می‌کند و روش ارزشمندی برای گسترش تجارت کوچک سی ان سی است. بنابراین عملاً شما به عنوان صاحب کارگاه باید اشتباهات مسیر خود را بشناسید و با توجه به آن گام بردارید.

خبر خوب این است که مهم نیست تجارت صنعتی شما چقدر کوچک باشد، بلکه این توانایی شما در کار با دستگاه سی ان سی و پاسخ دهی به سفارش های مختلف است که آمار فروش بیشتری نصیب شما می کند. راه حل های بازاریابی را بشناسید و از شیوه های مختلف برای افزایش درآمد کارگاه cnc خود کمک بگیرید.

از مطالب زیر هم به عنوان مقالات تکمیلی کمک بگیرید:

منبع: thomasnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =